swap z d15b2 na d16z6,d16z2,d16y3

Serce samochodu niedomaga ?
maniek580
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: ndz 24 mar 2013, 09:26:02
Lokalizacja: Bochnia

swap z d15b2 na d16z6,d16z2,d16y3

#1

Post autor: maniek580 »

Niestety jestem zobowiazany wymienic silnik i myslałem juz tak jak kolega tu z forum K23 zeby kupic goły słupek d16 i pod moj osprzet wpakowac,bo jak narazie bida z funduszem...
Ale znalazłem na stronie internetowej autozłomu z mojej okolicy silnik d16 vtec tylko nie mam pojęcia jaki kod dokładnie(byc moze d16z6) ale cena jest bdb 800zł


Pytanie brzmi: skoro to jest vtec to nie ma szans wrzucic słupek pod mój osprzet i zastanawiam sie czy jakbym dorwał kompa i wiązke silnikową to czy dużo rzeźby z elektryką jeszcze będzie???
Tutaj zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob 01 lut 2014, 12:24:05 przez maniek580, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1659
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#2

Post autor: Grzybohun »

Skoro bida z funduszem to kup d15b2 bo to na pewno taniej wyjdzie niż kombinowanie z tematem VTEC-a.
Za dużo rzeźby i niepewności żeby ładowac w to skrupulatnie uciułane fundusze, serio ;)
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#3

Post autor: Laskosz »

możesz chwilowo wstawić sam dół z tego d16, ale to wszystko jest głupie, bo później jak będziesz chciał założyć reszte to znowu nowa uszczelka, szlif pasuje zrobić, rozrząd itd..
W ogóle skąd wiesz czy ten silnik jest w lepszym stanie niż twój ?
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
maniek580
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: ndz 24 mar 2013, 09:26:02
Lokalizacja: Bochnia

#4

Post autor: maniek580 »

Wiem wiem,ja juz kombinuje od jakiegos czasu jak to ogarnąć .Wydawało mi sie ze to dobra cena jak za taki silnik i myślalem ze jak bym go kupił to na wiazke i kompa by sie jakos ucioralo :happy:
Bo swapa czy tak czy siak bede musial na wakacje zrobic(ale w tym problem ze ta d15 to juz daje zdrowo po dupie)
Przekalkuluje to wszystko jeszcze raz....Nie martwcie sie panowie ze swapem dam sobie rade bez problemu tylko interesuje mnie ta elektryka co trzeba bedzie ogarnoc przy przekladaniu wiazki silnikowej??

"mam mozliwosc sprawdzenia silnika bo kuzynka robi na tym autozłomie" Ale ja wam du.. zawracam :laugh:
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#5

Post autor: gruszecky »

nie baw się w rozbieranie, nei ma tragedii z podłączeniem , ew po wsadzeniu elektryk za stówke Ci ogarnie. U Ciebie kabinowa w sumie prawie zostaje
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
maniek580
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: ndz 24 mar 2013, 09:26:02
Lokalizacja: Bochnia

#6

Post autor: maniek580 »

Odgrzebuje ten temat :) na autozlomie w mojej miejscowosci sa takie silniki : d16z6(z wtryskami,ssącym itp bez aparatu) za 800zł.. d16z2(tak samo) za 700zł.. d16y3(tak samo) za 600zł "nie dopatrzylem bo całkiem możliwe ze d15y3" :/ i takie pytanko bo widze ze do d16z6 trudno dorwac wiązke kompa i aparat ,jesli orientujecie sie to jakie beda tego ceny?? i czy trzeba cos jeszcze??
i jakie beda ceny do d16y3 badz d15y3 wiazki kompa i aparatu???
w najgorszym wypadku jesli do Y3 podejdzie moj aparat to zakupie ten motor i wsadze narazie pod moj osprzet......
Nie ukrywam ze napaliłem sie na d16z6 bo wygląda na nie zajechany i sprzęgło wygladało tam jak nowka : :clown:
Proszę o jakies rady i z gory sory za takie zamieszanie
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1659
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#7

Post autor: Grzybohun »

nie ma d15y3. jest d16y3 i jedzie on na tej samej wiązce co d15b7 i d16z6. co do d16z2 nie wiem, ale on chyba też idzie na obd1. Musisz zagadac do kogoś kto się zna na tym (furious, niuton), bo wiele juz było takich akcji swapa d15b2 na np d16z6, ale ja nie umiem Ci powiedzieć czego będziesz potrzebował. D16z6 raczej na pewno wymaga kompa p28, a reszty proszę Cię poszukaj bo musiały być te tematy (jak nie tu to na ckpl)
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#8

Post autor: gruszecky »

aparat 250-350
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1659
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#9

Post autor: Grzybohun »

komp w granicach 200 pln za p28 i maks 150 za p06
maniek580
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: ndz 24 mar 2013, 09:26:02
Lokalizacja: Bochnia

#10

Post autor: maniek580 »

Grzybohun pisze:nie ma d15y3. jest d16y3 i jedzie on na tej samej wiązce co d15b7 i d16z6.
d15y3 jest według wikipedii i ma 110KM a d16y3 113KM
ale d16z6 ma przeciez vtec-a to wiązka bez problemy pasuje dod16y3 bez vtec-a??
wiązke od d15b7 juz prędzej idzie dorwac ale powiedz mi co pozniej z vtec bo jakies kable muszą chyba isć do tego czujnika....
Iteresuje mnie głównie to jaka najlepiej wiązke aparat i kompa do d16z6 kupic zeby było raczej plug & play (no chyba ze nie ma takiej opcji) :huh:

no i czy mój osprzet czyli ssak aparat itp wskoczy na d16y3??
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1659
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#11

Post autor: Grzybohun »

wiesz co... Bez kombinowania wskoczy d15b2, i nawet za małą kasę będzie.
Na wiązce d15b7 (czyli obd1) jest sporo silników, w tym d16z6. ssaki z y3, z2 i z6 są wydajniejsze niż Twój. Aparat zapłonowy TD-41U spokojnie pasuje do d16y3, do z6 też tylko mocowanie trzeba odrobinę rozpiłować.
Generalnie to wsadzenie vteca do nonvtecowej instalacji polega na pociągnięciu kilku dodatkowych przewodów i zmianie kompa.
A ja mając mniej niż 2k bym się w ogóle za swapa nie brał bo to różne kwiatki moga wyskoczyć

PS: Zacznij szukać bo my za Ciebie swapa nie przeprowadzimy. Ten temat był poruszany aż za często...
maniek580
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: ndz 24 mar 2013, 09:26:02
Lokalizacja: Bochnia

#12

Post autor: maniek580 »

Ta odpowiedz mi się podoba bo są konkrety....Nie ma potrzeby odrazu sie tak denerwowac
wiem ze tematy swapow juz były ale jedni pisza ze jakies kable ciagneli inni ze przeżócasz wiazke silnikowa i gra,inni znowu cos o przeroce kompa albo o przekladce z wiazka kabinowa.....A ja mam do wyboru te konretne silniki i chcialem si tylko poradzic....

Fajnie ze dowiedzialeem sie chociaz ze wiazka z b7 podchodzi do z6,to ze kolektory sa wydajniejsze to wiem bo b2 jest na dwupunkcie....I konkretna odp z aparatem TD-41U....
Wielkie dzieki
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#13

Post autor: gruszecky »

maniek, bo to zależy z jakiego silnika na jaki jest zamiana- jeśli z d15b7 lub d15z1 na d16z6/y8/y2/z9 to praktycznie plug and play-kompa oemowego przerabiamy bo jest na OBD1 ,w sumie trzeba tylko więc przerobić kompa pod eprom-wgrać mapę d16z6 (w necie są) i pociągnąć chyba dosłownie 1 czy 2 kable.

Jeśli masz d15b2 to masz OBD0, i tu trzeba przerabiać więcej i przerzucać więcej, bo są inne kostki i w ogóle inna instalacja-silnikowa musi być od d16z6 a kabinową jak komuś się chce to można przerobić ale np. nie trzeba zwalać deski rozdzielczej.

Jak jest d13b2 to masz OBD0 ale trzeba zwalić deskę, i w ogóle sporo rozebrać, w tym bak paliwa etc. Bo tu w sumie nie ma co przerabiać, to jest gaźnik.

Dlatego są różne informacje dla różnych wymian.w d15z1 wystarczy godzinka i wiązka ready, w d15b2 jednak trzeba posiedzieć chwilę dłużej a przy d13b2 w ogóle wszystko jest bez sensu :gunsmilie:
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Bolsik
Żółtodziób
Posty: 13
Rejestracja: pn 20 lip 2009, 17:47:00
Lokalizacja: warszawa - ursynów
Kontakt:

#14

Post autor: Bolsik »

jak jest kompletny swap to moment i zrobione max jeden dzień roboty nic skomplikowanego
maniek580
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: ndz 24 mar 2013, 09:26:02
Lokalizacja: Bochnia

#15

Post autor: maniek580 »

no własnie wiem ze d15b2 ma obd0 ale no są sprzeczne info bo teraz zauwazylem ze na innych stronach mowią ze kaninową trzeba zmieniac cała,a gdzie indziej ze nie ma takiej potrzeby.... kumpel tu niedaleko mnie wrzucił b18c do civic4g i wiazke elktryczną miał całą razem z kabinową i wtyczki pod np. elektryczne szyby przerabiał na swoje.
Im dłuzej przegladam fora tym wiecej mam sprzecznych inf...Jak sie wkur@@ to kupie całą concerto z d16z2 bo za grosze jest i przewale cały motor z wiązką całą nawet do tylnych lamp
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#16

Post autor: gruszecky »

ale co to za progres wsadzać d16z2? bezsensu. Go hard or go home
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
maniek580
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: ndz 24 mar 2013, 09:26:02
Lokalizacja: Bochnia

#17

Post autor: maniek580 »

Kazdy mowi co innego...Najbardziej prawdopodobne jest to ze do d16z6 musze kupic wiązke Kabinowa ,silnikowa,kompa ,aparat itp bo ja jestem na obd0... a szukam od kilku dni wiazek kabinowych i silnikowych to trudno dostepne są
Buzzer
Berbeć
Posty: 45
Rejestracja: sob 14 sty 2012, 22:06:47
Lokalizacja: WLKP

#18

Post autor: Buzzer »

ze wszstkich opcji jakie tu wymieniłeś wsadzenie d16z2 jest poza d15b2 najłatwiejszą opcją. Kolega nie napisał nigdzie, że chodzi mu o diametralne przyrosty mocy, a poza tym jak widać ta robota ma być po kosztach. Ja w takim budżecie ograniczyłbym do minimum komplikacje i wsadził zdrowe b2 albo właśnie z2. A te 20 km wiecej dla niektórych tez może być "go hard" ;p
Martino26
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: sob 18 sty 2014, 21:08:47
Lokalizacja: Europe

#19

Post autor: Martino26 »

Ja u siebie wymienialem silnik z d13b2 na d16z6 i to takie chopla nie bylo wszystko. Jakbys chcial zrobic to sam w jeden dzien no to zycze powodzenia poniewaz by to na pewno nie bylo by dokladnie. Przy takich montażach zawsze cos wyskoczy albo masa gdzies niedokrecona. Moj silnik d16z6 tez wygladal na igłe i mial puszczac tylko malego dymka przy odcince a blok byl do wyrzucenia a gniazda zaworowe zajechana takze ty "kuni" troche wybieglo z zagrody :)
Swapy, remonty silnikow , elektryka, elektornika , malowanie komór silnikowych, strojenie
zulf
Berbeć
Posty: 43
Rejestracja: wt 29 lis 2011, 00:45:27
Lokalizacja: Rzeszów

#20

Post autor: zulf »

Licz sie z tym, ze przy swapie wyjdzie masa komplikacji. A to simmering gdzies zaczyna puszczac a tu cos ma luzy i trzeba wymienic :) Mysle, ze bezpieczne 3 dni urlopu pasuje miec zeby za czesciami pojezdzic i wszystko skompletowac ;) Mi swapowali d15b7 na d16y3, niby wszystko p&p ale jednak bylo troche zabawy ;)
ODPOWIEDZ