Odizolowanie stożka
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2689
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
Odizolowanie stożka
Wczoraj zrobiłem sobie dolot ze zderzaka i zamontowałem stożek. Zacząłem się rozglądać za osłoną stożka i stwierdziłem że 90 zł z przesyłką to złodziejstwo. Więc jedziemy
1. Z kartonu zrobiłem sobie szablon.
2. Z pomocą kartonu i odrobiny wyobraźni wygiąłem z blachy takie coś
3. Pierwsza przymiarka na samochodzie
4. Początkowo chciałem zostawić na 3 śrubach z góry ale stwierdziłem że zrobie bez fuszerki i stąd pojawiło się takie coś
Niezbyt to ładne ale i tak tego nie widać bo wchodzi pod osłonę. Przykręciłem to tam gdzie masa, oczywiście tak żeby masa była pewna( szpilka z dwoma nakrętkami)
5. Po malowanku i założeniu prezentuje się tak :
Po pierwszym teście blacha ochroniła stożek i część rury która się pod nią chowa i były zimne. Jednak pasuje ją okleić taśmą termoizolacyjną od środka. Myśle że wtedy będzie idealnie spełniać swoje zadanie. No i co najważniejsze kosztowało mnie to kilka godzin przyjemnej pracy
1. Z kartonu zrobiłem sobie szablon.
2. Z pomocą kartonu i odrobiny wyobraźni wygiąłem z blachy takie coś
3. Pierwsza przymiarka na samochodzie
4. Początkowo chciałem zostawić na 3 śrubach z góry ale stwierdziłem że zrobie bez fuszerki i stąd pojawiło się takie coś
Niezbyt to ładne ale i tak tego nie widać bo wchodzi pod osłonę. Przykręciłem to tam gdzie masa, oczywiście tak żeby masa była pewna( szpilka z dwoma nakrętkami)
5. Po malowanku i założeniu prezentuje się tak :
Po pierwszym teście blacha ochroniła stożek i część rury która się pod nią chowa i były zimne. Jednak pasuje ją okleić taśmą termoizolacyjną od środka. Myśle że wtedy będzie idealnie spełniać swoje zadanie. No i co najważniejsze kosztowało mnie to kilka godzin przyjemnej pracy
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2689
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2689
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
sprawdzałem i jest różnica. Blacha ciepła a pod nią stożek zimny. Ale jeszcze wszystko testuje i jeśli trzeba będzie to okleje ją taśmą
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2689
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
Wychodziłem z założenia że w niektórych samochodach "grodzią" między silnikiem a stożkiem jest akumulator Nie chciałem szczelnie zamykać układu bo nie wiem jak by się to sprawowało w deszczu
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
o to będę zainteresowany pomiarami.rad-ek pisze:nie powiedziałem że z samej blachy będzie moja izolacja od środka obklejać mam zamiar taką śmieszną matą izolacyjną której mam akurat dużo w graciarni,jak skończę to się pomiary temp zrobi i wszystko będzie jasne
Od siebie dodam, że oem dolot z oem puchą owinięty folią ratowniczą daje temperaturę od 30-38 stopni. W zależności jak bardzo przepustnica jest otwarta.