Problem z silnikiem D15B2 "Porada"

Serce samochodu niedomaga ?
Matthew96
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: wt 24 cze 2014, 10:03:12
Lokalizacja: Italia
Wiek: 28
Kontakt:

Problem z silnikiem D15B2 "Porada"

#1

Post autor: Matthew96 »

Witam wszystkich! Jestem mlody i nie znam sie bardzo, dlatego pisze tutaj o porade... Mam Civic EG z silnikiem D15B2 z 230.000km i mi bieze olej na wiekszych obrotach... (od 3,5tys rpm). Nie chce kupowac nowego silnika bo to jest kot w worku... moze byc ze jest nawet w gorszym stanie... myslalem o regeneracji.. niewiem..
Dzieki wszystkim za pomoc!
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#2

Post autor: gruszecky »

remont silnika d15b2 to gra nie warta świeczki
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Matthew96
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: wt 24 cze 2014, 10:03:12
Lokalizacja: Italia
Wiek: 28
Kontakt:

#3

Post autor: Matthew96 »

gruszecky pisze:remont silnika d15b2 to gra nie warta świeczki
To co moghe zrobic?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#4

Post autor: Laskosz »

zmienić uszczelniacze i pierścienie. Remont wyjdzie zapewne więcej niż dałeś za całe auto
Ostatnio zmieniony pt 15 sty 2016, 12:45:52 przez Laskosz, łącznie zmieniany 1 raz.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Matthew96
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: wt 24 cze 2014, 10:03:12
Lokalizacja: Italia
Wiek: 28
Kontakt:

#5

Post autor: Matthew96 »

Laskosz pisze:zmienić uszczelniacze i pierścienie. Remont wyjdzie zapewne dużo więcej niż dałeś za całe auto
Ile tak gdzies remont? Bo jak sie wymieni tylko pierscienie i uszczelki to kto wie czy cos innego nie pujdzie?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#6

Post autor: Laskosz »

Może wystarczy zmienić to co napisałem, ale to już musi podjąć decyzje mechanik który oceni w jakim stanie jest ten silnik.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Matthew96
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: wt 24 cze 2014, 10:03:12
Lokalizacja: Italia
Wiek: 28
Kontakt:

#7

Post autor: Matthew96 »

Laskosz pisze:Może wystarczy zmienić to co napisałem, ale to już musi podjąć decyzje mechanik który oceni w jakim stanie jest ten silnik.
Problem w tyn ze mieszkam we wloszech... i mechanicy tutaj wiedza tyle co ja... czyli nic... bylem u jednego co robi auta do rally... i mi powiedzial ze silnik jest do wymiany.... zebym se znalazl jakis na szrocie w dobrym stanie.... poczytalem troche na necie i mi sie wydaje ze regeneracja mniej kosztuje i wiadomo ze bedzie jezdzil... a ze szrotu to kot w worku... dlatego szukam porad w forum polskim...
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#8

Post autor: Grzesieek »

Wersja minimum to +/- 800zł (strzał), za same części, nie licząc robocizny. I też nie masz pewności, że twój silnik do czegoś jeszcze się nadaje.
Matthew96
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: wt 24 cze 2014, 10:03:12
Lokalizacja: Italia
Wiek: 28
Kontakt:

#9

Post autor: Matthew96 »

Grzesieek pisze:Wersja minimum to +/- 800zł (strzał), za same części, nie licząc robocizny. I też nie masz pewności, że twój silnik do czegoś jeszcze się nadaje.
Mam limiti 2tysie tak gdzies :P
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#10

Post autor: Grzesieek »

Sam robisz? Czy zlecasz komuś?
Matthew96
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: wt 24 cze 2014, 10:03:12
Lokalizacja: Italia
Wiek: 28
Kontakt:

#11

Post autor: Matthew96 »

Grzesieek pisze:Sam robisz? Czy zlecasz komuś?
sam niemam jak... chcialbym znalesc jakas firme co sie tym zajmuje najlepiej.. tylko teraz niewiem gdzie... czy blisko bielska-bialej czy rzeszow... zalezy gdzie bede w lutym :P
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#12

Post autor: gruszecky »

liczymy średnie koszty , M= część konieczna do małego remontu, D= do dużego, MD=do obu

Uszczelka pod głowicę: 150 PLN MD
Uszczelniacze zaworowe: 200 PLN MD
Pierścienie tłokowe: : 150 PLN MD

Panewki główne : 130 PLN D
Panewki Korbowodowe: 100 PLN D
Tłoki pierwszy nadwymiar: 180 PLN D

Planowanie głowicy: 200 PLN MD
Szlif i honowanie bloku: 500 PLN D

Robota : 800 PLN M
min. 1300 PLN D

Warto przy tej okazji wymienić rozrząd (300 PLN) , pompę wody (130 PLN), uszczelkę pod kapę zaworową i gniazd świec (50 PLN)
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Matthew96
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: wt 24 cze 2014, 10:03:12
Lokalizacja: Italia
Wiek: 28
Kontakt:

#13

Post autor: Matthew96 »

gruszecky pisze:liczymy średnie koszty , M= część konieczna do małego remontu, D= do dużego, MD=do obu

Uszczelka pod głowicę: 150 PLN MD
Uszczelniacze zaworowe: 200 PLN MD
Pierścienie tłokowe: : 150 PLN MD

Panewki główne : 130 PLN D
Panewki Korbowodowe: 100 PLN D
Tłoki pierwszy nadwymiar: 180 PLN D

Planowanie głowicy: 200 PLN MD
Szlif i honowanie bloku: 500 PLN D

Robota : 800 PLN M
min. 1300 PLN D

Warto przy tej okazji wymienić rozrząd (300 PLN) , pompę wody (130 PLN), uszczelkę pod kapę zaworową i gniazd świec (50 PLN)
Dzieki za ceny! :) Duzy remont to najlepsze rozwiazanie?
Ostatnio zmieniony pt 15 sty 2016, 15:28:33 przez Matthew96, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#14

Post autor: Laskosz »

Najlepsze rozwiązanie to remontować już chociaż d16z6, a nie d15b2
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Matthew96
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: wt 24 cze 2014, 10:03:12
Lokalizacja: Italia
Wiek: 28
Kontakt:

#15

Post autor: Matthew96 »

Laskosz pisze:Najlepsze rozwiązanie to remontować już chociaż d16z6, a nie d15b2
No wiem ale niemam... a jak bym wziol to bedzie kosztowac wszystko o wiele wiecej...
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 2005
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 30

#16

Post autor: Drix »

Rozrzad i pompa wody to Cie ponioslo ;)
Pasek gates,pompa gmb, napinacz nsk - 200 pl
Generalnie remontu d15b2 bym nie robil. Jak juz to bym polowa na d16z6 i jego zrobil od podstaw w razie potrzeby ;)
Matthew96
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: wt 24 cze 2014, 10:03:12
Lokalizacja: Italia
Wiek: 28
Kontakt:

#17

Post autor: Matthew96 »

Drix pisze:Rozrzad i pompa wody to Cie ponioslo ;)
Pasek gates,pompa gmb, napinacz nsk - 200 pl
Generalnie remontu d15b2 bym nie robil. Jak juz to bym polowa na d16z6 i jego zrobil od podstaw w razie potrzeby ;)
A gdzie znalesc D16Z6? Ile tak gdzies moze kosztowac? No i remont tez bedzie trzeba zrobic jak jest urzywany bo robie sporo km tez... i jestem za granica czyli musi byc na 100% dobry.... :/
ODPOWIEDZ