Zakrywanie chłodnicy

ernest90s
Forumowy As
Posty: 155
Rejestracja: wt 27 sie 2013, 15:51:38
Lokalizacja: Warszawa

Zakrywanie chłodnicy

#1

Post autor: ernest90s »

Co sądzicie o zakrywaniu chłodnicy przy warunkach zimowych -10 do -20 st Celsjusza?
Widziałem wielu taksiarzy tak robi, więc pomyślałem że oszczędność jakaś musi być. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym związane? Chciałem przysłonić chłodnicę takim plastikiem jaki zasłania silnik nad belką przednią (obok chłodnicy) w D13B2. Do środka jakaś naklejka że jest zasłonięta chłodnica co by nie zapomnieć jak się ociepli :P
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#2

Post autor: Grzesieek »

Bezsens. Taksiarzom chodzi o to, żeby szybciej rozgrzać silnik... żadnych znaczących korzyści z tego nie będzie, no chyba, że chcesz się lansować na karton w zderzaku- a już jeden taki na forum był.
Paweł.
Nałogowiec
Posty: 921
Rejestracja: śr 22 lut 2012, 16:29:45

#3

Post autor: Paweł. »

Kartonowym pomysłom mówimy stanowcze nie! :D
ernest90s
Forumowy As
Posty: 155
Rejestracja: wt 27 sie 2013, 15:51:38
Lokalizacja: Warszawa

#4

Post autor: ernest90s »

A czyta ktoś ze zrozumieniem? Z resztą karton jednak przepuszcza powietrze trochę a plastik już nie. Do jazd na krótkie dystanse chyba w takim razie styknie.
MaciejWU
Forumowy As
Posty: 184
Rejestracja: pn 03 cze 2013, 09:47:48
Lokalizacja: SBE

#5

Post autor: MaciejWU »

Nie ma sensu zakrywać chłodnicy jakimiś pomysłami.gdyby miała być zakryta to by z fabryki tak wyszło.tam ma wpadać powietrze to jest zadanie chłodnicy żeby chłodzić ciecz.
Nie ważne przy czym stoisz.Ważne jak tym jeździsz.
Paweł.
Nałogowiec
Posty: 921
Rejestracja: śr 22 lut 2012, 16:29:45

#6

Post autor: Paweł. »

ernest90s pisze:A czyta ktoś ze zrozumieniem? Z resztą karton jednak przepuszcza powietrze trochę a plastik już nie. Do jazd na krótkie dystanse chyba w takim razie styknie.
Czytamy ;) , ale nie ma potrzeby zasłaniać chłodnicy.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#7

Post autor: Grzesieek »

ernest90s pisze:A czyta ktoś ze zrozumieniem?
Chyba tylko Ty nie czytałeś ze zrozumieniem. Wszystko już wyjaśnione?
Mela
Pełnoprawny User
Posty: 82
Rejestracja: pn 05 sie 2013, 14:47:15
Lokalizacja: Rzeszów/Sieniawa

#8

Post autor: Mela »

ernest90s, jak dojeżdżasz na krótkich dystansach do pracy ,szkoły to taki zabieg coś tam pomaga ... U mnie w drugim samochodzie (diesel) jednak szybciej ciepło się robi gdy zakryta jest chłodnica na zimę. Pozdrawiam.
ernest90s
Forumowy As
Posty: 155
Rejestracja: wt 27 sie 2013, 15:51:38
Lokalizacja: Warszawa

#9

Post autor: ernest90s »

tak czytam na innych forach i piszą że zakrywanie chłodnicy nie ma sensu jednak całej komory już tak..
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#10

Post autor: Hakier »

mój po 2 kilometrach w temperaturze -10*C ma wskaźnik na połowie skali i z nawiewów napiernicza ciepłe powietrze. zastanawiałem się nad kartonem ale nie ma to sensu jeśli silnik dość szybko łapie temperature ;)
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#11

Post autor: Grzesieek »

Jeśli silnik się nie dogrzewa to nie szukałbym problemu w odsłoniętej chłodnicy i komorze.
Paweł.
Nałogowiec
Posty: 921
Rejestracja: śr 22 lut 2012, 16:29:45

#12

Post autor: Paweł. »

Jeśli się nie dogrzewa to pierwsze co bym sprawdzał to termostat ;)
Assur92
Podwójny As
Posty: 276
Rejestracja: ndz 20 lis 2011, 22:17:18
Lokalizacja: Łódź

#13

Post autor: Assur92 »

Ja tam co roku zasłaniam chłodnice, nie całą, ale jakieś 2/3. Silnik o wiele szybciej się rozgrzewa i mówcie sobie co chcecie że to wieś, nie ma sensu itp. Mam w aucie gaz, na dojazdach do pracy przełącza się o prawie 2km szybciej niż bez(odległość ~9km wiec różnica kolosalna).
Po za tym nasze rodzime auta(fiat, fso) miały osłony chłodnicy dedykowane, więc jakiś sens w tym musiał być.
Paweł.
Nałogowiec
Posty: 921
Rejestracja: śr 22 lut 2012, 16:29:45

#14

Post autor: Paweł. »

Dwa lata jeździłem polonezem :D i tam się zatykało bo on się wcale nie dogrzewał w mrozy, nawet po przejechaniu 50kilometrów ;)
Eles
Obeznany
Posty: 104
Rejestracja: śr 06 mar 2013, 17:53:42
Lokalizacja: Reykjavik / SO

#15

Post autor: Eles »

ja raz zakrylem w mrozy... pewnego dnia mroz puscic i zrobilo sie +XX C ... pojechałem sobie trasą do ziomka ;-)


po drodze przygrzałem ok 190... po jakims czasie zaczelo mi sie dymic z pod machy :D dalszej czesci historii nie opowiem ale skonczylo sie najmniejszym wymiarem kary :furious:
LOW & SLOW SSIE PAŁE !!!

ej2 => colt CJ0 => ek3
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#16

Post autor: Hakier »

negroazor pisze:powolne nagrzewanie spowodowane jest raczej uzywaniem Militeca (oryginalnego) ktory zmniejsza tarcie.
silnik nagrzewa się przede wszystkim poprzez spalanie paliwa, jeśli chodzi o nagrzewanie poprzez tarcie to jest to dosłownie ułamek energii cieplnej silnika ;)
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#17

Post autor: gruszecky »

czy wszyscy pamiętają że są dwa obiegi układu chłodzenia i dopóki ciecz chłodząca nie osiągnie temperatury otwarcia termostatu-ciecz w ogóle nie przepływa przez chłodnicę? szybsze nagrzewanie się auta przy zakryciu chłodnicy to mocno subiektywne wrażenie. Chyba że wspomniany termostat nie śmiga i mamy otwarty na stałe układ duży, wtedy jest dziwnie;]
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#18

Post autor: Danio »

Reasumując: zakrycie dupy bąka nie powstrzyma!
jestem Danio - jakieś pytania?!
ernest90s
Forumowy As
Posty: 155
Rejestracja: wt 27 sie 2013, 15:51:38
Lokalizacja: Warszawa

#19

Post autor: ernest90s »

no tak zasłanianie chłodnicy nie ma sensu... co najwyżej na tyle przysłonienie silnika tzn. komory na wlocie żeby mroźne powietrze nie owiewało go bezpośrednio. I to zakrywanie chłodnicy jest bardziej zakrywaniem właśnie komory silnika no bo (nie wiem jak w innych silnikach) ale D13B2 jest częściowo zasłonięty tylko wlot na chłodnicę ma swobodny owiew

aczkolwiek spokojnie ;) póki co do mrozów daleko...

Obrazek
ODPOWIEDZ