Przerobienie centralnego z kluczyka na pilot

Czyli jak to zrobić i się nie narobić.
wiaterek3
Pełnoprawny User
Posty: 79
Rejestracja: pn 30 maja 2011, 12:16:30
Lokalizacja: Sandomierz/kraków

#21

Post autor: wiaterek3 »

Nie da rady bo stara centralka nie działa na siłowniku wiec nie ma takiej możliwości musisz podłączyć siłownik żeby coś otwierało i zamykało.
Maximus1919
Pełnoprawny User
Posty: 61
Rejestracja: czw 25 gru 2008, 18:27:41
Lokalizacja: on przybył??

#22

Post autor: Maximus1919 »

Znalazłem taki centralny na allegro http://allegro.pl/ster-daewoo-honda-hyu ... 05643.html Wydaję się spoko. Z tym że znowu inni piszą iż nie ma sensu wydawać tyle kasy, lepiej kupić najtańszy i będzie równie dobrze... Pytanie jak z awaryjnością?? I czy tych tańszych nie będzie jakoś łatwiej otworzyć z innego pilota?? (wiadomo do tego jeszcze siłownik od drzwi kierowcy).http://allegro.pl/silownik-slave-lub-ma ... 18600.html
Ps. Mam już seryjny centralny z kluczyka :)

lub taki http://allegro.pl/silownik-zamka-centra ... 39859.html ;)
Grochu
Podwójny As
Posty: 202
Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 22:31:20
Lokalizacja: Ostrzeszów

#23

Post autor: Grochu »

a nie mozna sie wpiac pod sygnal ktory idzie do standartowej centralki od silownika drzwi kierowcy? w nast tyg bede to ogarnial i wydaje mi sie ze to nie bedzie jakos super skomplikowane ^^ bo zeby dokladac dodatkowy silownik to bez sensu przeciez...
Maximus1919
Pełnoprawny User
Posty: 61
Rejestracja: czw 25 gru 2008, 18:27:41
Lokalizacja: on przybył??

#24

Post autor: Maximus1919 »

Hejka, mam mały problem po podłączeniu centralki przy włączaniu migaczy włączają się awaryjki... Podpiąłem się pod awaryjne z tym że pod wszystkie 4 kabelki na które szedł impuls po wciśnięciu przycisku awaryjnych. Zapewne powinienem to zrobić pod 2 kabelki ale które mam wybrać z tych 4??
(Ciekawostka; jak podpiołem się pod te 2 po lewej stronie kostki to tylko lewa strona mi działała przy centralnym...)
mokun
Żółtodziób
Posty: 13
Rejestracja: pn 11 sty 2010, 04:21:36
Lokalizacja: Wrocław Kłodzko

#25

Post autor: mokun »

Grochu pisze:a nie mozna sie wpiac pod sygnal ktory idzie do standartowej centralki od silownika drzwi kierowcy? w nast tyg bede to ogarnial i wydaje mi sie ze to nie bedzie jakos super skomplikowane ^^ bo zeby dokladac dodatkowy silownik to bez sensu przeciez...
Ale w OEMowym centralnym sterowanym z kluczyka nie masz wogole siłownika w drzwiach kierowcy to jak chcesz zeby z pilota ci sie to zamknelo bez zkladania silwonika??
szponder
Berbeć
Posty: 41
Rejestracja: pn 21 kwie 2014, 14:59:57
Lokalizacja: Mazowsze

#26

Post autor: szponder »

Wybaczcie, że odkopuje temat.

Czy zestaw z tej akcji bedzie pasował? I jak się zachowuje akumulator z takim zestawem?

http://allegro.pl/show_item.php?item=4937663453
Fantomas
Pełnoprawny User
Posty: 78
Rejestracja: ndz 08 sty 2012, 22:56:41
Lokalizacja: WrocłaW

#27

Post autor: Fantomas »

szponder pisze:Wybaczcie, że odkopuje temat.

Czy zestaw z tej akcji bedzie pasował? I jak się zachowuje akumulator z takim zestawem?

http://allegro.pl/show_item.php?item=4937663453
Tak będzie pasował, nawet montowałem w poprzedniej Hani zestaw od Stiga i wszystko śmigało. Dostaniesz nawet instrukcje do konkretnego auta. A z akumulatorem to nic się nie stanie.
szponder
Berbeć
Posty: 41
Rejestracja: pn 21 kwie 2014, 14:59:57
Lokalizacja: Mazowsze

#28

Post autor: szponder »

Fantomas pisze:
szponder pisze:Wybaczcie, że odkopuje temat.

Czy zestaw z tej akcji bedzie pasował? I jak się zachowuje akumulator z takim zestawem?

http://allegro.pl/show_item.php?item=4937663453
Tak będzie pasował, nawet montowałem w poprzedniej Hani zestaw od Stiga i wszystko śmigało. Dostaniesz nawet instrukcje do konkretnego auta. A z akumulatorem to nic się nie stanie.

I jeśli się nie mylę... Do tego zestawu muszę dokupić 2 siłowniki, tak?
Fantomas
Pełnoprawny User
Posty: 78
Rejestracja: ndz 08 sty 2012, 22:56:41
Lokalizacja: WrocłaW

#29

Post autor: Fantomas »

szponder pisze:I jeśli się nie mylę... Do tego zestawu muszę dokupić 2 siłowniki, tak?
A masz zamek centralny na kluczyk ? Czy nie masz kompletnie centralki i wszystko ręcznie musisz otwierać ?
szponder
Berbeć
Posty: 41
Rejestracja: pn 21 kwie 2014, 14:59:57
Lokalizacja: Mazowsze

#30

Post autor: szponder »

Fantomas pisze:
szponder pisze:I jeśli się nie mylę... Do tego zestawu muszę dokupić 2 siłowniki, tak?
A masz zamek centralny na kluczyk ? Czy nie masz kompletnie centralki i wszystko ręcznie musisz otwierać ?
Mam centralny, więc wystarczy jeden siłownik w takim razie.
Fantomas
Pełnoprawny User
Posty: 78
Rejestracja: ndz 08 sty 2012, 22:56:41
Lokalizacja: WrocłaW

#31

Post autor: Fantomas »

szponder pisze:Mam centralny, więc wystarczy jeden siłownik w takim razie.
Jak twoja centralka otwiera z kluczyka oboje drzwi to wystarczy sterownik, a jak otwiera tylko jedne, to lepiej kup kompletny zestaw z dwoma siłownikami i załóż wszystko od nowa. Ja bym tak zrobił. A masz centralkę taką zieloną w drzwiach kierowcy ?
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#32

Post autor: ceelx »

apropos centralnego na pilota ;)
http://honda-tech.com/honda-civic-del-s ... y-3235682/
coś ciekawego można tu znaleźć, jakieś diagramy, schematy itp
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
szponder
Berbeć
Posty: 41
Rejestracja: pn 21 kwie 2014, 14:59:57
Lokalizacja: Mazowsze

#33

Post autor: szponder »

Moja centralka otwiera oboje drzwi z kluczyka.

Teraz Ci nie powiem, bo dawno tam nie zaglądamłem.
Fantomas
Pełnoprawny User
Posty: 78
Rejestracja: ndz 08 sty 2012, 22:56:41
Lokalizacja: WrocłaW

#34

Post autor: Fantomas »

szponder pisze:Moja centralka otwiera oboje drzwi z kluczyka.

Teraz Ci nie powiem, bo dawno tam nie zaglądamłem.
No jeżeli tak to znaczy że masz fabryczny centralny zamek, więc kup ten sterownik podłącz elegancko kabelki i będzie śmigać. :happy:
psemeq
Żółtodziób
Posty: 1
Rejestracja: czw 22 sty 2015, 14:34:04
Lokalizacja: Łódź

#35

Post autor: psemeq »

Tak w ramach pomocy innym zrobiłem małe opracowanie do podłączenia alarmu lub centralnego z pilota.
Cały układ wychodzi tak, że jest lepiej niż w fabryce :happy:

A więc tak:
W drzwiach kierowcy znajduje się zamek bez siłownika - znajduje się tam za to aktuator. Do tego zamka dochodzą 3 przewody - masa, otwarcie i zamknięcie. Możemy to łatwo zweryfikować drucikiem oraz miernikiem - zwarcie do masy jednego z przewodów - otwarcia lub zamknięcia powoduje żądaną akcję.

W drzwiach pasażera znajduje się zamek z siłownikiem - wychodzą tam 2 przewody - w zależności od polaryzacji +12V oraz masy otwieramy bądź zamykamy drzwi.

"Komputer" centalnego zamka znajduje się różnie - czasem w drzwiach lewych (jak w Civicach htb) czasem w drzwiach prawych (jak w Del Solu).

Założenie lepszego niż fabryczny centralny zamek rozbija się o 2 rzeczy:
- kupujemy z anglika (civica albo Del sola) zamek pasażera - to będzie lewy zamek z siłownikiem - na 2 przewodach
- alarm lub centralny który może sterować zamkiem za pomocą masy


Jeśli mamy centralny oem z LEWEJ strony to robimy tak:
1. rozbieramy boczek z lewej strony
2. wymieniamy zamek z lewej strony na taki z angielki
3. używając spinacza na 3 pinowej wtyczce idącej od aktuatora, szukamy w komputerze który przewód służy do otwierania a który do zamykania prawych drzwi
4. do znalezionych przewodów podciągamy przewody od zamka (testujemy za pomocą spinacza czy na pewno dobrze podłączyliśmy zasilanie zamka)
5. z wtyczki 3 pinowej wyciągamy 2 piny odpowiedzialne za otwieranie i zamykanie - OSTROŻNIE! SĄ POD NAPIĘCIEM! - i lutujemy do nich długie przewody które przeciągamy przez peszel w drzwiach do wnętrza i podłączamy do naszego alarmu/centralki.

Gdy centalka jest z PRAWEJ strony jest trochę ciężej - ale zasada ta sama:
1. rozbieramy boczki z obu stron
2. wymieniamy zamek z lewej strony na ten z angielki
3. lutujemy 2 długie przewody do siłownika i przeciągamy przez peszel w drzwiach lewych, ciągniemy na drugą stronę auta i przeciągamy przez peszel w drzwiach prawych
4. sprawdzamy polaryzację przewodów - np przez użycie uciętej wcześniej wtyczki 2 pin od drzwi lewych - i lutujemy nasze przeciągnięte kable do odpowiednich przewodów które idą do siłownika w drzwiach prawych.
5. potrzebujemy dostać się do 2 przewodów od otwierania i zamykania drzwi, które znajdują się na wyjściu z budy z lewej strony - ale od strony auta. w ten sposób nie będziemy musieli szukać przewodów we wiązce, etc. Najłatwiej jest wcisnąć w 3 pinową wtyczkę miernik ustawić na zwarcie i sprawdzać we wtyczce od peszla drzwi pin po pinie. Jak zlokalizujemy odpowiednie przewody, tniemy i podłączamy przewody od naszego alarmu albo centralnego zamka z pilotem.

To wszystko - po podłączeniu centralki, która steruje minusem - otrzymujemy nasz mega zajefajny ulepszony centralny zamek na oryginalnych siłownikach Hondy :flex:

Dziękuję i pozdrawiam
ODPOWIEDZ