Konwersja ECU z Automatu na Manual
Konwersja ECU z Automatu na Manual
Tematem dzisiejszych zajęć bedzie konwersja ECU z wersji z automatyczna skrzynią na ECU dla manualnej skrzyni.
Wesje ECU pod automata mozna poznac po elementach zaznaczonych na ponizszym zdjeciu w czerwonym kółku. Wersja z manuala ich nie posiada (w tym miejscu)
Roznice pomiedzy komputerami Auto i Manual sa w wartosciach rezystorów:
ECU USDM:
RP17 - 4,7 kOhm (Automat); Open/brak (Manual)
RP18 - 2,7 kOhm (Automat); Zezworkowane (Manual)
ECU JDM:
RP18 - 2,4 kOhm (Automatic); 1,4 kOhm (Manual)
O co chodzi ?
Ponizsze zdjecie przedstawia opisywane miejsce RP17 i RP18 (na focie komp USDM)
tak wiec przystepujemy do działania. W wersji dla manuala, USDM
Wylutowuje elementy RP17 oraz RP18.
W miejsce RP18 wstawiamy mostek lub zworkę. Czyli najnormalniej w świecie łączymy piny.
Do tego celu używam drucika z nóżki opornika.
Wesje ECU pod automata mozna poznac po elementach zaznaczonych na ponizszym zdjeciu w czerwonym kółku. Wersja z manuala ich nie posiada (w tym miejscu)
Roznice pomiedzy komputerami Auto i Manual sa w wartosciach rezystorów:
ECU USDM:
RP17 - 4,7 kOhm (Automat); Open/brak (Manual)
RP18 - 2,7 kOhm (Automat); Zezworkowane (Manual)
ECU JDM:
RP18 - 2,4 kOhm (Automatic); 1,4 kOhm (Manual)
O co chodzi ?
Ponizsze zdjecie przedstawia opisywane miejsce RP17 i RP18 (na focie komp USDM)
tak wiec przystepujemy do działania. W wersji dla manuala, USDM
Wylutowuje elementy RP17 oraz RP18.
W miejsce RP18 wstawiamy mostek lub zworkę. Czyli najnormalniej w świecie łączymy piny.
Do tego celu używam drucika z nóżki opornika.
Ostatnio zmieniony pt 16 paź 2009, 07:48:47 przez Pecado, łącznie zmieniany 2 razy.
Pecado , zrobilem prawie wszystko co jest opisane , odłączyłem kompa i po jego rozebraniu zauważyłem ze pina 17 juz nie było , ale pin 18 był i zrobilem zworke..
a tych dwoch elementow z pierwszej fotki nie mialem...
Silnik i komp byl zdejmowany z samochodu z automata ..
Zastanawia mnie tylko po co robi się konwersje z automata na manuala...
Jak jest roznica w tych kompach , co daje sama zmiana
a tych dwoch elementow z pierwszej fotki nie mialem...
Silnik i komp byl zdejmowany z samochodu z automata ..
Zastanawia mnie tylko po co robi się konwersje z automata na manuala...
Jak jest roznica w tych kompach , co daje sama zmiana
naGlebie.pl
Dzięki za tutka ;D U mnie dziwnym trafem, był komp od z6 od automata, choć w papierach wbite że od początku była skrzynia manual, dziwna sprawa. Z tego też powodu miałem zdrutowanego checka pod lampkę od akumulatora... A co do kolegi z poprzedniego posta, zrób samodiagonostyke i sprawdź czy nie wyrzuca błędów, jak jest wszystko ok, to może reset ecu pomoże.
Jak to mozliwe ze zapala Ci sie check, ale nie wskazuje błędu przy samodiagnostyce ? Jak robisz samodiagnostyke to sie check pali czy nie pali ? Jesli nie pali to moze byc bład 0, czyli błąd ECU.zimek500 pisze:a u mnie swieci się nadal....
błędu nie wskazuje ale ciągle swieci.....
Masz u siebie dodoatkową kość z mapa paliwa ? czy seryjny komp, tylko przerobiony z automata na manual ?
Po przekręceniu kluczuka zapala mi sie check i nie gasnie , swieci mi się cały czas podczas jazdy , tz tak jakby cały czas byl w pozycji samodiagnostyki ...
Gdy zrobie zworke tak samo się swieci...
Odepne jakąkolwiek kostke to wyswietla sie bląd , czy to na zworce czy nie !
Raczej seryjny P06 , przerobiony na manuala .
Gdy zrobie zworke tak samo się swieci...
Odepne jakąkolwiek kostke to wyswietla sie bląd , czy to na zworce czy nie !
Raczej seryjny P06 , przerobiony na manuala .
naGlebie.pl
w moim kompie nie bylo tych 2 elementow z pierwszej fotki , mimo iz wszystko bylo z Automata.
w miejscu rp18 mam zworke..
zdjęcie zdrobie i wkleje...
ogolem prawie mi to nie przeszkadza , chodz czasami dokucza pytanie dlaczego..
w miejscu rp18 mam zworke..
zdjęcie zdrobie i wkleje...
ogolem prawie mi to nie przeszkadza , chodz czasami dokucza pytanie dlaczego..
Ostatnio zmieniony śr 28 paź 2009, 13:02:00 przez zimek500, łącznie zmieniany 1 raz.
naGlebie.pl
Re: Konwersja ECU z Automatu na Manual
Gdzie szukać wymienionych zdjęć ?
Re: Konwersja ECU z Automatu na Manual
Pecado już tutaj nie zagląda, więc może być problem.