CHECK a ABS? WTF???
CHECK a ABS? WTF???
Witam. Panowie dzisiaj zapalił mi się check engine,zrobiłem samodignostyke wyskoczyły mi dwa błędy z pierwszym dałem sobie rade i został mi ten gorszy a mianowicie: błąd nr21 czyli Zawór elektromagnetyczny rozdzielacza (w ABS) lub jego obwód -moje pytanie brzmi wtf??? ja nie mam abs'u. Robiłem swap i dzisiaj podpiąłem nowy komp i wiązka też była od innego auta wstawiana więc gdzieś tu szukać przyczyny tego błędu??? Pomocy bo teraz mi auto na trybie serwisowym chodzi...
NIGDY WIECEJ RZEŹBY!
no właśnie komp kupiłem i od razu był strojony,odcinka przesuwana i vtec też więc myślałem że będzie git. Dzisiaj znajomy mi podpowiedział że błąd 21 w autach bez abs to spalony elektrozawór VTEc lub przerwa w obwodzie,więc jutro po pracy sprawdze czy coś w tym jest... bo możliwe że na wtyczce od vitka jest problem jakiś. Jak rozgryze to opisze o co chodziło
NIGDY WIECEJ RZEŹBY!
Elektrozawór jest git...podałem mu na postoju 12v i silnik zaczął kuleć czyli zawór działa...ale problem chyba siedzi we wtyczce bo jest pęknięta,ma luzy i cały czas się wypina,jutro po pracy podłoncze na stale kabelek i zobaczymy czy błąd po resecie znowu wyskoczy, dam cynk jak coś
NIGDY WIECEJ RZEŹBY!
Ok panowie,powracając do tematu błędu 21
Troche nie było czasu ale dziś podłączałem diode pod kabelek od vteca i sprawdzałem czy podczas jazdy idzie napięcie na zawór i okazało się że NIE. Pomyśłałem więc że to wina kompa ale wsadziłem po chwili kompa P30 od b16 i też nic i na kompie od b18 też brak impulsu w odpowiednim momencie... Wiązke kabinową miałem przerabianą od silnika d13b2 a silnikową niewiadomego pochodzenia> JUTRO MAM ZAMIAR PUŚCIĆ KABEL OD KOMPUTERA BEZPOŚRDNIO DO ZAWORU I JĘZELI BEDZIE DZIAŁAĆ TO SUPER A JAK NIE TO BRAKNIE MI POMYSŁÓW
Rozwiązaniem problemu były pomieszane kable w wiązce kabinowej i silnikowej. ABY VTEC SIE ZAŁĄCZAŁ I ZNIKŁ BŁĄD 21 TRZEBA BYŁO PUŚCIĆ KABLE BEZPOŚREDNIO Z PINU A4 DO ZAWORU VTEC A Z PINU D6 DO CZUJNIKA OLEJU I DALEJ POPROWADZIĆ MASE NA SILNIK I PROBLEM ROZWIĄZANY
Troche nie było czasu ale dziś podłączałem diode pod kabelek od vteca i sprawdzałem czy podczas jazdy idzie napięcie na zawór i okazało się że NIE. Pomyśłałem więc że to wina kompa ale wsadziłem po chwili kompa P30 od b16 i też nic i na kompie od b18 też brak impulsu w odpowiednim momencie... Wiązke kabinową miałem przerabianą od silnika d13b2 a silnikową niewiadomego pochodzenia> JUTRO MAM ZAMIAR PUŚCIĆ KABEL OD KOMPUTERA BEZPOŚRDNIO DO ZAWORU I JĘZELI BEDZIE DZIAŁAĆ TO SUPER A JAK NIE TO BRAKNIE MI POMYSŁÓW
Rozwiązaniem problemu były pomieszane kable w wiązce kabinowej i silnikowej. ABY VTEC SIE ZAŁĄCZAŁ I ZNIKŁ BŁĄD 21 TRZEBA BYŁO PUŚCIĆ KABLE BEZPOŚREDNIO Z PINU A4 DO ZAWORU VTEC A Z PINU D6 DO CZUJNIKA OLEJU I DALEJ POPROWADZIĆ MASE NA SILNIK I PROBLEM ROZWIĄZANY
NIGDY WIECEJ RZEŹBY!