D13b2 nie trzyma obrotów, ssanie włącza się po chwili

Serce samochodu niedomaga ?
Lukasoon21
Żółtodziób
Posty: 13
Rejestracja: pn 25 mar 2013, 15:08:25
Lokalizacja: Gorlice

D13b2 nie trzyma obrotów, ssanie włącza się po chwili

#1

Post autor: Lukasoon21 »

Witam.
Mam problem z moim d13b2, mianowice po odpaleniu nie ważne że na pb czy na lpg ssanie włącza sie dopiero po około minucie, wcześniej ma 900rpm. a jak sie włączy to ma 1500, gdy zdejme wężyk z nastawnika przepustnicy ma 2000 tys. Drugi problem to gaśnięcie lub niskie obroty ale nie zaraz po wyłączeniu ssania tylko gdy silnik ''już łapie temperature pracy, jest w miare ciepły" objaw ten jest zarówno na pb i lpg. Gdy silnik sie pożadnie nagrzeje na trasie nie ma żadnych problemów. Krokowiec wyczyszczony, wężyki podciśnień sprawdzone na oko, trzy wymieniłem bo były sparciałe i nieszczelne po czym robiłem reset kompa według poradnika. Membrana reduktora tyle co wymieniona i gaz wyregulowany. Civic ma 270 tys przebiegu z czego 170 na gazie i nigdy nie było z nim problemów.

Jeszcze zapytam czy silnik ma jakieś ''fazy pracy'' w sensie że na ssaniu jest jakiś jeden obieg podciśnień, gdy sie nagrzewa inny i gdy jest już ciepły inny? Wtedy wiedział bym mniej więcej gdzie szukać.
Ostatnio zmieniony śr 26 lis 2014, 15:16:30 przez Lukasoon21, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
syndicate
Nałogowiec
Posty: 856
Rejestracja: czw 04 wrz 2014, 00:48:02
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: syndicate »

majstrowałeś coś ze śrubką regulującą obroty w gaźniku?
Lukasoon21
Żółtodziób
Posty: 13
Rejestracja: pn 25 mar 2013, 15:08:25
Lokalizacja: Gorlice

#3

Post autor: Lukasoon21 »

Kiedyś tak, musiałem podregulować ale to było z rok temu i wszystko działało do teraz
Awatar użytkownika
syndicate
Nałogowiec
Posty: 856
Rejestracja: czw 04 wrz 2014, 00:48:02
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: syndicate »

mam podobny problem, z tym, że nie mam gazu. z tego co się okazuje, to że druga przepustnica kapie cały czas i przez to zalewa cały gaźnik. więc sprawdź czy ona kapie cały czas, czy otwiera się dopiero po 4k obrotów np.
Lukasoon21
Żółtodziób
Posty: 13
Rejestracja: pn 25 mar 2013, 15:08:25
Lokalizacja: Gorlice

#5

Post autor: Lukasoon21 »

hmm... ale czy wtedy nie wariowałby cały czas? A po przekroczeniu 4000tys czuć wyraźnie że druga sie otwiera
Awatar użytkownika
syndicate
Nałogowiec
Posty: 856
Rejestracja: czw 04 wrz 2014, 00:48:02
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: syndicate »

tak czy siak szukaj w gaźniku
wężyki podciśnien

i jeszcze sprawdz czy pracuje na wszystkich 4 cylindrach
Lukasoon21
Żółtodziób
Posty: 13
Rejestracja: pn 25 mar 2013, 15:08:25
Lokalizacja: Gorlice

#7

Post autor: Lukasoon21 »

pracuje na 4 cylindrach, podjade żeby sprawdzili mi wakuometrem podciśnienia może czegoś nie widać...
rad-ek
Obeznany
Posty: 130
Rejestracja: pn 23 wrz 2013, 18:13:11
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#8

Post autor: rad-ek »

ja miałem kiedyś podobne objawy z tym że tylko po wyłączeniu się ssania i wyszło że coś z podciśnieniami było zrąbane a wyszło to dopiero przy takich temperaturach jak teraz mamy więc tam bym szukał problemu
NIGDY WIECEJ RZEŹBY!
Lukasoon21
Żółtodziób
Posty: 13
Rejestracja: pn 25 mar 2013, 15:08:25
Lokalizacja: Gorlice

#9

Post autor: Lukasoon21 »

Znalazałem przyczyny, to sonda lambda i wyłamane wtyki w czujniku temperatury powietrza dolotowego (błąd nr 10). Ta złączka pod puszką filtra powietrza.
ODPOWIEDZ