Cześć. Mam pytanko, czy posiadacie jakiś schemat części zawieszenia przód, tył w civic v coupe, nie chodzi mi o sprężyny i amortyzatory, tylko wszystkie gumy, sworznie, końcówki drążków itd. Co jeszcze tam siedzi i ile tego zamówić, bo chce wymienić kompletne i zobaczyć ile to wyjdzie kapuchy, chyba że ktoś już to robił i powie jak to cenowo + robocizna wyjdzie. Rozmyślam na tych poliuretanowych, tylko wszystkiego w poliuretanie nie ma i jest drogo, chyba że o czymś nie wiem? Z góry dzięki za pomoc.
https://poliuretany.olkusz.pl/
Zdaje się, że mają komplet przód + tył albo osobno.
Koszt gratów licz ok. 1500-1700 zł jeśli masz z tyłu staba , a robocizna nie wiem. Robiłem samemu. No i jeśli zamowisz to na pewno musisz sprawdzić czy wszystkie tuleje się zgadzają. U mnie zamówieniu były dwie wtopy.
Duże / małe cukierki oem, reszta w poli włącznie z poduszkami amortyzatorow. Sworzenie 555, końcówki ctr.
Poczekajmy, zobaczymy. Pojawi się nasz prywaciarz , mechanik złodziej to może powie jak on np. liczy.
U mnie w Kraśniku czy nawet w Lublinie to liczą sobie od godziny. W Kraśniku znajomy kasuje 50-60zl/h , a nie za sztukę tulejki
Olkusz mogę polecić, wszystko jest w porządku. Sama instalacja prosta, większym problemem jest wydobycie starych. Myślę, że możesz całe zawieszenie zrobić w poliuretanie łącznie z cukierkami. Sworznie zamawiaj konkretne, bo będziesz robił co chwilę (górne sworznie są kierunkowe!), 555 to chyba najlepsze co można kupić.
Robocizna... różnie. Generalnie podchodzę do tematu tak, że wymiana pierwszej tulei w danym wahaczu kosztuje X (bo wahacz trzeba zdemontować), kolejnej w tym samym X-50%. Ale to tylko teoria, zależy od kompleksowości usługi, stanu auta itd. Są jeszcze przypadki "niestandardowe" typu Srenault Sregane (nie będę używał słów powszechnie uważanych za obraźliwe, bo nieletni mogą to czytać, albo osoby wrażliwe i pójdę siedzieć za hejt, nie będę zarabiał, ZUS mnie dojedzie i finał sprawy).
Stawki u myślących ludzi i tak wynikają finalnie z roboczogodziny. Tutaj też można się przejechać, bo zdarzają się urwane gwinty w nadwoziu, naprawa do której trzeba podejść od strony wnętrza, wywalenie dywanu, cięcie, spawanie... Kosztuje.
Jeśli masz bęben z tyłu to dojdzie jeszcze rozłączenie ukł. hamulcowego i jego późniejsze odpowietrzenie- a to dodatkowa czynność. Później jeszcze porządne ustawienie geometrii.
Wymianę wszystkich tulei i sworzni (-odpowietrzenie i geometria), bez urywania śrub i gwintów wyceniłbym na 1000 brutto.
Ostatnio zmieniony czw 20 lut 2020, 22:37:15 przez Grzesieek, łącznie zmieniany 1 raz.