olej mineralny do silnika po remoncie?

Serce samochodu niedomaga ?
Kalix495
Podwójny As
Posty: 238
Rejestracja: śr 27 lut 2013, 19:52:06
Lokalizacja: Elbląg

olej mineralny do silnika po remoncie?

#1

Post autor: Kalix495 »

Jak w temacie kapitalny remont pierscienie panewki uszczelniacze docieranie gniazd i zaworów. Wcześniej kupiłem mineralny olej bo nie spodziewałem się ze bd trzeba robić remont . Mam 15w40 może być czy zaszkodzi on nowym częścią?
Ostatnio zmieniony czw 20 mar 2014, 19:07:16 przez Kalix495, łącznie zmieniany 1 raz.
kamil588
Podwójny As
Posty: 254
Rejestracja: sob 27 kwie 2013, 21:12:38
Lokalizacja: Małkinia

#2

Post autor: kamil588 »

na okres docierania ok. po 1 tyś zmień na półsyntetyk np ;)
kazik2_h9w3
Berbeć
Posty: 34
Rejestracja: śr 15 lut 2012, 20:53:40
Lokalizacja: Łódź

#3

Post autor: kazik2_h9w3 »

Mi kazano wlać pełen syntetyk a robiłem tylko pierścienie
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#4

Post autor: Grzesieek »

Są różne szkoły, jedna mówi właśnie, że na okres docierania powinno się stosować mineralny, inna, żeby wlewać od razu docelowy olej (w twoim przypadku na pewno nie będzie to minerał)... i zwolennikiem tej drugiej jestem. Czytaj, bo dużo było o tym na forum.
Mela
Pełnoprawny User
Posty: 82
Rejestracja: pn 05 sie 2013, 14:47:15
Lokalizacja: Rzeszów/Sieniawa

#5

Post autor: Mela »

U mnie jak był remont w innym samochodzie, lany był od razu docelowy olej i ma się dobrze po 20 tys km.
Kalix495
Podwójny As
Posty: 238
Rejestracja: śr 27 lut 2013, 19:52:06
Lokalizacja: Elbląg

#6

Post autor: Kalix495 »

kazik2_h9w3 pisze:Mi kazano wlać pełen syntetyk a robiłem tylko pierścienie
A jaki zalałeś?
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#7

Post autor: ceelx »

Grzesieek pisze:że na okres docierania powinno się stosować mineralny
tak też i u mnie było. teraz 10w40 Valvoline
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
kamil588
Podwójny As
Posty: 254
Rejestracja: sob 27 kwie 2013, 21:12:38
Lokalizacja: Małkinia

#8

Post autor: kamil588 »

ceelx pisze:
Grzesieek pisze:że na okres docierania powinno się stosować mineralny
tak też i u mnie było. teraz 10w40 Valvoline
to samo. ale jak Grzesiek mówił różne szkoły są tak samo jak są różne szkoły na docieranie silnika po takim remoncie
Kalix495
Podwójny As
Posty: 238
Rejestracja: śr 27 lut 2013, 19:52:06
Lokalizacja: Elbląg

#9

Post autor: Kalix495 »

NO to tak też zrobie , Po takim remoncie to jej szybko nie sprzedam to trzeba zadbać o swiezy silniczek :D czeka mnie długi okres zamulanie , przez docieranie ,ale no trudno :D
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#10

Post autor: Hakier »

Mela pisze:ma się dobrze po 20 tys km.
kto normalny robi 20tys na oleju?

Grzesieek, wszystko opisał jak należy. ja osobiście lałbym docelowy olej na docieranie
Kalix495
Podwójny As
Posty: 238
Rejestracja: śr 27 lut 2013, 19:52:06
Lokalizacja: Elbląg

#11

Post autor: Kalix495 »

HakerPL1 pisze:
Mela pisze:ma się dobrze po 20 tys km.
kto normalny robi 20tys na oleju?

Grzesieek, wszystko opisał jak należy. ja osobiście lałbym docelowy olej na docieranie
Docelowy w nich jaki był lany 10 w40 pół syntetyk ?
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#12

Post autor: Grzesieek »

Ta, 10W40, ale skoro masz wszystko wyremontowane (tak zakładam) to spróbuj z syntetykiem może (5W30)? Niech ktoś bardziej doświadczony się jeszcze wypowie.
Kalix495
Podwójny As
Posty: 238
Rejestracja: śr 27 lut 2013, 19:52:06
Lokalizacja: Elbląg

#13

Post autor: Kalix495 »

Grzesieek pisze:Ta, 10W40, ale skoro masz wszystko wyremontowane (tak zakładam) to spróbuj z syntetykiem może (5W30)? Niech ktoś bardziej doświadczony się jeszcze wypowie.
No zapytam mechanika co mi robi ją . wymienione jest wszystko , byłem zobaczyć części to panewki i piersicienie już trzeba było wymienić , jeszcze panewki w miarę ,ale pierścienie nie zbierały wgl już
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2692
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#14

Post autor: Laskosz »

Kalix495 pisze:No zapytam mechanika co mi robi ją . wymienione jest wszystko
wymienione wszystko to znaczy co ? :P
Wymiana pierścieni, panewek i uszczelniaczy to nie remont. Po czymś takim nie lej syntetyka tylko pół syntetyk.
Co do dwóch szkół lania oleju po "remoncie" to nie rozumiem z czego wynika to lanie minerala na pierwszy raz.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Kalix495
Podwójny As
Posty: 238
Rejestracja: śr 27 lut 2013, 19:52:06
Lokalizacja: Elbląg

#15

Post autor: Kalix495 »

Laskosz pisze:
Kalix495 pisze:No zapytam mechanika co mi robi ją . wymienione jest wszystko
wymienione wszystko to znaczy co ? :P
Wymiana pierścieni, panewek i uszczelniaczy to nie remont. Po czymś takim nie lej syntetyka tylko pół syntetyk.
Co do dwóch szkół lania oleju po "remoncie" to nie rozumiem z czego wynika to lanie minerala na pierwszy raz.

Wymiana pierścienie, panewki główne i korbowodowe , planowanie , docieranie zaworów i gniazd, uszczelniacze zaworowe , świece i przewody zapłonowe no i wiadomo wszystkie uszczelniacze i uszczelki . Wszystkie części OEM lub zamienniki z jdmshop
Awatar użytkownika
mlynek
Obeznany
Posty: 115
Rejestracja: czw 15 sty 2009, 18:52:43
Lokalizacja: Mielec

#16

Post autor: mlynek »

Laskosz pisze:Co do dwóch szkół lania oleju po "remoncie" to nie rozumiem z czego wynika to lanie minerala na pierwszy raz.
mineralny lejesz po to żeby się szybciej wszystko dotarło bo ma gorsze właściwości smarujące, po 800-1000km zmieniasz na olej docelowy

Kalix495, co do oleju na docieranie zrobisz jak uważasz ale docelowo lej pełen syntetyk, nie żadne półsyntetyki
Modyfikacje ECU i wiązek elektrycznych.
kazik2_h9w3
Berbeć
Posty: 34
Rejestracja: śr 15 lut 2012, 20:53:40
Lokalizacja: Łódź

#17

Post autor: kazik2_h9w3 »

Kalix495 pisze:
kazik2_h9w3 pisze:Mi kazano wlać pełen syntetyk a robiłem tylko pierścienie
A jaki zalałeś?
Mobil 1 tylko nie pamiętam parametrów
Oczywiście docieranie na mineralu było
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2692
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#18

Post autor: Laskosz »

mlynek pisze:mineralny lejesz po to żeby się szybciej wszystko dotarło
sorry ale osobiście uważam to za herezje. Ale spoko luz, każdy robi to co uważa za słuszne :P
Swoją drogą ilu ludzi się wypowiada tyle różnych opinii. Może dlatego tematy o oleju są takie fajne że można zakładać ich milion i nigdy się nie nudzą
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#19

Post autor: Hakier »

Laskosz pisze:sorry ale osobiście uważam to za herezje
no niestety piroman ma rację, minerał ma gorsze właściwości i szybciej się dociera, ale ja i tak lałbym docelowy ;)
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#20

Post autor: gruszecky »

w TTG jest wlewany minerał na pierwsze pół godziny po pierwszym odpaleniu, zlewany, wrzucany półsyntetyk na docierkę, czyli jakieś ja wiem, 1,5tys km. albo coś, potem zlewany i wlewany docelowy 5w50. Jak narazie remonty okazały się nic się nie wysrało, jeden silnik przeleciał już 100tys. km od remontu i nadal smiga na 5w50
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
ODPOWIEDZ