Koszt zalozenia sekwencji do d13b2
Koszt zalozenia sekwencji do d13b2
Witam.Mam w swoim d13b2 zwykly gaz i moje pytanie jest takie ile by kosztowalo przerobienie tego gazu na sekwencje ?
Nie założysz sekwencyjnej instalacji na gaźnik musisz mieć wielopunktowy wtrysk, kolektor ssący chociażby z silnika d15b7 jakieś 150zł, wiązka kabinowa i silnikowa z tego modelu, komputer, bak z pompą... (poprawcie jeśli o czymś zapomniałem). hmm myślę że koszt to jakieś 500-600zł wszystkiego jeśli robisz to sam, (mocy masz więcej) No i wtedy możesz przerabiać lpg, Nie wiem za ile części ale butle przewody masz. Niech ktoś się wypowie kto to robił lub się bardziej zna na takich przeróbkach.
przypuszczam ze ok 1500zeta moze troche wiecej,ogolnie koszt montazu sekwencji to mniej wiecej 2000-2500 lecz jezeli masz juz instalacje to i masz butle z przewodami do niej pociagnietymi,wiec pozostaje tylko montaz wtryskiwaczy,sterownika okablowania z przodu iwgl tego co z przodu poczeba plus ogarniecie togo pod gaznik zeby przy danej temp przelaczalo w sumie to tlumaczyl mi to gazownik co trza ale to bylo dawno i nie pamietam co i jak(oni bd wiedziec).Nie mniej mi krzykneli za ten sam przod (czesci i montaz) 1500zeta,ile u Ciebie to nie wiem,pewno cos kolo tego...
edit. Radar sekwa do gaznika nie ma problemu tylko wlasnie trza ogarnac czujnik temp silnika-cieczy zeby tak jak sekwie przelaczalo przy powiedzmu 30st. a reszta to norma,przeciez w sekwencji masz oddzielny sterownik do wtryskiwaczy lpg,oddzielne wtryski wkrecane w kolektor ktory jest rozwiercany pod nie itp...
dokladnie nie pamietam co trza ogarnac dodatkowo ale wkladaja sekwencje...
edit. Radar sekwa do gaznika nie ma problemu tylko wlasnie trza ogarnac czujnik temp silnika-cieczy zeby tak jak sekwie przelaczalo przy powiedzmu 30st. a reszta to norma,przeciez w sekwencji masz oddzielny sterownik do wtryskiwaczy lpg,oddzielne wtryski wkrecane w kolektor ktory jest rozwiercany pod nie itp...
dokladnie nie pamietam co trza ogarnac dodatkowo ale wkladaja sekwencje...
no wtryskiwacze paliwowe nie maja nic wspolnego z gazem... sekwencja nie wykorzystuje wtryskiwaczy od pb tylko sa oddzielne lpg ktorymi steruje modul calkiem oddzielny niz komp od silnika,w sumie lpg to jest calkiem oddzielna instalacja zasilania w paliwo... niestety czesc gazownikow,a nawet wiekszosc nie chce sie babrac w wkladanie do gaznikow sekwencji,wola do wtryskow,bo maja "gotowe" instalacje i typowo schematyczne dzialanie,nie kazdy gazownik umie wyjsc poza schemat
Rychu co za bzdury opowiadasz koledze? Właśnie sekwencja potrzebuje bezwzględnie pełnego wtrysku w silniku, ponieważ na podstawie właśnei czasów wtrysków jest sterowanie czasem wtrysku wtryskiwaczy gazowych. I nie ma innej możliwości, sterowniki sekwencyjne od gazu sa to po prostu z grubsza prymitywne komputery, które potrzebują MPFI żeby w ogóle działać. Nie mając sygnału z wtrysków benzyny w ogóle tego nie uruchomisz.
A kolejną bzdurą jest to, że w gaźniku potrzeba jakoś wyczesać temnperaturę z czujnika żeby załączać gaz, ponieważ temperatura cieczy ZAWSZE jest brana z niezależnego czujnika zamontowanego dodatkowo z instalacją gazową na parowniku.
Więc jak coś tam słyszałeś lub Ci naopowiadali, to pewnie źle słyszałeś i kopiujesz tutaj te brednie, a potem kolega pojedzie pytać i będzie się kłócił, że ktoś mu powiedział, że się da.
Podsumowując musisz założyc MPFI i dopiero pełną sekwencję.
A kolejną bzdurą jest to, że w gaźniku potrzeba jakoś wyczesać temnperaturę z czujnika żeby załączać gaz, ponieważ temperatura cieczy ZAWSZE jest brana z niezależnego czujnika zamontowanego dodatkowo z instalacją gazową na parowniku.
Więc jak coś tam słyszałeś lub Ci naopowiadali, to pewnie źle słyszałeś i kopiujesz tutaj te brednie, a potem kolega pojedzie pytać i będzie się kłócił, że ktoś mu powiedział, że się da.
Podsumowując musisz założyc MPFI i dopiero pełną sekwencję.
Nie no spoko panowie wiecie lepiej i git... Ja osobisice nie mialem sekwencji na gazniku to i dalej bzdur pisal nie bd,tylko znam osobiscie 3 auta z gaznikiem i sekwencja jakos zalozona,sprawna dzialajaca,co prawda zadna to nie honda civic.Jakim cudem maja to juz nie bd wnikal bo i tak wiecie wszyscy ze nie mozliwe chyba kurwa z kosmosu przylecialy a pacjenty z was dobre ze o glupia sprawe piszecie co mozna na necie w minutke sprawdzic... wymiary butli i specyfikacje wszystko w sieci badz co za problem jak i w przypadku sekwencji podjechac do byle jakiego warsztatu z uslugami lpg i spytac!!!!! normalnie tylko czekac az ktos sie bd pytal ile litrow ma tankowac auto zeby moc jezdzic!! i czy potrzeba do jazdy kierownicy z kolami
"...założył własnej konstrukcji sekwencję do Golfa 2 1.6 z gaźnikiem. Ale on sam zrobił kompa na atmelu, stworzył mapę wtrysków na stałe itd.. gruba sprawa ale działa "
"...potrzebował byś ECU standalone, który obsłuży wtryskiwacze niskoomowe, czujniki (wału, lambda, tps, map, albo przepływomierz) plus ustawienie od zera całej mapy gazowej na hamowni...."
to tak na marginesie nie jestem specem od kompow ale wiem ze mozna co nie co oszukiwac...tylko trza wiedziec jak,i bd obstawal ze na wszystko jest sposob
"...potrzebował byś ECU standalone, który obsłuży wtryskiwacze niskoomowe, czujniki (wału, lambda, tps, map, albo przepływomierz) plus ustawienie od zera całej mapy gazowej na hamowni...."
to tak na marginesie nie jestem specem od kompow ale wiem ze mozna co nie co oszukiwac...tylko trza wiedziec jak,i bd obstawal ze na wszystko jest sposob
baran się będzie jeszcze kłócił...
zasada jest prosta, chcesz mieć sekwencyjną instalacje musisz mieć jeden z 3 typów zasilania silnika:
-full group
-półsekwencję
-sekwencję
jeśli masz gaźnik nie masz szans założyć sekwencji, i nie pomogą ci w tym żadne czujniki, bo w normalnej sekwencji wszystko sterowane jest z wtryskiwaczy których nie masz w gaźniku...
tak właściwie to na początek poczytaj jak działa instalacja sekwencyjna to pogadamy na ten temat. przeczytaj sobie że komputerem od LPG steruje komputer silnika, którego tak nawiasem przy gaźnikowym silniku nie ma, i dopiero on steruje wtryskami lpg...
brak podstawowych wiadomości...
zasada jest prosta, chcesz mieć sekwencyjną instalacje musisz mieć jeden z 3 typów zasilania silnika:
-full group
-półsekwencję
-sekwencję
jeśli masz gaźnik nie masz szans założyć sekwencji, i nie pomogą ci w tym żadne czujniki, bo w normalnej sekwencji wszystko sterowane jest z wtryskiwaczy których nie masz w gaźniku...
tak właściwie to na początek poczytaj jak działa instalacja sekwencyjna to pogadamy na ten temat. przeczytaj sobie że komputerem od LPG steruje komputer silnika, którego tak nawiasem przy gaźnikowym silniku nie ma, i dopiero on steruje wtryskami lpg...
brak podstawowych wiadomości...
- Walnuts.inc
- Nałogowiec
- Posty: 896
- Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
- Lokalizacja: Opolskie
Ja mam mikser w rurze 55mm, jego przekrój to 32 mm. Jeździ się dobrze, spalanie średnio 7 litrów gazu. Do butli tankuję ok 30 litrów gazu i starcza to na 400-450 km.
Zrobione na puszce D15B2, tulei do której masz wymiary w innym temacie i dolocie z JDM D15B.
Zdjęcia porobię wieczorem.
Zrobione na puszce D15B2, tulei do której masz wymiary w innym temacie i dolocie z JDM D15B.
Zdjęcia porobię wieczorem.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
- Walnuts.inc
- Nałogowiec
- Posty: 896
- Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
- Lokalizacja: Opolskie
Dżizys... jeśli rura ma średnicę 60 mm wewnątrz to jak chcesz zamontować w niej mikser o średnicy zewnętrznej 55 mm?
No więc tak, chyba niezbyt się doedukowałeś w sprawie lpg. Tu masz świetny artykuł. Przeczytaj cały ze zrozumieniem. http://www.autogaz.webd.pl/nuke/modules ... =28&page=1
Krótki cytat:
"- Większy przekrój miksera to mniejsze zdławienie mocy silnika czyli im większy tym lepszy. Niestety jest w tym pewne ograniczenie, mikser musi wnosić spadek ciśnienia w układ dolotowy (wytwarzanie podciśnienia jest istotą jego pracy) oczywiście układ można wyregulować na mniejszych i większych podciśnieniach .... ale nie możemy przesadzić gdyż układ będzie coraz trudniejszy w regulacji, ..... oraz coraz bardziej wrażliwy na jakiekolwiek zmiany oporów w układzie dolotowym (np. stopniowe zabrudzenie filtru powietrza). Ponadto przy zmniejszaniu spadku ciśnienia na mikserze spada szerokość strefy stabilności na wolnych obrotach, rośnie błąd regulacji. Jaki więc ma być mikser ? ...... właściwy .... dający spadek ciśnienia przynajmniej około 3kPa przy max. poborze powietrza, to jedyna poprawna odpowiedź . Co do zaleceń praktycznych powiem tak iż przekrój poprzeczny przelotu miksera nie powinien przekroczyć przekroju poprzecznego gaźnika. W gaźniku należy pole przekroju wyliczyć biorąc pod uwagę przekrój (przekroje - jeśli dwugargzielowy) gardzieli czyli miejsc najwęższych w gaźniku. Można stosować miksery nieco ?szersze? niż gaźnik, nawet 10% ale .... jeśli ktoś nie ma ochotę na zabawy lecz po prostu chce jeździć bez kłopotów ... nie polecam. Jeśli mikser będzie zbyt ?szeroki? ( za małe podciśnienie wytworzy) nie wyregulujemy silnika na mocy maksymalnej, przy obrotach max. lambda będzie > 1 . Pamiętajmy iż oporu R1 nie można zmniejszyć do 0 (pozostaje opór stawiany nie tylko przez zawór jako kryzę ale przekroje rurek w reduktorze, przewód mikser - reduktor)
- Czy to musi być takie słabe ?
Niestety, TAK. Po prostu mieszanka gazowo - powietrzna ma mniejszą wartość energetyczną niż benzyna ? powietrze oraz mikser wprowadza dodatkowy spadek ciśnienia w układzie dolotowym. Straty mocy można starać się nadrobić lekkim przyspieszaniem zapłonu 3 ? 7 stopni więcej. Bez tuningu mechanicznego silnika, sukcesem jest osiągnięcie na gazie mocy niższej o 5% niż na benzynie przed przeróbką. Jednak jest to wykonalne, zapłon wcześniejszy + poprawa układu dolotowego też robią swoje i udaje się czasem to uzyskać. Pełną poprawę daje dopiero podniesienie stopnia sprężania o .... (to już zależy od pojazdu) powiedzmy 10%, jeśli pierwotnie silnik przeznaczony był na benzyne 95 OKT. "
U nas gaźnik ma dwie średnice gardzieli główna 20mm i dodatkowa 28mm.
Do niego miałem taki mikser i wszystko działało jak należy:
U mnie dolot składa się z puchy filtra D15B rury dolotu D15B2 (średnica wewnętrzna 55mm) puchy na gaźnik D15B2 z tuleją dystansową na gaźnik:
Na końcu dolotu mam włożony mikser w rurę:
Mikser przed włożeniem w rurę trochę spolerowałem żeby brudy wolniej się na nim osadzały.
Przed:
Po:
To na tyle zdjęć, teraz trochę obliczeń.
Żeby gaz działał dobrze musi być zrobione przewężenie przed przepustnicą. Jak wcześniej pisałem gaźnik ma gardziele 20mm i 28mm(pole powierzchni 314 i 615, czyli 929).
Mój poprzedni mikser BRC miał dwa palniki o średnicy 22mm (pola powierzchni 380 x2 czyli 760).
Mój teraźniejszy mikser ma wewnątrz średnicę 32mm (pole powierzchni 803).
Jak będziesz chciał zastosować mikser o średnicy 34mm to pole powierzchni wynosi 907 i zbliżasz się do granicy poprawnej pracy instalacji LPG.
Mikser o średnicy 32 mm polecany jest nawet dla silników o pojemności 1.5.
U mnie instalacja działa bez zarzutu. Zarówno na gazie jak i na benzynie.
Jak znajdziesz mikser o średnicy zewnętrznej 60mm a wewnętrznej 32mm to będzie ci to działało.
No więc tak, chyba niezbyt się doedukowałeś w sprawie lpg. Tu masz świetny artykuł. Przeczytaj cały ze zrozumieniem. http://www.autogaz.webd.pl/nuke/modules ... =28&page=1
Krótki cytat:
"- Większy przekrój miksera to mniejsze zdławienie mocy silnika czyli im większy tym lepszy. Niestety jest w tym pewne ograniczenie, mikser musi wnosić spadek ciśnienia w układ dolotowy (wytwarzanie podciśnienia jest istotą jego pracy) oczywiście układ można wyregulować na mniejszych i większych podciśnieniach .... ale nie możemy przesadzić gdyż układ będzie coraz trudniejszy w regulacji, ..... oraz coraz bardziej wrażliwy na jakiekolwiek zmiany oporów w układzie dolotowym (np. stopniowe zabrudzenie filtru powietrza). Ponadto przy zmniejszaniu spadku ciśnienia na mikserze spada szerokość strefy stabilności na wolnych obrotach, rośnie błąd regulacji. Jaki więc ma być mikser ? ...... właściwy .... dający spadek ciśnienia przynajmniej około 3kPa przy max. poborze powietrza, to jedyna poprawna odpowiedź . Co do zaleceń praktycznych powiem tak iż przekrój poprzeczny przelotu miksera nie powinien przekroczyć przekroju poprzecznego gaźnika. W gaźniku należy pole przekroju wyliczyć biorąc pod uwagę przekrój (przekroje - jeśli dwugargzielowy) gardzieli czyli miejsc najwęższych w gaźniku. Można stosować miksery nieco ?szersze? niż gaźnik, nawet 10% ale .... jeśli ktoś nie ma ochotę na zabawy lecz po prostu chce jeździć bez kłopotów ... nie polecam. Jeśli mikser będzie zbyt ?szeroki? ( za małe podciśnienie wytworzy) nie wyregulujemy silnika na mocy maksymalnej, przy obrotach max. lambda będzie > 1 . Pamiętajmy iż oporu R1 nie można zmniejszyć do 0 (pozostaje opór stawiany nie tylko przez zawór jako kryzę ale przekroje rurek w reduktorze, przewód mikser - reduktor)
- Czy to musi być takie słabe ?
Niestety, TAK. Po prostu mieszanka gazowo - powietrzna ma mniejszą wartość energetyczną niż benzyna ? powietrze oraz mikser wprowadza dodatkowy spadek ciśnienia w układzie dolotowym. Straty mocy można starać się nadrobić lekkim przyspieszaniem zapłonu 3 ? 7 stopni więcej. Bez tuningu mechanicznego silnika, sukcesem jest osiągnięcie na gazie mocy niższej o 5% niż na benzynie przed przeróbką. Jednak jest to wykonalne, zapłon wcześniejszy + poprawa układu dolotowego też robią swoje i udaje się czasem to uzyskać. Pełną poprawę daje dopiero podniesienie stopnia sprężania o .... (to już zależy od pojazdu) powiedzmy 10%, jeśli pierwotnie silnik przeznaczony był na benzyne 95 OKT. "
U nas gaźnik ma dwie średnice gardzieli główna 20mm i dodatkowa 28mm.
Do niego miałem taki mikser i wszystko działało jak należy:
U mnie dolot składa się z puchy filtra D15B rury dolotu D15B2 (średnica wewnętrzna 55mm) puchy na gaźnik D15B2 z tuleją dystansową na gaźnik:
Na końcu dolotu mam włożony mikser w rurę:
Mikser przed włożeniem w rurę trochę spolerowałem żeby brudy wolniej się na nim osadzały.
Przed:
Po:
To na tyle zdjęć, teraz trochę obliczeń.
Żeby gaz działał dobrze musi być zrobione przewężenie przed przepustnicą. Jak wcześniej pisałem gaźnik ma gardziele 20mm i 28mm(pole powierzchni 314 i 615, czyli 929).
Mój poprzedni mikser BRC miał dwa palniki o średnicy 22mm (pola powierzchni 380 x2 czyli 760).
Mój teraźniejszy mikser ma wewnątrz średnicę 32mm (pole powierzchni 803).
Jak będziesz chciał zastosować mikser o średnicy 34mm to pole powierzchni wynosi 907 i zbliżasz się do granicy poprawnej pracy instalacji LPG.
Mikser o średnicy 32 mm polecany jest nawet dla silników o pojemności 1.5.
U mnie instalacja działa bez zarzutu. Zarówno na gazie jak i na benzynie.
Jak znajdziesz mikser o średnicy zewnętrznej 60mm a wewnętrznej 32mm to będzie ci to działało.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.