Przerobienie centralnego z kluczyka na pilot
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 61
- Rejestracja: czw 25 gru 2008, 18:27:41
- Lokalizacja: on przybył??
Znalazłem taki centralny na allegro http://allegro.pl/ster-daewoo-honda-hyu ... 05643.html Wydaję się spoko. Z tym że znowu inni piszą iż nie ma sensu wydawać tyle kasy, lepiej kupić najtańszy i będzie równie dobrze... Pytanie jak z awaryjnością?? I czy tych tańszych nie będzie jakoś łatwiej otworzyć z innego pilota?? (wiadomo do tego jeszcze siłownik od drzwi kierowcy).http://allegro.pl/silownik-slave-lub-ma ... 18600.html
Ps. Mam już seryjny centralny z kluczyka
lub taki http://allegro.pl/silownik-zamka-centra ... 39859.html
Ps. Mam już seryjny centralny z kluczyka
lub taki http://allegro.pl/silownik-zamka-centra ... 39859.html
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 61
- Rejestracja: czw 25 gru 2008, 18:27:41
- Lokalizacja: on przybył??
Hejka, mam mały problem po podłączeniu centralki przy włączaniu migaczy włączają się awaryjki... Podpiąłem się pod awaryjne z tym że pod wszystkie 4 kabelki na które szedł impuls po wciśnięciu przycisku awaryjnych. Zapewne powinienem to zrobić pod 2 kabelki ale które mam wybrać z tych 4??
(Ciekawostka; jak podpiołem się pod te 2 po lewej stronie kostki to tylko lewa strona mi działała przy centralnym...)
(Ciekawostka; jak podpiołem się pod te 2 po lewej stronie kostki to tylko lewa strona mi działała przy centralnym...)
Ale w OEMowym centralnym sterowanym z kluczyka nie masz wogole siłownika w drzwiach kierowcy to jak chcesz zeby z pilota ci sie to zamknelo bez zkladania silwonika??Grochu pisze:a nie mozna sie wpiac pod sygnal ktory idzie do standartowej centralki od silownika drzwi kierowcy? w nast tyg bede to ogarnial i wydaje mi sie ze to nie bedzie jakos super skomplikowane bo zeby dokladac dodatkowy silownik to bez sensu przeciez...
Wybaczcie, że odkopuje temat.
Czy zestaw z tej akcji bedzie pasował? I jak się zachowuje akumulator z takim zestawem?
http://allegro.pl/show_item.php?item=4937663453
Czy zestaw z tej akcji bedzie pasował? I jak się zachowuje akumulator z takim zestawem?
http://allegro.pl/show_item.php?item=4937663453
Tak będzie pasował, nawet montowałem w poprzedniej Hani zestaw od Stiga i wszystko śmigało. Dostaniesz nawet instrukcje do konkretnego auta. A z akumulatorem to nic się nie stanie.szponder pisze:Wybaczcie, że odkopuje temat.
Czy zestaw z tej akcji bedzie pasował? I jak się zachowuje akumulator z takim zestawem?
http://allegro.pl/show_item.php?item=4937663453
Fantomas pisze:Tak będzie pasował, nawet montowałem w poprzedniej Hani zestaw od Stiga i wszystko śmigało. Dostaniesz nawet instrukcje do konkretnego auta. A z akumulatorem to nic się nie stanie.szponder pisze:Wybaczcie, że odkopuje temat.
Czy zestaw z tej akcji bedzie pasował? I jak się zachowuje akumulator z takim zestawem?
http://allegro.pl/show_item.php?item=4937663453
I jeśli się nie mylę... Do tego zestawu muszę dokupić 2 siłowniki, tak?
Jak twoja centralka otwiera z kluczyka oboje drzwi to wystarczy sterownik, a jak otwiera tylko jedne, to lepiej kup kompletny zestaw z dwoma siłownikami i załóż wszystko od nowa. Ja bym tak zrobił. A masz centralkę taką zieloną w drzwiach kierowcy ?szponder pisze:Mam centralny, więc wystarczy jeden siłownik w takim razie.
apropos centralnego na pilota
http://honda-tech.com/honda-civic-del-s ... y-3235682/
coś ciekawego można tu znaleźć, jakieś diagramy, schematy itp
http://honda-tech.com/honda-civic-del-s ... y-3235682/
coś ciekawego można tu znaleźć, jakieś diagramy, schematy itp
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Tak w ramach pomocy innym zrobiłem małe opracowanie do podłączenia alarmu lub centralnego z pilota.
Cały układ wychodzi tak, że jest lepiej niż w fabryce
A więc tak:
W drzwiach kierowcy znajduje się zamek bez siłownika - znajduje się tam za to aktuator. Do tego zamka dochodzą 3 przewody - masa, otwarcie i zamknięcie. Możemy to łatwo zweryfikować drucikiem oraz miernikiem - zwarcie do masy jednego z przewodów - otwarcia lub zamknięcia powoduje żądaną akcję.
W drzwiach pasażera znajduje się zamek z siłownikiem - wychodzą tam 2 przewody - w zależności od polaryzacji +12V oraz masy otwieramy bądź zamykamy drzwi.
"Komputer" centalnego zamka znajduje się różnie - czasem w drzwiach lewych (jak w Civicach htb) czasem w drzwiach prawych (jak w Del Solu).
Założenie lepszego niż fabryczny centralny zamek rozbija się o 2 rzeczy:
- kupujemy z anglika (civica albo Del sola) zamek pasażera - to będzie lewy zamek z siłownikiem - na 2 przewodach
- alarm lub centralny który może sterować zamkiem za pomocą masy
Jeśli mamy centralny oem z LEWEJ strony to robimy tak:
1. rozbieramy boczek z lewej strony
2. wymieniamy zamek z lewej strony na taki z angielki
3. używając spinacza na 3 pinowej wtyczce idącej od aktuatora, szukamy w komputerze który przewód służy do otwierania a który do zamykania prawych drzwi
4. do znalezionych przewodów podciągamy przewody od zamka (testujemy za pomocą spinacza czy na pewno dobrze podłączyliśmy zasilanie zamka)
5. z wtyczki 3 pinowej wyciągamy 2 piny odpowiedzialne za otwieranie i zamykanie - OSTROŻNIE! SĄ POD NAPIĘCIEM! - i lutujemy do nich długie przewody które przeciągamy przez peszel w drzwiach do wnętrza i podłączamy do naszego alarmu/centralki.
Gdy centalka jest z PRAWEJ strony jest trochę ciężej - ale zasada ta sama:
1. rozbieramy boczki z obu stron
2. wymieniamy zamek z lewej strony na ten z angielki
3. lutujemy 2 długie przewody do siłownika i przeciągamy przez peszel w drzwiach lewych, ciągniemy na drugą stronę auta i przeciągamy przez peszel w drzwiach prawych
4. sprawdzamy polaryzację przewodów - np przez użycie uciętej wcześniej wtyczki 2 pin od drzwi lewych - i lutujemy nasze przeciągnięte kable do odpowiednich przewodów które idą do siłownika w drzwiach prawych.
5. potrzebujemy dostać się do 2 przewodów od otwierania i zamykania drzwi, które znajdują się na wyjściu z budy z lewej strony - ale od strony auta. w ten sposób nie będziemy musieli szukać przewodów we wiązce, etc. Najłatwiej jest wcisnąć w 3 pinową wtyczkę miernik ustawić na zwarcie i sprawdzać we wtyczce od peszla drzwi pin po pinie. Jak zlokalizujemy odpowiednie przewody, tniemy i podłączamy przewody od naszego alarmu albo centralnego zamka z pilotem.
To wszystko - po podłączeniu centralki, która steruje minusem - otrzymujemy nasz mega zajefajny ulepszony centralny zamek na oryginalnych siłownikach Hondy
Dziękuję i pozdrawiam
Cały układ wychodzi tak, że jest lepiej niż w fabryce
A więc tak:
W drzwiach kierowcy znajduje się zamek bez siłownika - znajduje się tam za to aktuator. Do tego zamka dochodzą 3 przewody - masa, otwarcie i zamknięcie. Możemy to łatwo zweryfikować drucikiem oraz miernikiem - zwarcie do masy jednego z przewodów - otwarcia lub zamknięcia powoduje żądaną akcję.
W drzwiach pasażera znajduje się zamek z siłownikiem - wychodzą tam 2 przewody - w zależności od polaryzacji +12V oraz masy otwieramy bądź zamykamy drzwi.
"Komputer" centalnego zamka znajduje się różnie - czasem w drzwiach lewych (jak w Civicach htb) czasem w drzwiach prawych (jak w Del Solu).
Założenie lepszego niż fabryczny centralny zamek rozbija się o 2 rzeczy:
- kupujemy z anglika (civica albo Del sola) zamek pasażera - to będzie lewy zamek z siłownikiem - na 2 przewodach
- alarm lub centralny który może sterować zamkiem za pomocą masy
Jeśli mamy centralny oem z LEWEJ strony to robimy tak:
1. rozbieramy boczek z lewej strony
2. wymieniamy zamek z lewej strony na taki z angielki
3. używając spinacza na 3 pinowej wtyczce idącej od aktuatora, szukamy w komputerze który przewód służy do otwierania a który do zamykania prawych drzwi
4. do znalezionych przewodów podciągamy przewody od zamka (testujemy za pomocą spinacza czy na pewno dobrze podłączyliśmy zasilanie zamka)
5. z wtyczki 3 pinowej wyciągamy 2 piny odpowiedzialne za otwieranie i zamykanie - OSTROŻNIE! SĄ POD NAPIĘCIEM! - i lutujemy do nich długie przewody które przeciągamy przez peszel w drzwiach do wnętrza i podłączamy do naszego alarmu/centralki.
Gdy centalka jest z PRAWEJ strony jest trochę ciężej - ale zasada ta sama:
1. rozbieramy boczki z obu stron
2. wymieniamy zamek z lewej strony na ten z angielki
3. lutujemy 2 długie przewody do siłownika i przeciągamy przez peszel w drzwiach lewych, ciągniemy na drugą stronę auta i przeciągamy przez peszel w drzwiach prawych
4. sprawdzamy polaryzację przewodów - np przez użycie uciętej wcześniej wtyczki 2 pin od drzwi lewych - i lutujemy nasze przeciągnięte kable do odpowiednich przewodów które idą do siłownika w drzwiach prawych.
5. potrzebujemy dostać się do 2 przewodów od otwierania i zamykania drzwi, które znajdują się na wyjściu z budy z lewej strony - ale od strony auta. w ten sposób nie będziemy musieli szukać przewodów we wiązce, etc. Najłatwiej jest wcisnąć w 3 pinową wtyczkę miernik ustawić na zwarcie i sprawdzać we wtyczce od peszla drzwi pin po pinie. Jak zlokalizujemy odpowiednie przewody, tniemy i podłączamy przewody od naszego alarmu albo centralnego zamka z pilotem.
To wszystko - po podłączeniu centralki, która steruje minusem - otrzymujemy nasz mega zajefajny ulepszony centralny zamek na oryginalnych siłownikach Hondy
Dziękuję i pozdrawiam