ogrzewanie

tupski
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: pn 11 lis 2013, 23:06:42
Lokalizacja: Warszawa

ogrzewanie

#1

Post autor: tupski »

Witam
Wiem ze temat walkowany wielokrotnie ale...
Honda slabo mi grzeje szxzegolnie jak jade jak stoje na wolnych obrotach zaczyna calkiem przyzwoicie.
Czy oprocz zakamienionej nagrzewnicy widzicie innu tego powod?
Wymienione:
- termostat
- plyn chlodzacy
- zawor na rurze regulujacy doplyw cieplej wody do nagrzewnicy
- korek od chlodnicy

Dodam jeszcze ze nie wiem czy tak ma byc w hondzie ale wskaznik temperatury nigdy nie wchodzi na pokowe tylko jest tak jak by na ok.80 stopnich celsjusza.
Jaoies pomysly jeszcze?
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 2005
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 30

#2

Post autor: Drix »

Wskaznik temperatury pokazuje dobrze. Suwak od grzania rowno stawia opor na całym zakresie przesuwania?
U mnie była linia źle założona i nie mogłem chlodzic
Awatar użytkownika
bartholomew982
Berbeć
Posty: 34
Rejestracja: pn 02 lis 2009, 13:49:15
Lokalizacja: Wiślinka

#3

Post autor: bartholomew982 »

suwak chodzi w pełnym zakresie? to znaczy od zera do max
sprawdź też czy obie linki działają, ta w kabinie i ta co idzie do zaworu
jak ruszasz suwakiem od zera do max zawór powinien chodzić płynnie do końca
rad-ek
Obeznany
Posty: 130
Rejestracja: pn 23 wrz 2013, 18:13:11
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#4

Post autor: rad-ek »

Ja miałem podobnie tylko że od razu po wymianie termostatu na nowy... wymiana na inny niestety też nie pomogła w końcu 3 sztuki wymieniłem a w zime i tak na połowie wskazówka od temp była,załatwiłem to najtańszym sposobem czyli kawałkiem tektury który wsadziłem między chłodnicę a zderzak tak aby podczas jazdy nie wpadało na nią zimne powietrze. Teraz autko nie traci temp podczas jazdy a na postoju i tak wiatrak się załącza więc nie ma obaw o to że coś się stanie ;) tylko na wiosne nie zapomnij tekturki wyjać bo wtedy dopiero może być problem :flex:
NIGDY WIECEJ RZEŹBY!
tupski
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: pn 11 lis 2013, 23:06:42
Lokalizacja: Warszawa

#5

Post autor: tupski »

Co do suwaka to pomijam bo sprawdzalem grzanie tak ze zdjalem linke i ustawilem reka ta dzwignie do oporu na grzanie i przykleilem tak zeby sie nienporuszyla podczas jazdy testowej. O tekturce wiem ale to jest tylko dorazne rozwiazanie bo i tak cos jedt nie tak. Przeciez japondkie auta slyna z tego ze jak sie odpala ogrzewanie to sie wysoedziec nie da bo ukrop w srodku. A moja nawet na postoju grzeje bez rewelacji. Stad moje pytanie o nagrzewnice.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#6

Post autor: Laskosz »

nie ubywa Ci płynu?
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
tupski
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: pn 11 lis 2013, 23:06:42
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post autor: tupski »

raczej nie, ubywalo wczesniej ale byla sama woda tymczasowe rozwiazanie a na zime 2 dni tegu wymienilem plyn, a co to ma do ogrzewania?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#8

Post autor: Laskosz »

Zależy ile ubywa :P Bardziej chodziło mi o to żeby dowiedzieć się czy masz sprawny i szczelny układ.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Logan
Administracja
Posty: 1705
Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 33
Kontakt:

#9

Post autor: Logan »

Ja bym stawiał raczej na termostat. Nawet nowe potrafią być wadliwe.
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 2005
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 30

#10

Post autor: Drix »

Termostat? Skoro temperature wg. wskaźnika ma ok?
Może po prostu zawór od nagrzewnicy jest uszkodzony?
rad-ek
Obeznany
Posty: 130
Rejestracja: pn 23 wrz 2013, 18:13:11
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#11

Post autor: rad-ek »

Japońskie auta dobrze grzeją??? hmm miałem już 3hondy i szczerze mówiąc w 2 jak nie wrzuciłem tekturki to było raczej średnio ciepło w porównaniu z wcześniejszmi autami.Skoro wskaźnik pokazuje dobrze to MOJA RADA TAKA: Weź ze szrotu termostat na podmianke bo zamienniki niestety często o kilka stopni niższą temp utrzymują niż oryginalny termostat.
NIGDY WIECEJ RZEŹBY!
tupski
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: pn 11 lis 2013, 23:06:42
Lokalizacja: Warszawa

#12

Post autor: tupski »

Zauwazylem ostatbio ze jak staje to kolo lamp pijawia sie dym ewidebrltnie z cglodnicy wydaje mi sie ze to kotek. Czy jedt taka opvja ze przez nieszczelny korek uklad nie wiem bedzie sie zapowierltrzal czy cosnpodobnego, a to z kolei bedzie efektem slabego grzania ?
Awatar użytkownika
bartholomew982
Berbeć
Posty: 34
Rejestracja: pn 02 lis 2009, 13:49:15
Lokalizacja: Wiślinka

#13

Post autor: bartholomew982 »

a na jakie ciśnienie jest korek chłodnicy
u ciebie to raczej zapowietrzony układ albo kamień w nagrzewnicy
termostat na pewno działa dobrze? dolny waż robi się ciepły?
tupski
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: pn 11 lis 2013, 23:06:42
Lokalizacja: Warszawa

#14

Post autor: tupski »

dziekuje wszystkim za pomoc ale sie wyjasnilo, jak nagle honda sie zagotowala i przez nastepne 25km do warsztatu wlalem w nia 8 litro wody uszczelke pod czapka trafil szlag, po za tym nie wiem jakim cudem byl przestawiony rozrzad o 1 zab a pasek luzny jak gowno, dodam tylko ze razrzad ma 20tysi przejechane i hania nigdy nie byla palona z szrpaka, wiec nie mam pojecia co sie stalo napinacz wyglada pieknie i byl bardzo dokrecony.
bartholomew korek mam 0.9 bara, odpowietrzana byla bardzo pozadnie ale przez to ze szly spaliny do ukladu chlodzenia to moment i sie zapowietrzal az zaczela pic wode, termostat jest git puszcza jak trzeba i rury sa obie goraca i z chlodnicy i z nagrzewnicy, jak pisalem wczesniej mogl to byc kamien ale kupowalem odkamieniacz.
teraz niewazne juz glowica jest splanowana uszczelka jest dzis pewnie bede zakladal wszystko do kupy

dziekuje wszystkim za checi :D
ODPOWIEDZ