Układ wydechowy b18c4
Układ wydechowy b18c4
Witam.
Muszę zbudować układ wydechowy od kolektora 4-1 od jarusnet 2,5'. Proszę o pomoc, to moje pierwsze doświadczenie odnośnie przelotu.
[ Dodano: Sob 16 Sty, 2016 20:55 ]
Pomoże ktoś?
Muszę zbudować układ wydechowy od kolektora 4-1 od jarusnet 2,5'. Proszę o pomoc, to moje pierwsze doświadczenie odnośnie przelotu.
[ Dodano: Sob 16 Sty, 2016 20:55 ]
Pomoże ktoś?
Może podepnę się trochę do tematu, też jestem na etapie spawania takiego wydechu, z tym że 2 cale i mam takie pytanko, czy kompletny przelot, bez żadnego tłumika (jedynie końcowy wm) i bez kata (zamiast kata zwykła rura) będzie:
1. K****sko głośny
2. Baardzo głośny
3. Głośny
Silnik to b16. Złożyłem taki wydech tyle że bez końcowego elementu (czyli kończył się przed wahaczem), nie miał żadnego tłumika i był okropnie głośny i teraz nie wiem czy wyciągać go i wspawać jakiś przelotowy tłumik bo końcowy nic nie da czy też zostawić to jak jest bo końcowy go wyciszy. Jak sądzicie?
1. K****sko głośny
2. Baardzo głośny
3. Głośny
Silnik to b16. Złożyłem taki wydech tyle że bez końcowego elementu (czyli kończył się przed wahaczem), nie miał żadnego tłumika i był okropnie głośny i teraz nie wiem czy wyciągać go i wspawać jakiś przelotowy tłumik bo końcowy nic nie da czy też zostawić to jak jest bo końcowy go wyciszy. Jak sądzicie?
- Drix
- Natchniony
- Posty: 2005
- Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
- Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
- Wiek: 30
Jakoś nie wierze w to , żeby przelot był cichy Mam dwa środkowe przelotowe teraz + końcowy i jest głoooooooośno.
Czymś tam się jeździ.. http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11131192
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2689
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
ja mam 2 powiększone od proexa i też jest bardzo cicho, ale ja nie mam b serii
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
- Drive-R
- Podwójny As
- Posty: 276
- Rejestracja: śr 18 sty 2012, 13:48:08
- Lokalizacja: Wielkopolska (Ł-ca)
A co powiecie o patencie Hondy na "zwężanie" układu w stronę tłumika końcowego? czyli biorąc pod uwagę pierwszy post - zaczynamy od 2,5" jakie ma kolektor a kończymy na 2,25" lub 2" na tłumiku końcowym. Najlepiej było by obliczyć wszystkie ciśnienia na danych odcinkach co by wiadomo było gdzie i jak bardzo "zwężać" układ.
Plusy z tego rozwiązania takie, że większa średnica na wejściu (zaraz za silnikiem) powinna poprawić wydajność oddawania spalin przez silnik, natomiast niższa średnica na wyjściu układu (czyli tłumik końcowy i jego okolica) zwiększy ciśnienie w układzie, czyli w rezultacie poprawienie elastyczności silnika.
Jeśli zastosować dwa przelotowe + końcowy komorowy powinno być dodatkowo ciszej niż np lecieć po układzie na samych przelotowych
p.s. 1
To co napisałem to oczywiście duże uproszczenie
p.s 2
Taki układ ma np Honda Integra Type-R
Plusy z tego rozwiązania takie, że większa średnica na wejściu (zaraz za silnikiem) powinna poprawić wydajność oddawania spalin przez silnik, natomiast niższa średnica na wyjściu układu (czyli tłumik końcowy i jego okolica) zwiększy ciśnienie w układzie, czyli w rezultacie poprawienie elastyczności silnika.
Jeśli zastosować dwa przelotowe + końcowy komorowy powinno być dodatkowo ciszej niż np lecieć po układzie na samych przelotowych
p.s. 1
To co napisałem to oczywiście duże uproszczenie
p.s 2
Taki układ ma np Honda Integra Type-R
Moja Hanka
viewtopic.php?p=11043543#11043543
viewtopic.php?p=11043543#11043543