D15B7 soft turbo- brak kompresji na dwóch cylindrach
D15B7 soft turbo- brak kompresji na dwóch cylindrach
Silnik to D15B7 z głowicą Z6, dołożone turbo, boost 0,5 bara.
Auto nie było niestety jeszcze wystrojone a mnie pokorciło i były 2 krótkie przeciągi na 2 biegu. Po tych przeciągach z pod maski lekko zaczął lecieć dym, jak sie później okazało dmuchalo z odmy (odmy były oczywiście w atmosferę). Potem zmierzyłem ciśnienia na cylindrach i okazało się że 1 i 4 cylinder nie ma kompresji, dwa pozostałe są ok. Potem głowica zdjęta ale wizualnie wszystko wygląda ok. Może poza tym że na tych dwóch cylindrach od góry widać trochę taki osad ze spalin tak jak na zdjęciu.
Co mogło się stać? Mogło by się coś stać z pierscieniami? Dodam że pierścienie są nowe
Po prawej 1 cylinder, po lewej 2
[img]https://s17.postimg.org/658v6vvgv/DSC_0342.jpg[img][/img]
Auto nie było niestety jeszcze wystrojone a mnie pokorciło i były 2 krótkie przeciągi na 2 biegu. Po tych przeciągach z pod maski lekko zaczął lecieć dym, jak sie później okazało dmuchalo z odmy (odmy były oczywiście w atmosferę). Potem zmierzyłem ciśnienia na cylindrach i okazało się że 1 i 4 cylinder nie ma kompresji, dwa pozostałe są ok. Potem głowica zdjęta ale wizualnie wszystko wygląda ok. Może poza tym że na tych dwóch cylindrach od góry widać trochę taki osad ze spalin tak jak na zdjęciu.
Co mogło się stać? Mogło by się coś stać z pierscieniami? Dodam że pierścienie są nowe
Po prawej 1 cylinder, po lewej 2
[img]https://s17.postimg.org/658v6vvgv/DSC_0342.jpg[img][/img]
Tak, rozumiem manewr z naftą i zrobię przy najbliższej okazji
[ Dodano: Wto 20 Wrz, 2016 14:29 ]
No więc dzisiaj ustawiłem sobie wszystkie tłoki na równi i wlałem do każdego cylindra jednakową ilość nafty(okolo centymetr nad tłoki). Po 1,5 godziny od wlania w 4 cylindrze już się wyłonił tłok, po ponad 2 godzinach wyłonił się 1 tłok a w dwóch pozostałych nadal były przykryte naftą.
Czyli wnioskuję że pierścienie się poddały na 1 i 4 cylindrze
[ Dodano: Wto 20 Wrz, 2016 14:29 ]
No więc dzisiaj ustawiłem sobie wszystkie tłoki na równi i wlałem do każdego cylindra jednakową ilość nafty(okolo centymetr nad tłoki). Po 1,5 godziny od wlania w 4 cylindrze już się wyłonił tłok, po ponad 2 godzinach wyłonił się 1 tłok a w dwóch pozostałych nadal były przykryte naftą.
Czyli wnioskuję że pierścienie się poddały na 1 i 4 cylindrze
Tłoki wyjęte i co się okazało to nie pierścienie a tłoki nie wyrobiły , tak się porobiło na 1 i 4 tłoku
Ale nie ma co się ociągać i trzeba działać dalej teraz mam pytanie ponieważ mam blok D16Z6 na graty, i czy tłoki z korbami od niego podejdą do P&P do d15? Tłoki myślę bez problemu , a korby? jak z rozmiarem czopu na wale i jak z ich długością ?
Ale nie ma co się ociągać i trzeba działać dalej teraz mam pytanie ponieważ mam blok D16Z6 na graty, i czy tłoki z korbami od niego podejdą do P&P do d15? Tłoki myślę bez problemu , a korby? jak z rozmiarem czopu na wale i jak z ich długością ?
Re: D15B7 soft turbo- brak kompresji na dwóch cylindrach
Tłoki wleciały z Z6 na korbach z B7, przy okazji silnik się trochę odpreżył. Motorownia poskladana i odpalona chodzi dobrze. Więc ten temat z bani.
Ale żeby nie otwierać nowego tematu to zapytam tutaj. Od jakiegoś czasu jest problem z odpalaniem hondy, wygląda to tak że odpala na około sekundę i gaśnie, i tak po kilka, kilkanaście razy a za którymś razem odpali ale i tak wtedy silnik przysiada po tej sekundzie tak jakby chciał zgasnąć.
Dodam że to zaczęło się dziać jeszcze zanim wleciało turbo itd. Honda często stała niejeżdżona
Ale żeby nie otwierać nowego tematu to zapytam tutaj. Od jakiegoś czasu jest problem z odpalaniem hondy, wygląda to tak że odpala na około sekundę i gaśnie, i tak po kilka, kilkanaście razy a za którymś razem odpali ale i tak wtedy silnik przysiada po tej sekundzie tak jakby chciał zgasnąć.
Dodam że to zaczęło się dziać jeszcze zanim wleciało turbo itd. Honda często stała niejeżdżona
Re: D15B7 soft turbo- brak kompresji na dwóch cylindrach
Samodiagnostykę robiłeś?
Re: D15B7 soft turbo- brak kompresji na dwóch cylindrach
Tak ale samodiagnostyka nic nie pokazuje. zastanawiam się czy to może być słaba pompa?