Temperatura silnika
Temperatura silnika
Hej,
Nie wiem, czy mam coś nie tak z termostatem czy tak powinno być. Jeżdżę ponad rok - nie było w żadnym sezonie problemów z odpalaniem a nawet po 2-3 godzinnej trasie, z włączoną klimą wskaźnik nie pokazuje mi wyższej temperatury niż 1/4 do 1/3 skali. Wszystko jest OK czy gdzieś powinienem szukać problemu?
Nie wiem, czy mam coś nie tak z termostatem czy tak powinno być. Jeżdżę ponad rok - nie było w żadnym sezonie problemów z odpalaniem a nawet po 2-3 godzinnej trasie, z włączoną klimą wskaźnik nie pokazuje mi wyższej temperatury niż 1/4 do 1/3 skali. Wszystko jest OK czy gdzieś powinienem szukać problemu?
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2686
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
pokaż zdjęcie gdzie ta wskazówka jest, ale powinna byc między 1/3 a 1/2 skali
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
Po następnej trasie zrobię zdjęcie.
Nigdy do 1/2 się nie zbliżyło. Dziwni mnie, bo chłodnica tu jest mała - połowę zajmuje ta od klimy. Gdyby jednak było coś z termostatem to w jaki sposób bym to odczuł?
Spalanie teraz liczyłem 8,5 lpg - 80% trasa, 2-4 osoby i zapakowany bagażnik, z klimą. Czyli raczej jest ok.
Nigdy do 1/2 się nie zbliżyło. Dziwni mnie, bo chłodnica tu jest mała - połowę zajmuje ta od klimy. Gdyby jednak było coś z termostatem to w jaki sposób bym to odczuł?
Spalanie teraz liczyłem 8,5 lpg - 80% trasa, 2-4 osoby i zapakowany bagażnik, z klimą. Czyli raczej jest ok.
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 85
- Rejestracja: pn 09 maja 2011, 20:11:06
- Lokalizacja: Janów Lubelski
Nie zgodzę sie z tym, zalezy jeszcze jakie ma zegaary, bo różnie one pokazują.. Sama wskazówka sie nie sugeruj jeżeli drastycznie sie nie zmieniła ..Laskosz pisze:pokaż zdjęcie gdzie ta wskazówka jest, ale powinna byc między 1/3 a 1/2 skali
Jeżeli padłby Ci termostat, parowały by Ci szyby, i bo przejechaniu niedługiego odcinką temperatura rosłaby do maximum.
-====--
Swapy silników, minime itp..
-===--
Swapy silników, minime itp..
-===--
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2686
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
Ja nie rozumiem z czym się możesz nie zgadzaćLaskosz napisał/a:
pokaż zdjęcie gdzie ta wskazówka jest, ale powinna byc między 1/3 a 1/2 skali
Nie zgodzę sie z tym, zalezy jeszcze jakie ma zegaary, bo różnie one pokazują.. Sama wskazówka sie nie sugeruj jeżeli drastycznie sie nie zmieniła ..
![:P](./images/smilies/tongue.gif)
a termostat zazwyczaj jak padnie, to jest cały czas otwarty i silnik się nie dogrzewa. W zimie nie da się zagrzać, dużo pali, szybciej się zużywa. Najlepiej ściągnąć obudowe termostatu na zimnym silniku i zobaczyć czy jest otwarty, czy zamknięty
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 85
- Rejestracja: pn 09 maja 2011, 20:11:06
- Lokalizacja: Janów Lubelski
A tu cie zadziwię że znajomy miał ostatnio taką sytuacje, temp. rosła , dymiło jak zle itp.gruszecky pisze:zazwyczaj jednak termostat blokuje się w dużym obiegu i wtedy temperatura w ogóle nie rośnieczyzyk pisze:
Jeżeli padłby Ci termostat, parowały by Ci szyby, i bo przejechaniu niedługiego odcinką temperatura rosłaby do maximum.
i okazało się żę termostat.
-====--
Swapy silników, minime itp..
-===--
Swapy silników, minime itp..
-===--
- gruszecky
- Natchniony
- Posty: 1693
- Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
- Lokalizacja: Otóż z Poznania
- Wiek: 37
- Kontakt:
dlatego napisałem że zazwyczajczyzyk pisze:A tu cie zadziwię że znajomy miał ostatnio taką sytuacje, temp. rosła , dymiło jak zle itp.gruszecky pisze:zazwyczaj jednak termostat blokuje się w dużym obiegu i wtedy temperatura w ogóle nie rośnieczyzyk pisze:
Jeżeli padłby Ci termostat, parowały by Ci szyby, i bo przejechaniu niedługiego odcinką temperatura rosłaby do maximum.
i okazało się żę termostat.
Panowie dzisiaj jechalem z 10 min po autostradzie 200kmh na 4 biegu więc obroty mialem ok. 7000 i zauwazylem ze wskazowka temp z 1/3 skali skoczyla na chwile do 1/2 i po zwolnieniu do 110km/ spadla z powrotem na 1/3... Pozniej palowalem ile wlezie i wskazowka byla na 1/3 skali, ani drgnela. Troche sie wystraszylem, po powrocie do domu zalalem nowy plyn prestone.