Naprawa przekręconego licznika - tutorial

Czyli jak to zrobić i się nie narobić.
tupski
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: pn 11 lis 2013, 23:06:42
Lokalizacja: Warszawa

Naprawa przekręconego licznika - tutorial

#1

Post autor: tupski »

Witam po głupiej zabawie na warsztacie z kolegą przekręcił mi się licznik. tak że przy dodaniu gazu pokazywał 160km/h :D a przy wyłączonym zapłonie wskazówka była pod ograniczikiem przy 0km/h. Opis jak to naprawić

Obrazek
1.odkręcamy dwie śrubki w zagłębieniach na górze. Śrubokręt gwiazdka

Obrazek
2. Podważamy z lewej lub z prawej strony włącznik świateł awaryjnych i wyciągamy

Obrazek
3. Odpinamy kostkę

Obrazek
4. Pod włącznikiem świateł awaryjnych jest pierwsza śrubka do wykręcenia (na zdjęciu wykręcona)

Obrazek
5. Zaczynając od prawej strony i używając gniazda po włączniku awaryjnych jako rączki wyszarpujemy delikatnie zaczepy

Obrazek
6. z lewej jak już prawa zluzowana wyciągamy zaczep od dołu i dopiero wyjdzie plastik z góry

Obrazek
7. Odpinamy kostkę od zegarka

Obrazek
8. wykręcamy 4 śrubki po bokach zegarów

Obrazek
Obrazek
9. Są dwie kostki po lewej i prawej - wypinamy je

Obrazek
Obrazek
10. Od góry i od dołu mamy w sumie 6 zaczepów, należy je wcisnąć do środka i jednocześnie rozchylać przednie szkło od reszty (ładnie wychodzi dwoma śrubokrętami jednym naciska a drugim rozdzielam plastiki)

11. Palcem obracamy wskazówkę na miejsce i składamy zegary z powrotem razem.

12. Wpinamy kostki do blatów i przykręcamy je na miejsce na 4 śrubki po bokach

13. Wpinamy kostkę od zegarka i zaczynamy zakładać plastik z kratkami od lewej strony od górnego mocowania, a wciskają dolne dobrze jest je podważyć lekko żeby ładnie weszło w deskę i nie pękło, potem dociskamy prawą stronę mi weszła ładnie.

Obrazek
14. Warto wyjąc tak kostkę od awaryjnych prze wpięciem plastiku do deski żeby potem za nią nie dłubać

15. Wkręcamy śrubkę pod przełącznikiem awaryjnych, podpinamy kostkę i wciskamy włącznik na miejsce.

Gotowe! :king:
Ostatnio zmieniony sob 25 sty 2014, 08:38:21 przez tupski, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#2

Post autor: Laskosz »

Jak już ktoś pousuwał wszystkie posty które tu były, to mógł to od razu przenieść do odpowiedniego działu. Dziękuje za uwagę
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#3

Post autor: Hakier »

no właśnie, czemu to jeszcze nie jest w koszu?
GrzechuSuli
Nałogowiec
Posty: 637
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
Lokalizacja: Radom/Warszawa

#4

Post autor: GrzechuSuli »

Tutorial chyba przeznaczony dla ludzi ułomnych... Czekamy na tutek pt. "Jak wymienić koło".
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#5

Post autor: gruszecky »

nastepne hejty poradnika będę nagradzał warnem. Zawsze znajdzie sie świeżak który nie umie tego
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#6

Post autor: Laskosz »

warn przez skarcenie słowne na bb ? :D poradniki jak wyciągnąć i rozebrać licznik są, chyba że ktoś nie umie palcem obrócić wskazówki.... poza tym jeśli ten tutek musi być to niech będzie w dziale "zrób to sam"
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
tupski
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: pn 11 lis 2013, 23:06:42
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post autor: tupski »

Pisałem już wcześniej że zrobiłem to na prośbę kolegi który jest zielony i poprosił mnie o pomoc. Dla mnie jest to błaha sprawa więcej czasu zajęło mi zrobienie tego tutoriala niż naprawienie zegarów. Nie spodziewałem się po forumowiczach że stanie się to pośmiewiskiem.
Martino26
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: sob 18 sty 2014, 21:08:47
Lokalizacja: Europe

#8

Post autor: Martino26 »

Zawsze sie znajdzie ktos kto tego nie bedzie umial zrobic. Dobrze kolega zrobil brawo za poswiecony czas za ten przyklad. Co do naszego przeukochanego narodu Hejtowanko to taka specjalizacja tego Polskiego gatunku. Nie bede pokazywac palcami ale "uderz w stół to nożyce sie odezwą" Pozdr.
Swapy, remonty silnikow , elektryka, elektornika , malowanie komór silnikowych, strojenie
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#9

Post autor: gruszecky »

się tupski nie przejmuj, jak powiedziała pani minister transportu "sorry, taki tu mamy klimat" ;). tu w gruncie rzeczy dobre chłopaki są ale , jak mawia staropolskie przysłowie "nie pamięta wół jak cielęciem był" :gunsmilie:
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
tupski
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: pn 11 lis 2013, 23:06:42
Lokalizacja: Warszawa

#10

Post autor: tupski »

Ja nie oceniam wszystkich jedną miarką, broń Boże :laugh: dzięki za poparcie :kid:
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#11

Post autor: Laskosz »

Odkąd tu jestem nie spotkałem się z żadną formą hejtu więc nie wiem o co chodzi. No ale kurde panowie, obrócenie palcem wskazówki? Dobra nie ważne :P przenieście to do działu zrób se sam i pousuwajcie syf
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#12

Post autor: ceelx »

no to może tak ?? :rolleyes:

mam nadziję tupski, że nie będziesz na mnie zły za mały tjunink twojego tutka ;)
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
tupski
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: pn 11 lis 2013, 23:06:42
Lokalizacja: Warszawa

#13

Post autor: tupski »

Ceelx Broń boże nie mam nic przeciwko :D
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 2005
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 30

#14

Post autor: Drix »

Może mi ktoś powiedzieć taką rzecz. Licznik mi zawyża o ok. 20km/h. Chciałbym sobie przełożyć niżej wskazówkę. Prosiłbym o jakieś porady jak to bezpiecznie zrobić?
novi
Pełnoprawny User
Posty: 97
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 18:12:24
Lokalizacja: Polska

#15

Post autor: novi »

Na przekręconym zapłonie załóż choć i tak pewnie będzie przekłamywać, ale może mniej niż obecnie.
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 2005
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 30

#16

Post autor: Drix »

a to jest jakaś różnica? czy na włączonym czy nie?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#17

Post autor: Laskosz »

Drix pisze:a to jest jakaś różnica? czy na włączonym czy nie?
nie ma. Chyba że chodziło o to żeby włożyć na odpalonym zagrzanym silniku na 800~900 rpm
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 2005
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 30

#18

Post autor: Drix »

Rozumiem.jezeli bys jeszcze mogl to powiedz mi jak wyglada sprawa wymiany tarczy od wskaznika paliwa i temperatury.
Czytalrem tu cos, zeby za mocno nie skrecac i ze jest jakis drucik na ktory trzeba uwazac?
novi
Pełnoprawny User
Posty: 97
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 18:12:24
Lokalizacja: Polska

#19

Post autor: novi »

Sens wkładania wskazówki na rozgrzanym silniku dotyczy ewentualnie obrotomierza a Drix ma problem z licznikiem. Na starym liczniku wkładałem na wyciagnietych zegarach i musiałem delikatnie poruszyć bolec ( na ktory wchodzi wskazowka ). W momencie przekręcenia zapłonu wskazówka od predkosciomierza podskawiwała może o 5 mm. Zdjąłem ją, przekręciłęm zapłon, założyłem w pozycji 0 i już nie było tego problemu. Na temp i paliwo też uważaj i nie dokręcaj mocno. A co to masz za tarcze ? Przykładowo te od MoMana maja duze przejscie na wskazowki zeby ich nie zdjemowac.
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 2005
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 30

#20

Post autor: Drix »

Czyli jak kolwiek nisko opuszcze wskazowke,zawsze wroci na zero?
Tarcze sa takie:
https://www.dropbox.com/s/4hcz2bka3lpx5 ... 5.jpg?dl=0
a , ze mam uwalony wskaznik paliwa to kupilem drugie zegary i chcialbym poprzekladac tarcze.
wskazowka bardzo mocnojest zakotwiczona?
ODPOWIEDZ