Tarcze

Coś puka i stuka? Trzeba to wymienić, a nie wiesz jak ?
MaciejWU
Forumowy As
Posty: 184
Rejestracja: pn 03 cze 2013, 09:47:48
Lokalizacja: SBE

Tarcze

#1

Post autor: MaciejWU »

Siemka.słuchajcie mam takie pytanie związane z tarczami:co może jeszcze powodować ich bicie?wykluczam takie coś jak rozgrzanie ich maksymalnie podczas hamowania i wjechanie w kałuże,bicie młotkiem przy montażu(bo są tacy geniusze).co jeszcze może być przyczyną ze bija?dziękówka za odp
Nie ważne przy czym stoisz.Ważne jak tym jeździsz.
Mela
Pełnoprawny User
Posty: 82
Rejestracja: pn 05 sie 2013, 14:47:15
Lokalizacja: Rzeszów/Sieniawa

#2

Post autor: Mela »

Chodziło Ci kolego o trzęsienie kierownicą przy hamowaniu ?
MaciejWU
Forumowy As
Posty: 184
Rejestracja: pn 03 cze 2013, 09:47:48
Lokalizacja: SBE

#3

Post autor: MaciejWU »

Tak dokładnie chodzi o trzesienie w czasie hamowania.tarcze nowe sztuki.wymienione sworznie,lozyska,drązki,nawet przeguby,kola wywazone i?na poczatku bylo ok przez jakis 1 miesiac i nagle znowu to samo.Negroazor pytam bo wlasnie kiera trzesie mi sie przy hamowaniu jakby ja ktos mial urwac zaraz..
Nie ważne przy czym stoisz.Ważne jak tym jeździsz.
MaciejWU
Forumowy As
Posty: 184
Rejestracja: pn 03 cze 2013, 09:47:48
Lokalizacja: SBE

#4

Post autor: MaciejWU »

Sorki ze jeszcze raz ja ale Negroazor mówisz o złym osadzeniu..ale przecież nie ma znaczenia która tarcza przy kupieniu/zakładaniu na dana stronę-lewa czy prawa.a jak zakładałem to wszystko sprawdzałem,żeby nie odstawało albo było dobrze dokręcone-z odpowiednia silą a nie 'na hama'może być tez coś z geometria nie tak?rama np w tamtej części bo naprzyklad ktoś miał dzwona?dodam ze nie ściąga przy puszczeniu kiery w żadną strone nawet podczas hamowania..
Nie ważne przy czym stoisz.Ważne jak tym jeździsz.
Mela
Pełnoprawny User
Posty: 82
Rejestracja: pn 05 sie 2013, 14:47:15
Lokalizacja: Rzeszów/Sieniawa

#5

Post autor: Mela »

Wszystko wymienione, to koła do wyważenia...mogą być krzywe felgi a nie zawsze to wyjdzie na wyważarce, także zamień koła przód-tył. Upewnij się też że koła są dobrze dokręcone.
Zdarzały się przypadki ,że to winna tarczy (wadliwe)...
MaciejWU
Forumowy As
Posty: 184
Rejestracja: pn 03 cze 2013, 09:47:48
Lokalizacja: SBE

#6

Post autor: MaciejWU »

Jesli chodzi o odwazniki to ogarniam kola w dobrym warsztacie ale sproboje zamienic kola i jeszcze raz je wywarzyc.zobaczymy co wyjdzie w praniu.
Nie ważne przy czym stoisz.Ważne jak tym jeździsz.
steve23
Żółtodziób
Posty: 11
Rejestracja: pt 13 gru 2013, 16:49:41
Lokalizacja: BYTOM

#7

Post autor: steve23 »

ja stawiam na wadę fabryczną tarcz, bo zakładam że kupiłeś coś rozsądnego prawda? znajomy po 2 tys km miał wypadek z powodu pęknięcia tarczy a kupił coś porządnego. jeśli kiera nie bije przy prędkości powyżej 100 km to tarcze. chyba że masz zapieczone zaciski bo taka opcja też jest
MaciejWU
Forumowy As
Posty: 184
Rejestracja: pn 03 cze 2013, 09:47:48
Lokalizacja: SBE

#8

Post autor: MaciejWU »

Przestawienie kół nie dało rezultatu.tez już mysle ze wada fabryczna tarcz.kupie jakieś inne np TRW i zobacze.bo niepokojące to jest.i pierun wie co się może później stać.bo jeszcze obstawiam krzywe zwrotnice,piasty.osadzenie tarczy na niej?nie wiem już gdzie szukać..
Nie ważne przy czym stoisz.Ważne jak tym jeździsz.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1660
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#9

Post autor: Grzybohun »

sprawdź czy nie pomoże przetoczenie - zawsze to tańsze niż nowe tarcze ;)
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#10

Post autor: ceelx »

oprzetacza się tarcze też, tylko że jak to zrobisz to zapomnij o reklamacji.
ponadto, jeśli dasz ro reklamacji to upewnij się że nie ma żadnego nalotu na pow. styku tarczy z piasta, bo odrazu ci odrzucą rteklamację;)
piasta musi być oczyszczona baardzo dokładnie i przesmarowana smarem miedzianym. jeśli to jest ok to reklamuj tarcze ale podmnieeń może od kogoś jarzmo zacisku/zacisk :rolleyes:
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
sebawo
Żółtodziób
Posty: 3
Rejestracja: czw 11 paź 2012, 21:01:10
Lokalizacja: SRS

#11

Post autor: sebawo »

Jeśli tarcza krzywi się, to obstawiałbym dwie opcje:
1. Wada fabryczna i faktycznie z tym nic nie zrobisz.
2. Krzywa piasta. U mnie zeszły 3 komplety tarcz zanim się okazało, że wszystkiemu winna prawa piasta, także radziłbym pomierzyć przed zakupem nowego kompletu ;)
Awatar użytkownika
SCKAPE
Nałogowiec
Posty: 974
Rejestracja: sob 23 lip 2011, 16:44:28
Lokalizacja: Stockport

#12

Post autor: SCKAPE »

Albo przepalowales... ja sobie zalatwilem tak tarcze w niecaly dzien...
Wojtek92
Podwójny As
Posty: 268
Rejestracja: wt 02 kwie 2013, 00:30:12
Lokalizacja: Rzeszów

#13

Post autor: Wojtek92 »

Sprawdź sobie jak wygląda powierzchnia tarczy: Czy jest równomiernie przetarta od klocków. Sprawdź sb tłoczki hamulcowe czy ładnie odbijają, czy odbijaki nie są zapieczone, czy klocki mają luz w jarzmie. Jeśli to bd grało, sprawdź koła ( czy nie ma balonów, guzów itp.). Jeśli i to jest w porządku oddaj na reklamację , tak jak wyżej pisali ;).
Boniek87
Żółtodziób
Posty: 11
Rejestracja: śr 15 wrz 2010, 15:03:03
Lokalizacja: WCI/NOL

#14

Post autor: Boniek87 »

co do wyważania kół to ja bym na Twoim miejscu sprawdził na inne wyważarce bo ja też jeździłem do super extra mega zaufanego zakładu no ale w końcu zdecydowałem się pojechać do innego, z nowymi maszynami. Okazało się, że po wyważeniu na nowej maszynie ciężarki były przyklejone w zupełnie innym miejscu, mało tego - na jednym kole z 40 gr zrobiło się 5 gr a na drugim brakowało 20 gr.... różnica była bardzo duża, bicie zniknęło. Przy wymianie zimowek było to samo - sprawdziłem wyważenie tego mojego serwisu odwiedzanego od lat na inne maszynie i znowu były różnice.


a co do przetaczania tarcz to jest to lekarstwo raczej na krótka chwilę bo tarcza która się pofałdowała ma już taką tendencję i w większości po jakimś czasie jest to samo - to nie mój wymysł tylko opinia wielu osób i mechaników
ODPOWIEDZ