Problem po wymianie rozrządu?!

Serce samochodu niedomaga ?
KillaH

Problem po wymianie rozrządu?!

#1

Post autor: KillaH »

Witam.Mam civica z 95r.silnik D15B2.Po wymianie uszczelki pod głowicą i rozrządu auto zaczeło dziwnnie jezdzic;/ na wolnych obroty ok,ale jak jade to wydaje sie bardzo mulowaty do tego poszarpuje podczas przyspieszania najbardziej jest to odczuwalne na jedynie i dwojce.Mam też wrażnie jakby taki dziwny odgłos silnika był od 2500obr.takie metaliczny ale nie stukot tyko ciągły...Ma ktoś pomysł co to może być.Możliwe że rozrząd żle ustawiony albo sie przestawił?Zapłon sprawdzałem lampą i był ok.Ale osttnio z ciekawości ustwiałem apart zapłonowy na różne sposoby i nie było żadnej różnicy-czy to normalne???Z gory dziekoweczka za pomoc
wafel107

#2

Post autor: wafel107 »

nie wiem czy akurat to pomoze ale spróbuj kompa zresetowac moze cos pomoze a co to za dzwieki odchodza to nie wiem
vidar

#3

Post autor: vidar »

Ja stawiam na przestawiony rozrząd o jeden ząbek - objawy mułowatości.
Niech mechanik jeszcze raz ustawi rozrząd dokładnie wg manuala.
Ten metaliczny ciągły dźwięk - nie mam pomysłu. Może to być też związane z rozrządem...
Awatar użytkownika
Uszy
Natchniony
Posty: 1014
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 19:45:37
Lokalizacja: EL
Kontakt:

#4

Post autor: Uszy »

vidar pisze:Ja stawiam na przestawiony rozrząd o jeden ząbek - objawy mułowatości.
tez to obstawiam, a check engine Ci sie pali?
radziok

#5

Post autor: radziok »

przy lekko przestawionym rozrzadzie check sie nie zapali. rowniez obstawiam problem w tym miejscu
dEboo033434

#6

Post autor: dEboo033434 »

ten dziwny dźwięk silnika to spalanie stukowe.....miałem tak u siebie jak pseudo mechanik przestawił mi rozrząd o 3 ząbki źle......auto też nie jechało jak trza i szarpało.
KaniaSaper
Berbeć
Posty: 30
Rejestracja: pt 12 kwie 2013, 20:19:10
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post autor: KaniaSaper »

witam chciałem wznowi temat. moje pytanie brzmi jak to jest możliwe że rozrząd może przeskoczyć o ząbek lub więcej? miałem małego dzwona czołowego i fakt silnik nie dostał ale mocy stracił od tamtej pory, czy jest to możliwe że po takim zdarzeniu mógł mi przeskoczyć rozrząd?
Abizu990
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: ndz 20 lip 2014, 15:01:46
Lokalizacja: Elbląg

#8

Post autor: Abizu990 »

Nie mam pojęcia... też akurat miałem stłuczkę jakiś czas temu i teraz się dowiedziałem w warsztacie, że mam do wymiany uszczelkę pod głowicą i mechanik mi podpowiada, ze przy okazji najlepiej by było wymienić pas rozrządu... tyle, że sama ta uszczelka to kupa forsy... orientuje się ktoś, ile to powinno kosztować ? Mi zaproponowano zrobienie tego (wymiana uszczelki, planowanie głowicy, wymiana pasa rozrządu, czy coś więcej nie wiem, ale wątpię) za 800 zł z robotą. Czy to normalna cena ?
Proszę o cierpliwość, samochody to dla mnie czarna magia ;).
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1659
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#9

Post autor: Grzybohun »

800 za czesci i za robocizne?
KaniaSaper
Berbeć
Posty: 30
Rejestracja: pt 12 kwie 2013, 20:19:10
Lokalizacja: Warszawa

#10

Post autor: KaniaSaper »

wydaje mi się że to nie dużo. pasek z rolką to jakies 140 zł, uszczelka pewnie ze 100 zł chyba że ori to drożej i planowanie nie jestem pewien ile kosztuje ale chyba 50ł (samo planowanie bez sprawdzania szczelności itd) za robote wychodzi 500 zł. za sam rozrząd płaci sie 300 zł mniej więcej. Więc chyba warto przy okazji wymienić ten pasek jeśli nie masz pewności ile przejechał.
Awatar użytkownika
RaDar
Nałogowiec
Posty: 605
Rejestracja: śr 16 paź 2013, 21:11:03
Lokalizacja: LTM
Wiek: 31

#11

Post autor: RaDar »

Jak chcesz robić to na oemowych częściach to przechodziłem wymianę uszczelki pod głowicą:
uszczelka z d16y8 200zł z przesyłką, alternatywa to metalowy elring za 100zł
planowanie głowicy ( jeśli trzeba ) - 50zł
za robotę proponowali mi 300-350zł ale zrobiłem sam
+ filtr i płyny
a rozrząd do z6 jakieś 250zł komplet + robota jeśli nie chcesz lub nie potrafisz zrobić tego sam.
ODPOWIEDZ