D15b2 problem z odcięciem zapłonu ?

Serce samochodu niedomaga ?
Bladyy
Żółtodziób
Posty: 7
Rejestracja: pn 22 kwie 2013, 12:32:14
Lokalizacja: Kraków-Sandomierz

D15b2 problem z odcięciem zapłonu ?

#1

Post autor: Bladyy »

Witam, dopiero wczoraj zorientowałem się (po wysłuchaniu kolegi) że mogę mieć problem z rozrządem.

Otóż wszyscy moi znajomi Honda civic V,VI mają odcinkę typowe "łututututu" a ja mam coś dziwnego ... Auto ładnie wkręca się na obroty z tym że nie ma tego tututut a jest łuuuuuuutuuuuuuuuuuutuuuuuuuu po odcięciu drastycznie spada moc i obroty, w trakcie jazdy jak złapałem odcinkę to chciało mnie z fotela wyrwać ... to "wygląda" bardziej na zamulanie silnika niż na odcięcie ...

Kolega doradził mi żebym sprawdził rozrząd, bo może być przestawiony o jeden/dwa ząbki, ma to jakiś sens ?

Dodam, że Hania całkiem ładnie wkręca się na obroty, niema problemu z przyśpieszaniem, a i prędkość jest b. dobra, póki co najwięcej wycisnąłem nią ok. 195 km/h

i pytanie na koniec, dlaczego odcięcie w moim aucie tak dziwnie brzmi ? - jak tylko znajdę chwilkę to nagram filmik poglądowy i wrzucę do pomocy. Dziękuję za pomoc ! :)
Ostatnio zmieniony wt 21 sty 2014, 17:25:16 przez Bladyy, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdzieś w oddali, gdzieś tam w tle, moją hondą toczę się :)
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#2

Post autor: Laskosz »

Bladyy pisze:Dodam, że Hania całkiem ładnie wkręca się na obroty, niema problemu z przyśpieszaniem, a i prędkość jest b. dobra, póki co najwięcej wycisnąłem nią ok. 195 km/h
więc rozrząd będziesz miał dobrze ustawiony. Ja obstawiam coś w kablach wysrane
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Bladyy
Żółtodziób
Posty: 7
Rejestracja: pn 22 kwie 2013, 12:32:14
Lokalizacja: Kraków-Sandomierz

#3

Post autor: Bladyy »

Laskosz pisze: więc rozrząd będziesz miał dobrze ustawiony. Ja obstawiam coś w kablach wysrane
Kable WN mam rozumieć ?

Fajkę na 2-gim tłoku mam zawiniętą izolacją ... jest na niej przebicie, ale brałem nówkę sztukę kabel od kolegi z Preludy (na sprawdzenie tego problemu) dalej odcinka brzmi tak samo ...
Gdzieś w oddali, gdzieś tam w tle, moją hondą toczę się :)
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#4

Post autor: Laskosz »

Nie kable wn :flex: w hondzie jest milion kabli.
To moze byc ktorys z tych co ida do kompa, od jakiegos czujnika albo czujniczka, moze sam komp winny, przy ilu obrotach odcina ?
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Bladyy
Żółtodziób
Posty: 7
Rejestracja: pn 22 kwie 2013, 12:32:14
Lokalizacja: Kraków-Sandomierz

#5

Post autor: Bladyy »

odcina normalnie na obrotomierzu przy 7100-7200 na kompie pewnie przy 6800
hmm ostatnio "zgasł" mi zegarek
Gdzieś w oddali, gdzieś tam w tle, moją hondą toczę się :)
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#6

Post autor: Laskosz »

Przegladnij kable, zaczynajac od aparatu zapłonowego czy któryś nie jest naderwany, albo nie zwiera się z czymś
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Bladyy
Żółtodziób
Posty: 7
Rejestracja: pn 22 kwie 2013, 12:32:14
Lokalizacja: Kraków-Sandomierz

#7

Post autor: Bladyy »

okej, jak tylko będę miał czas - bo wiadomo praca ważniejsza ... - i miejsce to przeglądne wszystkie kable, a oprócz kabli, jest jeszcze jakaś inna możliwość ?
Gdzieś w oddali, gdzieś tam w tle, moją hondą toczę się :)
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#8

Post autor: Laskosz »

Komp. Przynajmniej dla mnie. Poczekaj jeszcze się ktoś może wypowie
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Davidho
Forumowy As
Posty: 150
Rejestracja: pt 16 sie 2013, 17:30:37
Lokalizacja: Gdynia

#9

Post autor: Davidho »

A ja myślę , ze ten silnik ma po prostu takie odcięcie ... słyszałem jak w d14z2 odcina ...tak powoli i słabnie strasznie . Dodam , że w tym samym samochodzie po zmianie kolektora dolotowego i wydechowego d16z6 auto zaczęło odcinać zapłon dużo szybciej i nie słabnie drastycznie .
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#10

Post autor: Laskosz »

Davidho pisze:A ja myślę , ze ten silnik ma po prostu takie odcięcie
no proszę Cię...
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Davidho
Forumowy As
Posty: 150
Rejestracja: pt 16 sie 2013, 17:30:37
Lokalizacja: Gdynia

#11

Post autor: Davidho »

Ja mówię tylko co widziałem ... co prawda to było d14z2 ale d15b2 też ma 90 hp i do tego dwupunktowy wtrysk więc może podobnie odcinać ... po prostu przy samej odcince niechętnie wkręca się na obroty ale może niech wypowie sie ktoś kto posiada d15b2 .
Bladyy
Żółtodziób
Posty: 7
Rejestracja: pn 22 kwie 2013, 12:32:14
Lokalizacja: Kraków-Sandomierz

#12

Post autor: Bladyy »

Davidho pisze:A ja myślę , ze ten silnik ma po prostu takie odcięcie ... słyszałem jak w d14z2 odcina ...tak powoli i słabnie strasznie . Dodam , że w tym samym samochodzie po zmianie kolektora dolotowego i wydechowego d16z6 auto zaczęło odcinać zapłon dużo szybciej i nie słabnie drastycznie .
mam kolektor wydechowy 4-2-1, oprócz poprawy dołu nic nie pomógł

Pomińmy 2-gą część filmiku, ale w pierwszej jest na PB, ciśnie do odcięcia D15b2 - jest charakterystyczne łututututut
KLIK

u mnie natomiast odcięcie wygląda tak jakby składało się na nie jego 4-5 odcięć czyli (sorry za takie łopatologiczne tłumaczenie - ale tak najprościej bez filmiku - nie mogę znaleźć aparatu)
łu - tu - tu - tu - tu - tu - tu - tu - tu - tu - tu - tu - tu \/
Łuuuuuuuuuuuuuuuu - tuuuuuuuuuuuuuuuu - tuuuuuuuuuuuuuuuu
Gdzieś w oddali, gdzieś tam w tle, moją hondą toczę się :)
ODPOWIEDZ