Mały problem.

Coś puka i stuka? Trzeba to wymienić, a nie wiesz jak ?
Norman
Żółtodziób
Posty: 5
Rejestracja: sob 01 mar 2014, 12:15:45
Lokalizacja: wwk

Mały problem.

#1

Post autor: Norman »

Witam, zwracam się do Was z zapytaniem bo ja już nie mam zielonego pojęcia co jest grane:/ ...
Mianowicie od czasu do czasu podczas normalnej jazdy po mieście pojawiają się dziwne stuki w prawym kole, podczas jazdy na wprost jest cicho, podczas skręcania w lewo również :lookaround:, natomiast stuki zaczynają pojawiać się przy hamowaniu przyspieszaniu i skręcaniu w stronę prawą. Jest tak jakiś czas, wszystko ucicha, pare dni i znów jest to samo ;/ Macie jakieś pomysły?
Za wszelkie próby pomocy wielkie dzięki.
kamil588
Podwójny As
Posty: 254
Rejestracja: sob 27 kwie 2013, 21:12:38
Lokalizacja: Małkinia

#2

Post autor: kamil588 »

Może opisz bardziej te stuki. To jest ciągłe stukanie przez jakiś czas czy pojedyńcze stuki? mógłbyś je do czegoś porównać?
Norman
Żółtodziób
Posty: 5
Rejestracja: sob 01 mar 2014, 12:15:45
Lokalizacja: wwk

#3

Post autor: Norman »

Jest to dość metaliczny dźwięk, na skręconych kołach w prawą strone występuje takie strzelanie, jak by przegub, jednak przeguby są zdrowe osłony całe. przy przyspieszaniu jak i hamowaniu jest to jeden wielki metaliczny huk ;/
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1660
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#4

Post autor: Grzybohun »

Jak nie przegub..
To moze sworznie?
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#5

Post autor: ceelx »

też sprawdziłbym zawias, tuleje, sworznie etc
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Norman
Żółtodziób
Posty: 5
Rejestracja: sob 01 mar 2014, 12:15:45
Lokalizacja: wwk

#6

Post autor: Norman »

no ale sworzeń to by i był jakiś luz na kierownicy o ile się nie myle
Awatar użytkownika
Etman
Nałogowiec
Posty: 512
Rejestracja: śr 20 kwie 2011, 16:21:44
Lokalizacja: Sochaczew/Warszawa

#7

Post autor: Etman »

luz na kierownicy jakby przegub był wysrany chyba, jak nie skrzeczy to sworzeń górny raczej ok, ale możesz mieć przy takich objawach problem z dolnym
kazik2_h9w3
Berbeć
Posty: 34
Rejestracja: śr 15 lut 2012, 20:53:40
Lokalizacja: Łódź

#8

Post autor: kazik2_h9w3 »

A przeguby wewnętrzne też masz zdrowe??
Ja musiałem wymienić te satelitki czy tam kamyki na końcu półosi bo miałem uszkodzone
A może coś z osłoną tarczy??
Norman
Żółtodziób
Posty: 5
Rejestracja: sob 01 mar 2014, 12:15:45
Lokalizacja: wwk

#9

Post autor: Norman »

wewnętrznych nie sprawdzałem, no ale czy w takim wypadku raz by stuki były, drugim razem zaś nie? :bored:
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1660
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#10

Post autor: Grzybohun »

stuki pewnie są jak mocniej depniesz, co nie? wiem ma podobnie :D
Norman
Żółtodziób
Posty: 5
Rejestracja: sob 01 mar 2014, 12:15:45
Lokalizacja: wwk

#11

Post autor: Norman »

Dokładnie tak jak mówisz. przy mocniejszym depnięciu zaczyna coś jak by przeskakiwać ? :ohme:
podczas hamowania i skrętu masz to samo?
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1660
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#12

Post autor: Grzybohun »

No tak. Ja profilaktycznie wymienie cale polosie na takie ktore nie pukaly, dam nowe sworznie i gumy w zawiasie. Jak to nie pomoze to nie wien co to. (zrobie to za jakis czas wiec niestety nie podpowiem Ci za 2dni czy pomoglo)
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#13

Post autor: gruszecky »

hehe na przekładni nie poczujesz luzu ani w sworzniu ani w przegubie.. Bo czemu?Odczuć można na kierownicy luz w układzie kierowniczym a przeguby to element przeniesienia napędu, a sworzeń wahacza to element zawieszenia.

Na moje przegub, sworzeń często łatwo złapać np. przy hamowaniu, -po zatrzymaniu słychać pojedyńcze puknięcie. Przy skręcaniu będzie to przegub-niestety trudną sprawą zlokalizowanie czy wew czy zew, bo jednak okazuje się że wbrew powszechnym opiniom-brzmią niemal identycznie
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
ODPOWIEDZ