Montaż klimy

Problemy z prądem.
Awatar użytkownika
zielonysko
Forumowy As
Posty: 155
Rejestracja: śr 16 sty 2013, 15:51:58
Lokalizacja: Sko

Montaż klimy

#1

Post autor: zielonysko »

Wita. Zakładał ktos klime do swojego cifa?macie jakis foto poradnik jak to poskladac żeby dobrze smigało ?
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#2

Post autor: Drix »

Ja ostatnio zakładałem :D EJ2 D15b7

Aczkolwiek PIERWSZA SPRAWA, NAJWAZNIEJSZA. Nie właściwy dział na takie pytanie....

Jeśli masz kompletny zestaw to sprawa wygląda tak:
1) W środku auta demontujesz schowek ze stelażem.
2) Następnie demontujesz tunel między nagrzewnicą, a wentylatorem

Teraz proponuję Ci przejść pod maskę.

3) Demontujesz akumulator oraz podstawkę. Przy okazji puszkę z filtrem powietrza oraz smoka powietrza.
4) Za akumulatorem będziesz mieć taką owalną, podłużna zaślepkę gumową. Wyciągasz ją i jeśli nie masz uszczelki gumowej przy parowniku, to docinasz tą zaślepkę na wymiar wyjść z parownika (parownik to ten element plastikowy z chłodniczką w środku).
5) Następnie tuż nad maglownicą, mniej więcej w jednej lini, co ten podłużny owalny otwór masz zaślępkę plastikową w ściance grodziowej, wyjmujesz ją.

6) Teraz wracasz do środeczka auta i musisz wydłubać, w wygłuszeniu auta, w przygotowanych miejscach przez fabryke, otwory z których wyjąłeś zaślepki.
7) Wkładasz parownik w miejsce wyjętego wcześniej tunela. Pamiętaj aby wężyk od parownika, przełożyć przez dolny otwór w ściance grodziowej.
8) No i przykręcasz go na 4 śruby - to już sam dojrzysz, które i gdzie te 4 śruby mają być.
9) Następnie w panelu sterowania wyciągasz zaślepkę w miejscu, gdzie powinien być przycisk klimy, po czym wkładasz tam przycisk. Potem zakładasz schowek itp.
No i to by było tyle jeśli chodzi o wnętrze.

1/4 pracy za Tobą :D

Natomiast pod maską......
10) Dwie najdłuższe rurki (gruba oraz cieniutka) poprowadzą Cie. od akumulatora do miejsca pod środkiem puszki powietrza. Powinieneś mieć te dwie rurki razem z taką obejmą, którą przykręcasz pod puszką powietrza, do karoseri (znajdziesz pasujacy otwór).
11) Następnie kolejna gruba rurka, którą łączysz do poprzedniej grubej, jest wygięta w kształcie U, która omija pod wentylatorem chłodnice wody.
12) Kolejna najdłuższa cienka rurka, idzie za chłodnicą wody przez, jakby środek zderzaka.

W tym momencie zostaje Ci dwa przewody elastyczne i dwie cienkie rurki: dłuższa i krótsza. + reszta gratów.
13) Dłuższą cienką, przykręcasz do cienkiej rurki, lecącej wzdłuż zderzaka. Jej miejsce jest koło zbiornika od wspomagania. Tam też, koło tego nieszczęsnego zbiorniczka, musisz zamontować w otworze osuszacz powietrza. UWAGA !! Pamiętaj, zeby kupić nowy osuszacz oraz o tym, że po zdjęciu z niego zatyczek, masz 2-3h na złożenie klimy , bo inaczej osuszacz do wyrzucenia.
14) Aby go tam wcisnąć, proponuje zdjąć koło, nadkole oraz zbiorniczek od wspomagania. Ogólnie pompę i łape od wspomagania też zdejmij (bo to Cie i tka nie minie). Osuszacz powinien być z obejmą. Z obejmą kombinuj jak ją włożyć...jak ją włożysz i przykręcisz to proponuje odgiąc ten element od spodu, który trzyma osuszacz i od dołu wsunąc ten nieszczesny osuszacz, a potem tą blaszkę zgiąć z powrotem. Generalnie zdjęcie zaślepek z osuszacza zostaw sobie na koniec..

Teraz zostało Ci 3 rurki nie połączone. I masz jakieś 1/2 pracy za sobą :D

15) Jak już zdemontowałeś wspomaganie, w sensie pompe i łapę, to teraz zakładasz łapę od kompresora, razem z napinaczem. Tak naprawdę, jak sam zauważysz, łapę teoretycznie już masz pod kompresor, bo do niej przymocowana jest poduszka silnika.. Ale jezeli gośc sprzedał Ci swapa z łapą to wymień i łapę, ponieważ u mnie w łapie, którą miałem zamontowaną, urwała się śruba podczas wkręcania :P (gwint w środku łapy był zasyfiony, zardzewiały ii oo.. :D) .
Także żeby łape wymienić,
15)
A. musisz podeprzeć silnik od spodu - najlepiej za miskę (tylko miskę oprzyj na desce i dopiero na podnośniku)
B. odkręć srube od poduszki, odkręć łape i przełóż.
C. Przy okazji od razu przełóż pasek od kompresora (ja to zostawiłem na koniec i musiałem drugi raz poduszkę odkręcąć ^^) Pasek od klimy jest taki sam jak od wspomagania kierownicy tak na marginesie.

Także w tym momencie zostało Ci zo założenia 3 rurki , chłodnica i wiązka. 3/4 :D już aby tknąć.. (tjaaa :D)

16) Zakładasz chłodnicę w oczywiste miejsce, przykręcasz, po czym przykręcasz do grubej rurki U kształtnej jeden grubszy przewód elastnyczny i do kompresora.
17) Drugi przewód od kompresora, ten cieńszy przykrecasz do chłodnicy, obok łączenia dwóch grubych rurek.
18) Natomiast teraz zostaje Ci ostatnia rurka cienka, która montujesz od boku chłodnicy do osuszacza.
Ostatnim elementem jest wiązka elektryczna.
19) Żeby ją ładnie puścić proponuje zdjąć Ci zderzak :P
Jej początek jest koło puszki filtra powietrza, tam masz kostke zaślepioną. No , a dalej szukaj dziurek jakby od góry przedniego pasa o ile dobrze pamiętam :P

I nagle koniec :D

No i to tyle. Mam nadzieje, że zrozumiale opisałem cały proces :P
Miałem robić foto-poradnik z montażu, ale podczas tego mnie ch...j trafiał i ogólnie się z tym pieprzyłem ze 2-3 dni , z różnych powodów. Teraz to bym zrobił w 3-4h ;)
Ogólnie jeśli kupiłeś taki zestaw jak ja, czyli wszystkie rurki z obejmami, śrubkami itp to sam zobaczysz, gdzie co ma iść. Kitajce wszędzie, gdzie trzeba, zostawili miejsce na mocowania itp.
Aha, przekaźniki od klimy, z tą blaszką przykręcasz tutaj, gdzie idzie masa od pokrywy głowicy silnika :P
ODPOWIEDZ