MPFI Z2, podłączenie i problem z odpaleniem

Serce samochodu niedomaga ?
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

MPFI Z2, podłączenie i problem z odpaleniem

#1

Post autor: Grzesieek »

Koledzy! Potrzebuje zdjęć, albo jakiś instrukcji jak podłączyć podciśnienia i inne węże po zrobieniu MPFI w D15B2 na gratach D16Z2.
Ostatnio zmieniony sob 25 lip 2015, 19:43:37 przez Grzesieek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Logan
Administracja
Posty: 1661
Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 33
Kontakt:

#2

Post autor: Logan »

Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#3

Post autor: Grzesieek »

Czytałem, ale ogólnik "Podpinamy podciśnienia" niewiele mi mówi :P
Awatar użytkownika
Logan
Administracja
Posty: 1661
Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 33
Kontakt:

#4

Post autor: Logan »

To te fotki tam nie pomogą? Niuńka pomęcz :D Niech się przyda na coś.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#5

Post autor: Laskosz »

Albo pokaż czego nie wiesz
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#6

Post autor: Grzesieek »

Auto nie odpala, robi tylko coś takiego:

Czyli po przekręceniu kluczyka wstaje na chwile i tyle. Ponowne kręcenie kluczykiem nie przynosi rezultatu, muszę go cofnąć, i przekręcić ponownie.

więc podłączyłem wszystko tak:

(Map sensor wpiąłem tutaj (zamieniałem jeszcze miejscami pod inne pasujące miejsce w okolice silniczka krokowego, ale nie się nie zmieniło)):
Obrazek

Obrazek

(Ten wężyk od chłodzenia nie wiem gdzie wpiąć, bo nie wiedzę miejsca dla niego):
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
RaDar
Nałogowiec
Posty: 605
Rejestracja: śr 16 paź 2013, 21:11:03
Lokalizacja: LTM
Wiek: 31

#7

Post autor: RaDar »

Sory ale bez dźwięku nie słyszę, rozrusznik kręci? normalnie? sprawdzałeś go może na krótko? masy też sprawdzone?
A ten wąż od chłodzenia z bloku wychodzi jakoś?
Btw fajne kolano zamiast U kształtnej ruurki :D
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#8

Post autor: Grzesieek »

Normalnie żwawo kręci. Kolano to drut opcja na chwile :P Także luz.
Awatar użytkownika
RaDar
Nałogowiec
Posty: 605
Rejestracja: śr 16 paź 2013, 21:11:03
Lokalizacja: LTM
Wiek: 31

#9

Post autor: RaDar »

A jak z tym przewodem od chlodzenia? Ty zmieniles tą rurke od pompy wody do termostatu? Bo powinienes miec w niej 2 wyjscia.
A kolana nie hejce, sam nie mam tej U rurki i troche przykrótką tam dalem :)
No nie mam pojecia co to moze byc :/
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#10

Post autor: Grzesieek »

Samodiagnostyka wyrzuciła błąd 13, czyli czujnik atmosferyczny, który nie powinien mieć wpływu na uruchomienie silnika.

Podejrzenie jest na wtryski, chcemy je odkręcić i zobaczyć czy działają...

Macie jakieś sensowne pomysły co z tym robić?

24.07.2015

Przejrzałem jeszcze raz piny przy wtyczce od kompa wg tej instrukcji: http://www.d-series.org/forums/diy-foru ... -swap.html i wszystko poza kolejnością wtrysków, którą poprawiłem (i nic to nie zmieniło) było ok. Auto nadal nie odpala na dłużej niż sekundę jak na filmie.

Jakieś pomysły co dalej sprawdzać?

_________________________________________________

25.07.2015

W momencie kręcenia rozrusznikiem na wtryskach są tylko 3V...

__________________________________________________

W tej chwili wygląda to tak: kluczyk na zapłon, na wtrysku jest 12V, po chwili spada do 0, kluczyk na rozrusznik, auto załapuje na ułamek sekundy i gaśnie. Jak ponownie przekręcam kluczyk na rozrusznik (bez cofania) to auto już nie załapuje i na wtrysku jest napięcie ok. 10V.
niuniexPL
Natchniony
Posty: 1940
Rejestracja: wt 09 sie 2011, 19:34:51

#11

Post autor: niuniexPL »

Mordo... miałem tak samo jak robiłem swapa przy odpalaniu. Dopchnij porządnie wszystkie styki przy kompie, to raz. dwa - sprawdź czy nie pomyliłeś kabli białych przy aparacie zapłonowym. kurde, nie pamiętam co ja dokładnie zrobiłem że zaczęło działać... wydaje mi się, że podopychalem dobrze kable w kostkach, poczyściłem kostki wszystkie i podopinałem mocno, pozamieniałem kable dwa białe przy aparacie i grało. Wysyłaj mi foty na fb i pytaj, postaram się sobie przypomnieć co gdzie jak.

Zamień dwa kabelki we wtyczce od przepustnicy sprawdź. tu też grzebałem u siebie bo pisali gdzieś tam że trzeba w jajku zamienić. tylko nie pamiętam czy to na 100% był krokowy, czy przepustnica, ale raczej przepustnica :D

ps. nie sugeruj się kolorami na c4g, bo w jajcach są inne kolory i trzeba iść po nr pinów, a nie po kolorach kabli
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#12

Post autor: Grzesieek »

Ok, to z kolorami już wiem. Napięcie też mi się udało uzyskać na wtryskach. Będziemy kombinować, dzisiaj prawdopodobnie wpadnie do mnie znajomy ogarniacz tematu i mam nadzieje że do czegoś dojdziemy.

EDIT:

Jednak nic dzisiaj z tego nie wyszło i auto wciąż nie odpala.

Tutaj link do tematu w którym opisywałem wszystkie działania na bieżąco: http://honda-wm.pl/index.php/topic,8996 ... 2.html#new

Przewodami przy przepustnicy też pogrzebałem i bez rezultatu.

EDIT 2:

Pełny sukces! Problemem okazały się źle połączone przewody przy komputerze, a właściwie źle zinterpretowany fragment opisu z C4G:
Patrzymy na wtyczkę B. Piny B15 i B16 powinny być puste (gdyby jednak był jakiś przy B16- przetnij i zaizoluj). Przyłącz po około 10cm przewodu do każdego z tych pinów (możesz użyć przewodów z innej wiązki, da się je zamontować we wtyczce).

Wtyczka C. Przetnij pomarańczowy (C21) i biały (C29) zostawiając odpowiednio dużo przewodu aby podłączyć go do wtyczki B.

Podłącz pomarańczowy przewód do pinu B15.
Podłącz biały przewód do pinu B16.
Wszystko zostało podłączone tak jak trzeba i śmiga.

Podziękowania za dzisiejszą robotę należą się Krystianowi i Oskarowi, czyli dwóm moim kumplom, którym nudziło się w niedzielny wieczór :P No i Wam za podpowiedzi i chęć pomocy... i Niuńkowi za cierpliwość :P
niuniexPL
Natchniony
Posty: 1940
Rejestracja: wt 09 sie 2011, 19:34:51

#13

Post autor: niuniexPL »

Grzesieek pisze:
Wszystko zostało podłączone tak jak trzeba i śmiga.

... i Niuńkowi za cierpliwość :P
Przestań ziom nie ma za co :D ważne, że śmiga! :-) Czekam na onboardy :D
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#14

Post autor: Grzesieek »

Jak auto się poskłada (a jeszcze sporo pracy zostało) to coś wrzucę ;)
lukipol
Żółtodziób
Posty: 1
Rejestracja: pn 24 sie 2015, 12:25:18
Lokalizacja: Gdynia

#15

Post autor: lukipol »

Grzesieek, mógłbyś podać jak zmieniłeś przewody w komputerze bo mam ten sam problem z odpalaniem
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#16

Post autor: Grzesieek »

lukipol, domyślam się, że z Tobą na FB pisze? U mnie była kwestia tego, że czujnik położenia cylindra w ogóle nie dochodził do kompa. Dlatego pisałem, żebyś posprawdzał przewody przy aparacie względem pinów w kompie.
ODPOWIEDZ