Swap d15b7 na d13b7

Serce samochodu niedomaga ?
Awatar użytkownika
gumi_1993
Pełnoprawny User
Posty: 50
Rejestracja: pn 10 paź 2011, 21:25:02
Lokalizacja: Poznań

Swap d15b7 na d13b7

#1

Post autor: gumi_1993 »

Witam. Jakiś rok temu trafił mi się kompletny swap w moim d13b2 na d15b7, zmontowalem wszystko co trzeba jednak po jakimś czasie silnik zaczął brać dość duże ilości oleju, ani nie ma jak dobrze jej dac maks 3k obrotów i pojawia się dym i smród wewnątrz no i ogólnie mnie wk****a ten silnik a jakby tego było mało tydzień temu zauważyłem objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą, auto zaczęło pobierać płyn chłodniczy do tego problem z odpaleniem i jazdą na rozgrzanym silniku. Ale do rzeczy, nie mam kasy na remont a w garażu od prawie roku leży d13b2 z którym nigdy nie miałem problemu stąd moje pytanie co potrzebuje aby zrobić taki swap aby to latało? wiem że musze zaślepić otwór po pompie ale wiem że to nie wszystko. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś opisał mi co musze zrobić/przerobić. Ktoś robil taki, na zdrowy rozsądek, nietypowy no i raczej bez sensu swap?
RychuBMX
Nałogowiec
Posty: 643
Rejestracja: pt 18 lis 2011, 22:06:55
Lokalizacja: Łódź

#2

Post autor: RychuBMX »

szczerze to wystarczy podmienic slupek z glowica najlepiej,czyli odkrecasz kolektory,odpinasz przewody,odkrecasz z poduch wyciagasz wsadzasz d13 i skrecasz.Zaslepiasz tylko otwor po pompie i jezdzisz... i wychodzi Ci d13 z mpfi... a jezeli masz troszke kaski to mozesz wsadzic sam dol z d13 a glowice zostawic z d15,lecz jak mowisz ze Ci uszczelka padla to bys musial kupic uszczelke,no i ta glowice z d15 splanowac...
Nie mniej jednak polecal bym ci wrzucic caly slupek d13 a tylko walek rozrzadu podmienic na ten z d15,Poprawi to fajnie osiagi,a podchodzi P&P... zaslepke to sobie z blachy dorob na wzor pompki paliwa i uszczelke daj ori i mozesz slikonu dac.
niskim kosztem do tego mozesz przerobic kompa i dac mape od Jogala co takze doda troch wigoru przy takim setupie :D
a i zapomnialem najlepiej zostaw-przeloz alternator na ten z d15 (bo wiazka zostaje d15,a d13 alternator ma mniej pinow i trza przerabiac)
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#3

Post autor: gruszecky »

przypominam o baku panie Rychu :gunsmilie: pompie paliwa
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
szatri
Forumowy As
Posty: 158
Rejestracja: czw 01 mar 2012, 22:36:46
Lokalizacja: Zamość

#4

Post autor: szatri »

gruszecky, to w drugą stronę swap, d15b7 na d13b7
RychuBMX
Nałogowiec
Posty: 643
Rejestracja: pt 18 lis 2011, 22:06:55
Lokalizacja: Łódź

#5

Post autor: RychuBMX »

Dokładnie jak pisze Szatri,Gruszecky ja już zakładam ze bak z elektryczną już jest z racji robienia wczesniej swapu na d15b7,pewno to ci umklo bądź pomyslales w druga strone swap...
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#6

Post autor: gruszecky »

tak, po łebkach przeleciałem, mea culpa :gunsmilie:
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1659
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#7

Post autor: Grzybohun »

Ja bym Ci radzil poszukac tematow o minime na d13z6 np, bo zabieg niemalze identyczny. Z gaznikowego BLOKU silnika zalozyc pelen wtrysk i ma to banglac.
Btw d13b7 powinno sie calkiem.niezle odpychac ;)
Awatar użytkownika
gumi_1993
Pełnoprawny User
Posty: 50
Rejestracja: pn 10 paź 2011, 21:25:02
Lokalizacja: Poznań

#8

Post autor: gumi_1993 »

A co z komputerem przy takim swapie? i jeszcze jedna sprawa, chciałbym włożyć koło pasowe z d15b7 do d13b2/b7 z racji dodatkowego kółka do napędzania pompy wspomagania (w d13b2 nie miałem wspomagania w d15b7 już mam) gdzieś chyba kiedyś czytałem że koła te różnią się oznaczeniami. Można użyć koła z d15?
Wojtek92
Podwójny As
Posty: 268
Rejestracja: wt 02 kwie 2013, 00:30:12
Lokalizacja: Rzeszów

#9

Post autor: Wojtek92 »

można użyć kolego ;]
Awatar użytkownika
gumi_1993
Pełnoprawny User
Posty: 50
Rejestracja: pn 10 paź 2011, 21:25:02
Lokalizacja: Poznań

#10

Post autor: gumi_1993 »

Dzięki za podpowiedzi, napewno mi się to przyda. ale jeszcze takie pytanie, przerabiał ktoś z was lub waszych znajomych już kiedyś taki temat? chciałbym wiedzieć czego ewentualnie się spodziewać/na co uważać itp. Ciągle zastanawia mnie to czy aby napewno może zostać ten komputer z d15b7 bez zmian i koło pasowe z d15b7. Chodzi o to że nie mam za dużo czasu jak już się za to zabiore więc wolałbym sobie wszystko przygotować i starać się uniknąć niespodzianek. Z góry dzięki ;)
Wojtek92
Podwójny As
Posty: 268
Rejestracja: wt 02 kwie 2013, 00:30:12
Lokalizacja: Rzeszów

#11

Post autor: Wojtek92 »

Kompa pasowałoby przerobić, ale mnie dopiero czeka ten zabieg. Reszta prosta jak budowa cepa ( chyba ze skręcanie głowicy sprawi Ci dużo problemów). Składaj ją tylko na oem'ie... Hmmm, kable juz masz przeciagniete, bak itp gotowy. Przed złozenie, rozrządu sprawdź stan rolek. Możesz je przesmarować, jak mają luz, wymień. :)
RychuBMX
Nałogowiec
Posty: 643
Rejestracja: pt 18 lis 2011, 22:06:55
Lokalizacja: Łódź

#12

Post autor: RychuBMX »

Ja jeszcze nie robilem komputera (mam P06 czyli z d15b7) i jezdze tak juz od prawie roku... troszke przelewa,ale jezdzi i jest w sumie git,wiadomo strojenie czy mapa gotowa od Jogala by byla lepsza ale ja nie mam na to czasu na razie,i tak jezdze na fabryce.
kolo pasowe jak dasz z b7 to nic sie nie stanie,procz tego ze bd troche inne katy ustawinia zaplonu niz na tym z d13,aczkolwiek przy montarzuu osprzetu z b7 do d13,takie kolko jest jak najbardziej ok,bo przy ust zaplonu za pomoca lampy stroboskopowej uzywasz wartosci takich jak trza,i ladnie Ci znaki w tym pomogaja,a na ori d13 trza juz dodawac znaki...
Awatar użytkownika
gumi_1993
Pełnoprawny User
Posty: 50
Rejestracja: pn 10 paź 2011, 21:25:02
Lokalizacja: Poznań

#13

Post autor: gumi_1993 »

Witam. Zabrałem się za ten swap i pojawiło się parę pytań, mianowicie jak ustawić koło pasowe te z silnika d15 i jak ustawić aparat zapłonowy żeby d13 jakoś jeździło bez wygranyc map, oraz gdzie podłączyć wężyk płynu chłodniczego który idzie od ssącego do czarnej rurki, w d13 nie mam krućca i nie wiem gdzie się podpiąć. Wybaczcie że pisze trochę chaotycznie ale nie bardzo nam czas, i z góry przepraszam jeśli gdzieś jest o tym temat ale nie mam zbytnio możliwości przeszukiwania Internetu. Pozdrawiam.
RychuBMX
Nałogowiec
Posty: 643
Rejestracja: pt 18 lis 2011, 22:06:55
Lokalizacja: Łódź

#14

Post autor: RychuBMX »

zeby podpiac ten wezyk prawidlowo powinienes kupic-posiadac rurke pomiedzy termostat a pompe wody,i tam jest kruciec do tego wezyka... Ja osobicsie nie zakladalem tego i podpialem ciut inaczej ten wezyk,tak aby byl obieg,zadna filozofia dziala wszystko okey... ale jak dokladnie polaczylem to moge pokazac,napisac jutro bo juz nie pamietam,a auto mam na warsztacie 20Km od domu :D
Co do pasowego to zakladasz go normalnie,nawet inaczej sie go nie da zalozyc... a i nie musisz go ustawiac w zadnej pozycji bo on ma znaki tylko po to by zaplon ustawic przy pomocy ich i lampy stroboskopowej,jedynie wtedy one maja ses... Nie mniej ustaw aparat na srodku,odpal i zobaczysz jak bd chodzil... zostaw dosc luzne srobki zeby wrazie potrzeby ruszyc go w przod czy w tyl... obserwuj obroty i prace silnika i tym sposobem ustawisz mniej wiecej zaplon.Jak nie to zajedz do warsztatu a tam za pare dyszek ustawia go jak trzeba uzywajac lampy...
Awatar użytkownika
gumi_1993
Pełnoprawny User
Posty: 50
Rejestracja: pn 10 paź 2011, 21:25:02
Lokalizacja: Poznań

#15

Post autor: gumi_1993 »

Dzięki Rychu. Rurke sobie podmieniłem (myślałem że ta rurka jest jakimś stałym elementem ale jednak chwila i wymieniona) więc to ogarnięte. A co do reszty będę powoli ogarniał bo nie mam dużo czasu po pracy i idzie to wszystko jak krew z nosa :/
ODPOWIEDZ