1. Podnosimy auto na lewarku.
2. Zabezpieczamy auto przed spadnięciem (kobyłka itp.)
3. Ściągamy lewe tylne koło.
4. Kładziemy się pod pojazdem.
od razu mówię że dużo łatwiej będzie na podnośniku samochodowym
5. W okolicach wahacza wzdłużnego powinna znajdować się plastikowa osłonka filtru paliwa.
6. Wyrywamy spinki przy pomocy śrubokręta płaskiego lub kombinerek lub jeżeli nam się uda podważamy płaskim śrubokrętem spinkę tak jakbyśmy chcieli łeb podnieść w górę i odkręcamy wewnętrzną część spinki.
7. Zdejmujemy całkowicie pokrywę bo będzie przeszkadzała.
8. Ukazuje się tylny filtr paliwa.
9. Bierzemy się za wyjęcie starego filtru.
10. Zaczynamy od rozszerzenia obejmy z prawego wężyka zaciskając kombinerkami i przesuwając ją możliwie daleko tak aby nie przeszkadzała w ściąganiu wężyka.
11. Podważając lekko płaskim zsuwamy gumowy przewód z filtra.
12. Zaginamy przewód i łapiemy do na trytytkę żeby z niego nie ciekło.
13. Teraz warto zająć obejmą trzymającą filtr. Dobrze jest ją wcześniej psiknąć jakimś penetrantem lub WD-40. U mnie była bardzo skorodowana i filtr nie chciał zejść. Posłużyłem się długim płaskim, dużymi kombinerkami, dużym morsem aby jakoś przepchąć ten plastikowy filterek ku górze. Było ciężko. Od razu mówię odkręcenie całej obejmy od baku paliwa to jeszcze głupszy pomysł i bardziej ryzykowny. A obejma jest wiotka i trzeba uważać żeby jest za bardzo nie wygiąć.
14. Wyjęliśmy filtr z obejmy to teraz uważamy żeby nie wylać na siebie benzyny z otwartego kanału wylotowego, zsuwamy kolejną obejmę i analogicznie postępujemy z wężykiem.
15. Składamy w odwrotnej kolejności. Polecam przelecieć papierem ściernym i przesmarować towotem tą obejmę filtra przed włożeniem nowego.1
16. Jeżeli nie jesteśmy w stanie założyć starej obejmy to polecam założenie takiej skręcanej na śrubę która solidniej trzyma wężyk. Sparciałe wężyki należy wymienić na nowe (polecam drobne sklepy motoryzacyjne). Średnica rozmiar 8 mm
Wydawało się że zajmie to 30 minut. Mi wyszło koło 1h 20 min. Powodzenia