Naprawa przekręconego licznika - tutorial
Naprawa przekręconego licznika - tutorial
Witam po głupiej zabawie na warsztacie z kolegą przekręcił mi się licznik. tak że przy dodaniu gazu pokazywał 160km/h a przy wyłączonym zapłonie wskazówka była pod ograniczikiem przy 0km/h. Opis jak to naprawić
1.odkręcamy dwie śrubki w zagłębieniach na górze. Śrubokręt gwiazdka
2. Podważamy z lewej lub z prawej strony włącznik świateł awaryjnych i wyciągamy
3. Odpinamy kostkę
4. Pod włącznikiem świateł awaryjnych jest pierwsza śrubka do wykręcenia (na zdjęciu wykręcona)
5. Zaczynając od prawej strony i używając gniazda po włączniku awaryjnych jako rączki wyszarpujemy delikatnie zaczepy
6. z lewej jak już prawa zluzowana wyciągamy zaczep od dołu i dopiero wyjdzie plastik z góry
7. Odpinamy kostkę od zegarka
8. wykręcamy 4 śrubki po bokach zegarów
9. Są dwie kostki po lewej i prawej - wypinamy je
10. Od góry i od dołu mamy w sumie 6 zaczepów, należy je wcisnąć do środka i jednocześnie rozchylać przednie szkło od reszty (ładnie wychodzi dwoma śrubokrętami jednym naciska a drugim rozdzielam plastiki)
11. Palcem obracamy wskazówkę na miejsce i składamy zegary z powrotem razem.
12. Wpinamy kostki do blatów i przykręcamy je na miejsce na 4 śrubki po bokach
13. Wpinamy kostkę od zegarka i zaczynamy zakładać plastik z kratkami od lewej strony od górnego mocowania, a wciskają dolne dobrze jest je podważyć lekko żeby ładnie weszło w deskę i nie pękło, potem dociskamy prawą stronę mi weszła ładnie.
14. Warto wyjąc tak kostkę od awaryjnych prze wpięciem plastiku do deski żeby potem za nią nie dłubać
15. Wkręcamy śrubkę pod przełącznikiem awaryjnych, podpinamy kostkę i wciskamy włącznik na miejsce.
Gotowe!
1.odkręcamy dwie śrubki w zagłębieniach na górze. Śrubokręt gwiazdka
2. Podważamy z lewej lub z prawej strony włącznik świateł awaryjnych i wyciągamy
3. Odpinamy kostkę
4. Pod włącznikiem świateł awaryjnych jest pierwsza śrubka do wykręcenia (na zdjęciu wykręcona)
5. Zaczynając od prawej strony i używając gniazda po włączniku awaryjnych jako rączki wyszarpujemy delikatnie zaczepy
6. z lewej jak już prawa zluzowana wyciągamy zaczep od dołu i dopiero wyjdzie plastik z góry
7. Odpinamy kostkę od zegarka
8. wykręcamy 4 śrubki po bokach zegarów
9. Są dwie kostki po lewej i prawej - wypinamy je
10. Od góry i od dołu mamy w sumie 6 zaczepów, należy je wcisnąć do środka i jednocześnie rozchylać przednie szkło od reszty (ładnie wychodzi dwoma śrubokrętami jednym naciska a drugim rozdzielam plastiki)
11. Palcem obracamy wskazówkę na miejsce i składamy zegary z powrotem razem.
12. Wpinamy kostki do blatów i przykręcamy je na miejsce na 4 śrubki po bokach
13. Wpinamy kostkę od zegarka i zaczynamy zakładać plastik z kratkami od lewej strony od górnego mocowania, a wciskają dolne dobrze jest je podważyć lekko żeby ładnie weszło w deskę i nie pękło, potem dociskamy prawą stronę mi weszła ładnie.
14. Warto wyjąc tak kostkę od awaryjnych prze wpięciem plastiku do deski żeby potem za nią nie dłubać
15. Wkręcamy śrubkę pod przełącznikiem awaryjnych, podpinamy kostkę i wciskamy włącznik na miejsce.
Gotowe!
Ostatnio zmieniony sob 25 sty 2014, 08:38:21 przez tupski, łącznie zmieniany 1 raz.
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2692
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
Jak już ktoś pousuwał wszystkie posty które tu były, to mógł to od razu przenieść do odpowiedniego działu. Dziękuje za uwagę
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
-
- Nałogowiec
- Posty: 637
- Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Tutorial chyba przeznaczony dla ludzi ułomnych... Czekamy na tutek pt. "Jak wymienić koło".
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
viewtopic.php?t=22221
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2692
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
warn przez skarcenie słowne na bb ? poradniki jak wyciągnąć i rozebrać licznik są, chyba że ktoś nie umie palcem obrócić wskazówki.... poza tym jeśli ten tutek musi być to niech będzie w dziale "zrób to sam"
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
Zawsze sie znajdzie ktos kto tego nie bedzie umial zrobic. Dobrze kolega zrobil brawo za poswiecony czas za ten przyklad. Co do naszego przeukochanego narodu Hejtowanko to taka specjalizacja tego Polskiego gatunku. Nie bede pokazywac palcami ale "uderz w stół to nożyce sie odezwą" Pozdr.
Swapy, remonty silnikow , elektryka, elektornika , malowanie komór silnikowych, strojenie
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2692
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
Odkąd tu jestem nie spotkałem się z żadną formą hejtu więc nie wiem o co chodzi. No ale kurde panowie, obrócenie palcem wskazówki? Dobra nie ważne przenieście to do działu zrób se sam i pousuwajcie syf
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
no to może tak
mam nadziję tupski, że nie będziesz na mnie zły za mały tjunink twojego tutka
mam nadziję tupski, że nie będziesz na mnie zły za mały tjunink twojego tutka
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
- Drix
- Natchniony
- Posty: 2007
- Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
- Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
- Wiek: 30
Może mi ktoś powiedzieć taką rzecz. Licznik mi zawyża o ok. 20km/h. Chciałbym sobie przełożyć niżej wskazówkę. Prosiłbym o jakieś porady jak to bezpiecznie zrobić?
Czymś tam się jeździ.. http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11131192
- Drix
- Natchniony
- Posty: 2007
- Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
- Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
- Wiek: 30
a to jest jakaś różnica? czy na włączonym czy nie?
Czymś tam się jeździ.. http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11131192
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2692
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
nie ma. Chyba że chodziło o to żeby włożyć na odpalonym zagrzanym silniku na 800~900 rpmDrix pisze:a to jest jakaś różnica? czy na włączonym czy nie?
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
- Drix
- Natchniony
- Posty: 2007
- Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
- Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
- Wiek: 30
Rozumiem.jezeli bys jeszcze mogl to powiedz mi jak wyglada sprawa wymiany tarczy od wskaznika paliwa i temperatury.
Czytalrem tu cos, zeby za mocno nie skrecac i ze jest jakis drucik na ktory trzeba uwazac?
Czytalrem tu cos, zeby za mocno nie skrecac i ze jest jakis drucik na ktory trzeba uwazac?
Czymś tam się jeździ.. http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11131192
Sens wkładania wskazówki na rozgrzanym silniku dotyczy ewentualnie obrotomierza a Drix ma problem z licznikiem. Na starym liczniku wkładałem na wyciagnietych zegarach i musiałem delikatnie poruszyć bolec ( na ktory wchodzi wskazowka ). W momencie przekręcenia zapłonu wskazówka od predkosciomierza podskawiwała może o 5 mm. Zdjąłem ją, przekręciłęm zapłon, założyłem w pozycji 0 i już nie było tego problemu. Na temp i paliwo też uważaj i nie dokręcaj mocno. A co to masz za tarcze ? Przykładowo te od MoMana maja duze przejscie na wskazowki zeby ich nie zdjemowac.
- Drix
- Natchniony
- Posty: 2007
- Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
- Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
- Wiek: 30
Czyli jak kolwiek nisko opuszcze wskazowke,zawsze wroci na zero?
Tarcze sa takie:
https://www.dropbox.com/s/4hcz2bka3lpx5 ... 5.jpg?dl=0
a , ze mam uwalony wskaznik paliwa to kupilem drugie zegary i chcialbym poprzekladac tarcze.
wskazowka bardzo mocnojest zakotwiczona?
Tarcze sa takie:
https://www.dropbox.com/s/4hcz2bka3lpx5 ... 5.jpg?dl=0
a , ze mam uwalony wskaznik paliwa to kupilem drugie zegary i chcialbym poprzekladac tarcze.
wskazowka bardzo mocnojest zakotwiczona?
Czymś tam się jeździ.. http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11131192