Układ wydechowy b18c4

Serce samochodu niedomaga ?
sx200293
Forumowy As
Posty: 157
Rejestracja: pn 10 lut 2014, 14:31:33
Lokalizacja: Sanok

Układ wydechowy b18c4

#1

Post autor: sx200293 »

Witam.
Muszę zbudować układ wydechowy od kolektora 4-1 od jarusnet 2,5'. Proszę o pomoc, to moje pierwsze doświadczenie odnośnie przelotu.

[ Dodano: Sob 16 Sty, 2016 20:55 ]
Pomoże ktoś?
FU
Żółtodziób
Posty: 10
Rejestracja: wt 12 sty 2016, 21:37:48
Lokalizacja: Kluczbork

#2

Post autor: FU »

ale w czym pomoc? kupujesz dwa tłumiki 2,5 cala, rury i jedziesz do tłumikarza i spawasz :)
MOPAR
Żółtodziób
Posty: 3
Rejestracja: czw 28 sie 2014, 18:50:29
Lokalizacja: Polska

#3

Post autor: MOPAR »

Może podepnę się trochę do tematu, też jestem na etapie spawania takiego wydechu, z tym że 2 cale i mam takie pytanko, czy kompletny przelot, bez żadnego tłumika (jedynie końcowy wm) i bez kata (zamiast kata zwykła rura) będzie:
1. K****sko głośny
2. Baardzo głośny
3. Głośny
Silnik to b16. Złożyłem taki wydech tyle że bez końcowego elementu (czyli kończył się przed wahaczem), nie miał żadnego tłumika i był okropnie głośny i teraz nie wiem czy wyciągać go i wspawać jakiś przelotowy tłumik bo końcowy nic nie da czy też zostawić to jak jest bo końcowy go wyciszy. Jak sądzicie?
Awatar użytkownika
Logan
Administracja
Posty: 1705
Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 33
Kontakt:

#4

Post autor: Logan »

1. :D

Musisz dać przynajmniej jeden przelotowy tłumik środkowy, a jak chcesz najpierw spróbować z samym końcowym to kup powiększony komorowy, będzie bardziej wyciszał, choć i tak nie sądzę, żeby za wiele to pomogło.
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 2005
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 30

#5

Post autor: Drix »

Jakoś nie wierze w to , żeby przelot był cichy :( Mam dwa środkowe przelotowe teraz + końcowy i jest głoooooooośno.
Awatar użytkownika
Logan
Administracja
Posty: 1705
Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 33
Kontakt:

#6

Post autor: Logan »

Drix pisze:Jakoś nie wierze w to , żeby przelot był cichy :( Mam dwa środkowe przelotowe teraz + końcowy i jest głoooooooośno.
Widocznie są słabe ;)
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#7

Post autor: gruszecky »

ja mam środek przelot mtech i koniec mtech przelot oemlook i jest tak cicho że czasem aż wstyd , tak cicho jest własnie, tylko trochę głośniej niż seria
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#8

Post autor: Laskosz »

ja mam 2 powiększone od proexa i też jest bardzo cicho, ale ja nie mam b serii :cwaniak:
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Drive-R
Podwójny As
Posty: 276
Rejestracja: śr 18 sty 2012, 13:48:08
Lokalizacja: Wielkopolska (Ł-ca)

#9

Post autor: Drive-R »

A co powiecie o patencie Hondy na "zwężanie" układu w stronę tłumika końcowego? czyli biorąc pod uwagę pierwszy post - zaczynamy od 2,5" jakie ma kolektor a kończymy na 2,25" lub 2" na tłumiku końcowym. Najlepiej było by obliczyć wszystkie ciśnienia na danych odcinkach co by wiadomo było gdzie i jak bardzo "zwężać" układ.
Plusy z tego rozwiązania takie, że większa średnica na wejściu (zaraz za silnikiem) powinna poprawić wydajność oddawania spalin przez silnik, natomiast niższa średnica na wyjściu układu (czyli tłumik końcowy i jego okolica) zwiększy ciśnienie w układzie, czyli w rezultacie poprawienie elastyczności silnika.
Jeśli zastosować dwa przelotowe + końcowy komorowy powinno być dodatkowo ciszej niż np lecieć po układzie na samych przelotowych :gunsmilie:

p.s. 1
To co napisałem to oczywiście duże uproszczenie ;)

p.s 2
Taki układ ma np Honda Integra Type-R
ODPOWIEDZ