D15B2 z głowicą D16Y7 brak mocy
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 57
- Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
- Lokalizacja: Jarocin
D15B2 z głowicą D16Y7 brak mocy
Witam, nie dawno wrzuciłem do swojego B2 przerobionego na B7 głowicę od D16Y7, problem z tym ze nie czuć żadnej poprawy w przyśpieszaniu auta,wyregulowałem luzy zaworowe,ustawiłem zapłon lampą i auto nie chce jechać;/ Na civicklubie pewien urzytkownik po takich modach osiągnął 140km i 160Nm.Ostatnio się z pół dnia bawiłem ChronoGPS i mi czas do 100km/h wychodził powtarzalne 10 sek, a jak idealnie ruszyłem to w porywach 9sek;/ tyle samo miałem po przejściu na B7.Próbowałem też tym programem zmierzyć czas na 400m i mi wyszło 23sek. A teraz co poczyniłem w aucie:
-blok B2
-głowica D16Y7 wlot i wylot trochę rozwiercony,głowica po regeneracji
-ssący D16Z6 spasowany do głowicy
-wylot 4-2-1 chinol
-układ wydechowy 2 cale na 2 tłumikach środkowych,na końcu allegrowy tłumik z siencerem
-szkrzynia została z B2 więc jest w miarę krótka
Jedynie co to został mi do wymiany układ dolotowy bo na razie zostawiłem serie od B2
Może ktoś ma jakieś pomysły co zrobiłem źle? na głowicy jest oznaczenie P2A-5 czy to aby na pewno głowica od Y7?
-blok B2
-głowica D16Y7 wlot i wylot trochę rozwiercony,głowica po regeneracji
-ssący D16Z6 spasowany do głowicy
-wylot 4-2-1 chinol
-układ wydechowy 2 cale na 2 tłumikach środkowych,na końcu allegrowy tłumik z siencerem
-szkrzynia została z B2 więc jest w miarę krótka
Jedynie co to został mi do wymiany układ dolotowy bo na razie zostawiłem serie od B2
Może ktoś ma jakieś pomysły co zrobiłem źle? na głowicy jest oznaczenie P2A-5 czy to aby na pewno głowica od Y7?
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 57
- Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
- Lokalizacja: Jarocin
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 57
- Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
- Lokalizacja: Jarocin
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 57
- Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
- Lokalizacja: Jarocin
Rozrząd ustawiałem na znaki ale wtedy nie dało rady ustawić zapłonu,więc przestawiałem o jeden ząbek aż się dało ustawić zapłon lampą.Wiem o strojeniu ale autor tego tematu na civicklubie http://www.civicklub.pl/forum/showthrea ... ia-wykresy bez strojenia miał już dużą moc i moment, a u mnie masakryczne pogorszenie osiągów;/ niski i średni zakres obrotów w mairę ok ale przy 5tys w górę nie kręci tak jak dawniej.
Jakie masz kolko rozrzadu? W D16 jest wyższy blok i jesli zostawiłeś kółko z Y7 to może byc rozrząd przestawiony o kilka stopni wtedy, skoro mówisz, ze nie szło ustawic zaplonu
edit
skoro masz slaba góre, to sprobuj opoznic rozrzad o jeden ząbek ewentualnie sprawdz jeszcze czy nie masz czasem scietego klina przy kole na wale
edit
skoro masz slaba góre, to sprobuj opoznic rozrzad o jeden ząbek ewentualnie sprawdz jeszcze czy nie masz czasem scietego klina przy kole na wale
Ostatnio zmieniony pn 10 lut 2014, 10:15:49 przez krzysko, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 57
- Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
- Lokalizacja: Jarocin
Jak to przestawiłeś rozrząd o ząbek?mateuszafro pisze:Rozrząd ustawiałem na znaki ale wtedy nie dało rady ustawić zapłonu,więc przestawiałem o jeden ząbek aż się dało ustawić zapłon lampą
edit:
to tak sobie celowałeś z rozrządem na zasadzie albo się trafi albo nie?
Ostatnio zmieniony pn 10 lut 2014, 10:22:33 przez Hakier, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 57
- Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
- Lokalizacja: Jarocin
ustawiłem na znaki up na kółku rozrządu na górze, innego oznaczenia nie ma,na kółku od B2 były jeszcze kreski które musiały pokrywać się z płaszczyzną głowicy, a na kole pasowym nacięcie od GMP w "celowniku" które jest na dolnej osłonie rozrządu.Tak ustawiłem i nie starczyło mi regulacji aparatem by ustawić zapłon,więc przestawiłem pasek o jeden ząbek teraz nie pamiętam w którą stronę i teraz zapłon daje się ustawić bez problemu.
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 57
- Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
- Lokalizacja: Jarocin
Co z tego, ze zaplon masz dobrze, jesli rozrzad masz przestawiony?
Ja na twoim miejscu sprawdzałbym kolejno:
-sprawdzil klin na wale
-zmienil kolko na B2
-opoźnił rozrząd o 1 ząb na Y7 (jesli kołko z B2 nic nie da, nawet opoznione)
I nie ma opcji, zeby po tym to nie chodzilo, bo ewedentnie masz przyspieszony rozrząd i dlatego nie masz góry obrotów. Dopiero na koniec regulowane kólko i jakas inna mapka, ale rób jak uwazasz
Ja na twoim miejscu sprawdzałbym kolejno:
-sprawdzil klin na wale
-zmienil kolko na B2
-opoźnił rozrząd o 1 ząb na Y7 (jesli kołko z B2 nic nie da, nawet opoznione)
I nie ma opcji, zeby po tym to nie chodzilo, bo ewedentnie masz przyspieszony rozrząd i dlatego nie masz góry obrotów. Dopiero na koniec regulowane kólko i jakas inna mapka, ale rób jak uwazasz
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 57
- Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
- Lokalizacja: Jarocin
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 57
- Rejestracja: czw 11 mar 2010, 09:04:47
- Lokalizacja: Jarocin