Swap z 1.5 na 1.6
- Drix
- Natchniony
- Posty: 1990
- Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
- Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
- Wiek: 30
Apropo tytułu tematu chciałbym się Was poradzić. Posiadam silnik D15b7. Kuców jest mi trochę mało. Myślałem z początku o mini-me(silnik zdrowy, dymka nie puszcza, oleju jeśli bierze to jakieś niewielkie ilości), z tym, że zacząłem obserwować graty do pełnego mini-me no i cenowo to wyszło tak, że musiałbym wyłożyć (licząc zakup głowicy w bdb stanie, nie wymagającej remontu): ~ 1600 pln (glowica, ssak, zawor v-tec, aparat zaplonowy, uszczelka pod glowice, przewody WN, pasek rozrzadu, komp i wiązka silnikowa, kolektor wydechowy-nie licze, bo mam, zbiornik z pompą).
Graty, które wyjął bym z b7 myślę, że łącznie za jakieś 600-700 zl bym opylił,więc docelowo mini-me by mnie wyniosło ok. 1000 zl.
Natomiast cały swap na d16z6, można wyrwać w okolicy 2000 pln wraz ze skrzynią biegów i osprzętem. Jeżeli doszedłby jakiś remont (najprędzej głowicy) to już dochodzi jakieś 400-500 zł czyli już się robi 2500 tyś.
Pytanie moje jest takie, czy realne jest sprzedać d15b7 w okolicy 800-1000 zł? Ewentualnie jaka jest cena realna, na tyle, żeby długo nie wisiał w ogłoszeniu.
Robocizny oczywiście nie liczę, bo chciałbym to zrobić z kumplem.
Tylko mój problem polega na tym, że nie wiem, w którą stronę lepiej pójść?
Nie ukrywam, że cena nie jest mi obojętna. No i maks moc (bynajmniej teraz tak mi się wydaję) jaką bym powiedzmy chciał osiągnąć na przestrzeni miesięcy to jakieś 140-150 KM
Graty, które wyjął bym z b7 myślę, że łącznie za jakieś 600-700 zl bym opylił,więc docelowo mini-me by mnie wyniosło ok. 1000 zl.
Natomiast cały swap na d16z6, można wyrwać w okolicy 2000 pln wraz ze skrzynią biegów i osprzętem. Jeżeli doszedłby jakiś remont (najprędzej głowicy) to już dochodzi jakieś 400-500 zł czyli już się robi 2500 tyś.
Pytanie moje jest takie, czy realne jest sprzedać d15b7 w okolicy 800-1000 zł? Ewentualnie jaka jest cena realna, na tyle, żeby długo nie wisiał w ogłoszeniu.
Robocizny oczywiście nie liczę, bo chciałbym to zrobić z kumplem.
Tylko mój problem polega na tym, że nie wiem, w którą stronę lepiej pójść?
Nie ukrywam, że cena nie jest mi obojętna. No i maks moc (bynajmniej teraz tak mi się wydaję) jaką bym powiedzmy chciał osiągnąć na przestrzeni miesięcy to jakieś 140-150 KM
Czymś tam się jeździ.. http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11131192
Jakiś czas temu jak szukałem silników na swap, to znalazłem na olx jakiś d15b7 w dobrym stanie (przynajmniej na zdjęciach wyglądał na zadbany), ale siedział jeszcze na aucie, więc można było się przejechać, a do sprzedania był, bo właśnie koleś zakupił d16. Cena jego wynosiła 700zł.Drix pisze:Pytanie moje jest takie, czy realne jest sprzedać d15b7 w okolicy 800-1000 zł? Ewentualnie jaka jest cena realna, na tyle, żeby długo nie wisiał w ogłoszeniu.
Więc myślę, że jeśli Twój jest całkiem zdrowy i przy sprzedaży dasz komuś gwarancję rozruchową, to spokojnie za te 8-9 stówek go opylisz. Przynajmniej moim zdaniem. Natomiast nie wiem jakie jest obecnie zapotrzebowanie na ten silnik, może po prostu popytaj czy ktoś by nie chciał, od razu sprzedaj komplet i kup d16
Tylko, że mini-me policzyłeś z góry tak jakby było pewne, że sprzedasz d15, a mimo tego co pisałem wyżej, niekoniecznie musi się to udać, więc w takim wypadku mini-me wyniesie Cię mniej więcej tyle, co swap d16.Drix pisze:Tylko mój problem polega na tym, że nie wiem, w którą stronę lepiej pójść?
Nie ukrywam, że cena nie jest mi obojętna.
- Grzybohun
- Natchniony
- Posty: 1660
- Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
- Lokalizacja: ze wsi Warszawa
- Wiek: 30
Chcesz najkrótszą skrzynie jako dobrą hybrydę? Prosta sprawa, bierzesz skrzynie w D14A2 (dobra baza, ma fd 4.437 duże łożyska i piąty bieg 0.705), jak przelozenia 2-3-4 sa za dlugie to zmieniasz 2 z glupiego d13 (jakiekolwiek, na pewno ktos sprzeda), 3-4 CRX juz wczesniej wspomniane i masz najlepszą wersje kombinacji przelozen. Najkrótszą fabryczną znaczy sie. Krotsze są już tylko customy ale jak nie wiesz jak znaleźc w necie informacje o tym ktora skrzynia bedzie najlepsza i o co kaman z hybrydą, to moze na hybrydzie pozostań...
Właśnie kupiłem w bardzo dobrym stanie D16Y8 do jajka, za 2500zł. Tyle Ci mogę powiedzieć w kwestii swapa na 1,6 Jeśli będziesz chciał kupić zdrowe 1,6 to trochę się naszukasz i cena 2500-3000 to będzie dobry dealDrix pisze:Natomiast cały swap na d16z6, można wyrwać w okolicy 2000 pln wraz ze skrzynią biegów i osprzętem. Jeżeli doszedłby jakiś remont (najprędzej głowicy) to już dochodzi jakieś 400-500 zł czyli już się robi 2500 tyś.
Grzesieek pisze:Zależy jaka specyfika tych KJSów. Paradoksalnie czasem lepiej mieć trochę dłuższe przełożenia.
no właśnie tu się właśnie zastanawiam bo zależy gdzie bym pojechał na KJS bo w Kielcach gdzie bym był najczęściej jest dużo zakrętów dużo zawrotek .
[ Dodano: Sob 10 Sty, 2015 ]
mówisz oczywiście o gołym słupku ? gdzie go wyszukałeś ?CrazyArek pisze:Właśnie kupiłem w bardzo dobrym stanie D16Y8 do jajka, za 2500zł. Tyle Ci mogę powiedzieć w kwestii swapa na 1,6 Jeśli będziesz chciał kupić zdrowe 1,6 to trochę się naszukasz i cena 2500-3000 to będzie dobry dealDrix pisze:Natomiast cały swap na d16z6, można wyrwać w okolicy 2000 pln wraz ze skrzynią biegów i osprzętem. Jeżeli doszedłby jakiś remont (najprędzej głowicy) to już dochodzi jakieś 400-500 zł czyli już się robi 2500 tyś.
Wiesz, czy trafiłem rzeczywiście to dam znać za rok czy dwa Jeśli rzeczywiście nie będzie problemów żadnych w tym czasie. No, ale mam nadzieję, że zakup dobry, wszystko co da się sprawdzić zostało sprawdzone, teraz jeszcze tylko przekładka i w środę powinno być już na chodzie u mnie w jajkubalus pisze:to i tak trafiłeś
Ja bym szukał albo skrzyni z Noblesse, albo bodajże 1M. Obie mają krótkie przełożenie główne, przy czym ta druga jest nowsza i na tą bym się nastawiał.
B16A to silnik na Japonię (nie wiem czym się różni od "europejskiego" B16A2 poza 10KM więcej), więc wcale tak dużo tego u nas nie ma, ale oprócz tego co wymieniłeś potrzebowałbyś jeszcze łap pod B serię, całą wiązkę i półosie z przegubami. Chyba to wszystko. Poza tym do B serii było kilka skrzyń z seryjną szperą.
B16A to silnik na Japonię (nie wiem czym się różni od "europejskiego" B16A2 poza 10KM więcej), więc wcale tak dużo tego u nas nie ma, ale oprócz tego co wymieniłeś potrzebowałbyś jeszcze łap pod B serię, całą wiązkę i półosie z przegubami. Chyba to wszystko. Poza tym do B serii było kilka skrzyń z seryjną szperą.
dokładnie tak chodzi mi o silnik B16A2 i skrzynię Y21 zgadzam się nie wszystkie , patrzyłem na ceny sprzer do tych silników dość drogo wychodzi jak narazie chyba będzie odcinka w temacie do puki nie kupię "nowego" auta , chce kupić HONDE z jakimś silnikiem 1.4 90 km i później zrobić swapa . A jeszcze zapytam nie będzie problemu z włożeniem tego silnika (B16A2) ?Grzesieek pisze:Czy będzie pasowała do czego? Bo już nie wiadomo o co chodzi, burdel się w temacie zrobił. Jak pytasz o zestaw B16A2 i Y21 to będzie to grało (nie wszystkie Y21 miały szperę).