D15B2 z głowicą D16Y7 brak mocy

Serce samochodu niedomaga ?
mateuszafro
Pełnoprawny User
Posty: 57
Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
Lokalizacja: Jarocin

D15B2 z głowicą D16Y7 brak mocy

#1

Post autor: mateuszafro »

Witam, nie dawno wrzuciłem do swojego B2 przerobionego na B7 głowicę od D16Y7, problem z tym ze nie czuć żadnej poprawy w przyśpieszaniu auta,wyregulowałem luzy zaworowe,ustawiłem zapłon lampą i auto nie chce jechać;/ Na civicklubie pewien urzytkownik po takich modach osiągnął 140km i 160Nm.Ostatnio się z pół dnia bawiłem ChronoGPS i mi czas do 100km/h wychodził powtarzalne 10 sek, a jak idealnie ruszyłem to w porywach 9sek;/ tyle samo miałem po przejściu na B7.Próbowałem też tym programem zmierzyć czas na 400m i mi wyszło 23sek. A teraz co poczyniłem w aucie:
-blok B2
-głowica D16Y7 wlot i wylot trochę rozwiercony,głowica po regeneracji
-ssący D16Z6 spasowany do głowicy
-wylot 4-2-1 chinol
-układ wydechowy 2 cale na 2 tłumikach środkowych,na końcu allegrowy tłumik z siencerem
-szkrzynia została z B2 więc jest w miarę krótka
Jedynie co to został mi do wymiany układ dolotowy bo na razie zostawiłem serie od B2
Może ktoś ma jakieś pomysły co zrobiłem źle? na głowicy jest oznaczenie P2A-5 czy to aby na pewno głowica od Y7?
zulf
Berbeć
Posty: 43
Rejestracja: wt 29 lis 2011, 00:45:27
Lokalizacja: Rzeszów

#2

Post autor: zulf »

Strojenie robiles albo cos? :)
mateuszafro
Pełnoprawny User
Posty: 57
Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
Lokalizacja: Jarocin

#3

Post autor: mateuszafro »

nie, ale myślę że i bez strojenia powinno się odczuć zmianę.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1660
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#4

Post autor: Grzybohun »

a jakiekolwiek zmiany w mapach/kompie robiłeś? leć na strojenie oni Ci ogarną i aż się zdziwisz ;)
mateuszafro
Pełnoprawny User
Posty: 57
Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
Lokalizacja: Jarocin

#5

Post autor: mateuszafro »

Komp został od D15B7 bez żadnych przeróbek.Co raz bardziej się obawiam że zrobił mnie koleś w konia i to nie była głowica od D16Y7 a jakaś od D14;/ znalazłem na kompie filmik jak auto jechało po mpfi i jest kolosalna różnica,teraz na głowie od Y7 jedzie jak stary żuk;/
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#6

Post autor: Hakier »

jak masz ustawiony rozrząd?
strojenie przy takiej zabawie jest obowiazkowe bez strojenia nic nie ugrasz
mateuszafro
Pełnoprawny User
Posty: 57
Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
Lokalizacja: Jarocin

#7

Post autor: mateuszafro »

Rozrząd ustawiałem na znaki ale wtedy nie dało rady ustawić zapłonu,więc przestawiałem o jeden ząbek aż się dało ustawić zapłon lampą.Wiem o strojeniu ale autor tego tematu na civicklubie http://www.civicklub.pl/forum/showthrea ... ia-wykresy bez strojenia miał już dużą moc i moment, a u mnie masakryczne pogorszenie osiągów;/ niski i średni zakres obrotów w mairę ok ale przy 5tys w górę nie kręci tak jak dawniej.
krzysko
Berbeć
Posty: 33
Rejestracja: pn 25 lut 2013, 19:42:13
Lokalizacja: oświęcim

#8

Post autor: krzysko »

Jakie masz kolko rozrzadu? W D16 jest wyższy blok i jesli zostawiłeś kółko z Y7 to może byc rozrząd przestawiony o kilka stopni wtedy, skoro mówisz, ze nie szło ustawic zaplonu ;)

edit
skoro masz slaba góre, to sprobuj opoznic rozrzad o jeden ząbek ewentualnie sprawdz jeszcze czy nie masz czasem scietego klina przy kole na wale
Ostatnio zmieniony pn 10 lut 2014, 10:15:49 przez krzysko, łącznie zmieniany 1 raz.
mateuszafro
Pełnoprawny User
Posty: 57
Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
Lokalizacja: Jarocin

#9

Post autor: mateuszafro »

Kółko mam od Y7, nie szło jak ustawiłem za pierwszym razem,potem przestawiłem ząbek w jedną ząbek w drugą aż trafiłem i zapłon teraz da się ustawić bez problemu.
krzysko
Berbeć
Posty: 33
Rejestracja: pn 25 lut 2013, 19:42:13
Lokalizacja: oświęcim

#10

Post autor: krzysko »

To ja bym wpakowal na probe kołko z B2 i sprawdz jeszcze ten klin na wale ;)
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#11

Post autor: Hakier »

mateuszafro pisze:Rozrząd ustawiałem na znaki ale wtedy nie dało rady ustawić zapłonu,więc przestawiałem o jeden ząbek aż się dało ustawić zapłon lampą
Jak to przestawiłeś rozrząd o ząbek?

edit:
to tak sobie celowałeś z rozrządem na zasadzie albo się trafi albo nie?
Ostatnio zmieniony pn 10 lut 2014, 10:22:33 przez Hakier, łącznie zmieniany 1 raz.
krzysko
Berbeć
Posty: 33
Rejestracja: pn 25 lut 2013, 19:42:13
Lokalizacja: oświęcim

#12

Post autor: krzysko »

Przekręcił wałek i jeden ząbek wzgledem walu, jesli o to pytales :) wtedy jeszcze zawory sie nie spotykaja z tlokiem

edit
mowil, ze najpierw ustawil na znaki, ale nie mozna bylo zaplonu wtedy ustawic
mateuszafro
Pełnoprawny User
Posty: 57
Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
Lokalizacja: Jarocin

#13

Post autor: mateuszafro »

ustawiłem na znaki up na kółku rozrządu na górze, innego oznaczenia nie ma,na kółku od B2 były jeszcze kreski które musiały pokrywać się z płaszczyzną głowicy, a na kole pasowym nacięcie od GMP w "celowniku" które jest na dolnej osłonie rozrządu.Tak ustawiłem i nie starczyło mi regulacji aparatem by ustawić zapłon,więc przestawiłem pasek o jeden ząbek teraz nie pamiętam w którą stronę i teraz zapłon daje się ustawić bez problemu.
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#14

Post autor: Hakier »

ehh... a my się zastanawiamy czemu mu auto nie jeździ...

jeśli chcesz żeby to ci jakoś jeździło to kup regulowane kółko, ustaw rozrząd i jedź na strojenie
mateuszafro
Pełnoprawny User
Posty: 57
Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
Lokalizacja: Jarocin

#15

Post autor: mateuszafro »

No ale jak się da zapłon ustawić na znaki to chyba jest dobrze rozrząd?
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#16

Post autor: Hakier »

No kur*a no nie, no kur*a no nie...
Boże czy ty to widzisz?
krzysko
Berbeć
Posty: 33
Rejestracja: pn 25 lut 2013, 19:42:13
Lokalizacja: oświęcim

#17

Post autor: krzysko »

Co z tego, ze zaplon masz dobrze, jesli rozrzad masz przestawiony?
Ja na twoim miejscu sprawdzałbym kolejno:
-sprawdzil klin na wale
-zmienil kolko na B2
-opoźnił rozrząd o 1 ząb na Y7 (jesli kołko z B2 nic nie da, nawet opoznione)
I nie ma opcji, zeby po tym to nie chodzilo, bo ewedentnie masz przyspieszony rozrząd i dlatego nie masz góry obrotów. Dopiero na koniec regulowane kólko i jakas inna mapka, ale rób jak uwazasz ;)
mateuszafro
Pełnoprawny User
Posty: 57
Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
Lokalizacja: Jarocin

#18

Post autor: mateuszafro »

Właśnie myślałem nad wrzuceniem kółka od B2;) jutro tak uczynie,bo nie długo pora iść do pracy;/ i zobaczymy co z tego wyjdzie,mam nadzieje tylko że głowica jest faktycznie od Y7;)
mateuszafro
Pełnoprawny User
Posty: 57
Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
Lokalizacja: Jarocin

#19

Post autor: mateuszafro »

Jestem po wrzuceniu kółka od B2 i rozrządu nie da się ustawić nadal na znaki;/
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#20

Post autor: Hakier »

HakerPL1 pisze:jeśli chcesz żeby to ci jakoś jeździło to kup regulowane kółko, ustaw rozrząd i jedź na strojenie
ODPOWIEDZ