Luz w układzie kierowniczym
Luz w układzie kierowniczym
Mam taki luz w kierownicy jak na filmiku :
Gdzie szukać przyczyny? Krzyżak czy gdzieś wyżej w kolumnie kierowniczej? Dodam że przy kręceniu na parkingu pojawiają się dźwięki skrzypienia z kolumny kierowniczej. Gdzie to przesmarować/ co wymienić? Czy krzyżaka można dokupić nowego?
Gdzie szukać przyczyny? Krzyżak czy gdzieś wyżej w kolumnie kierowniczej? Dodam że przy kręceniu na parkingu pojawiają się dźwięki skrzypienia z kolumny kierowniczej. Gdzie to przesmarować/ co wymienić? Czy krzyżaka można dokupić nowego?
u mnie to samo... magiel wymieniony no może nie nowy bo używany ale sprawdzałem na nim luz i nie było takowego... przynajmniej w sierpniu podczas wymiany. To skrzypienie dobiega ewidentnie z kolumny tylko nie wiem jak namierzyć to miejsce bo zdejmowałem obudowę i jakoś tego nie zdefiniowałem. Luz też się wydaje gdzieś w okolicach kolumny. Śrubę trzymającą wieloklin mi tak dokręcili podczas ustawiania zbieżności że nie mogę odkręcić kierownicy od kolumny. Chyba zdejmę krzyżaki i wrzucę je do starego oleju na jeden dzień a następnie nasmaruje - pytanie czym? Towot? Chyba nie... Smar do łożysk jakiś lepszy da radę? Takie pytanko jeszcze... można dokupić nowy przegub krzyżakowy do naszego modelu ?
Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego :gossip:
Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego :gossip:
ja miałem takie skrzypienie kilka razy ale tylko zimą w ej2, po chwili jak temperatura w aucie wzrosła to skrzypienie ustawało i na pewno nie było to skrzypienie w maglu tylko w kolumnie kierowniczej. Zobacz, bo może coś Ci obciera po prostu w którymś miejscu.
pytanie mam jedno - zdejmowali Ci kierownicę przy ustawianiu zbieżności? jeśli tak to w jakim celu...?;) jeżeli po to żeby kiera była równo a nie przekrzywiona na bok to zmień mechaników bo przestawiając kierownicę na wieloklinie zmieniasz sobie max skręt kół w lewo i w prawo.
pytanie mam jedno - zdejmowali Ci kierownicę przy ustawianiu zbieżności? jeśli tak to w jakim celu...?;) jeżeli po to żeby kiera była równo a nie przekrzywiona na bok to zmień mechaników bo przestawiając kierownicę na wieloklinie zmieniasz sobie max skręt kół w lewo i w prawo.
Tak właściwie to mi się przypomniało że ja przestawiałem bo nie blokowała się na środku tylko pod kątem 45 stopni w lewo jak założyłem sprawną maglownicę. I jak dobrze pamiętam to pytałem czy to nie będzie problem i chyba nie było takich przeciwwskazań. Zastanawiam się jakim cudem skręt w lewo i prawo miałby się zmienić... napisz co masz na myśli
maglownicę masz zbudowaną na zasadzie listwy która po obydwu stronach jest zakończona drążkami a potem końcówkami. Jak zmieniasz maglownicę trzeba ją odpowiednio ustawić tak aby tak listwa nie była np. wysunięta w jedną stronę za bardzo a to dlatego że jak kręcisz kierownica to ona porusza poprzez kolumnę kierownicza trzpieniem w maglu który chodzi po tej listwie i ją wysuwa w lewo i prawo. Ta listwa ma swoje punkty graniczne i tak np. jak wysuniesz ją w prawo mocniej to wtedy żeby skręcić kołami w prawo na maxa powiedzmy że będziesz miał 1,5 obrotu a w lewo 2,5 bo nie będzie to wypośrodkowane. Nie wiem czy rozumiesz o co mi chodzi. Te wartości które podałem to tylko przykład bo róznicę raczej nie były by tak duże ale chodzi o sens tego. Tak samo dzieje się jak masz ustawiona zbieżność i sobie przekładasz kierownicę - jeśli jest przekrzywiona np. w lewo a Ty ją przestawisz w prawo to przy jeździe na wprost listwa już nie jest ustawiona w swoim prawidłowym miejscu. Ten temat już był kiedyś na forum poruszany.
Przy ustawianiu zbieżności kierownica powinna być porządnie zablokowana ale jak miałeś magiel zmieniany to najpierw powinien on być prawidłowo ustawiony (przy zmianie) a potem dopiero założona kolumna z krzyżakiem i wtedy wszystko będzie się ładnie zgrywać ze znakami.
w Twoim wypadku po zmianie magla jeśli nie został równo ustawiony taka zmiana kierownicy mogłaby nie zmienić max skrętu bo ta listwę można było już po fakcie ustawić właśnie poprzez przekładanie kierownicy odpowiednio ale wtedy już nie będzie to zgodne ze znakami. Najlepiej to naocznie pokazać bo opisać ciężko
Przy ustawianiu zbieżności kierownica powinna być porządnie zablokowana ale jak miałeś magiel zmieniany to najpierw powinien on być prawidłowo ustawiony (przy zmianie) a potem dopiero założona kolumna z krzyżakiem i wtedy wszystko będzie się ładnie zgrywać ze znakami.
w Twoim wypadku po zmianie magla jeśli nie został równo ustawiony taka zmiana kierownicy mogłaby nie zmienić max skrętu bo ta listwę można było już po fakcie ustawić właśnie poprzez przekładanie kierownicy odpowiednio ale wtedy już nie będzie to zgodne ze znakami. Najlepiej to naocznie pokazać bo opisać ciężko
Nie no magiel ustawiłem na środku przy wkładaniu na krzyżak kolumny kierownicy. Następnie obróciłem kierownicę tak żeby była względnie centralnie. Następnie zrobiłem zbieżność
Dużo lepiej się mi jeździ z dokładką - mam duże ręce no i nie chwytam za zimną kierę przy nienagrzanym aucie:) początkowo miałem wątpliwości co do tego ale przekonałem się po czasie że lepiej się z tym jeździ niż bez... a wydatek śmieszny.
Dużo lepiej się mi jeździ z dokładką - mam duże ręce no i nie chwytam za zimną kierę przy nienagrzanym aucie:) początkowo miałem wątpliwości co do tego ale przekonałem się po czasie że lepiej się z tym jeździ niż bez... a wydatek śmieszny.
Wymieniałem magiel + końcówki + sworznie (górny, dolny) w sierpniu więc raczej nie to. Po kilkukrotnych oględzinach stwierdzam że to coś w kolumnie na bank bo dalej ten luz się nie przenosi. A tak właściwie to chyba nawet przed krzyżakami. Więc albo coś z wielowpustem albo sam już nie wiem... trzeba będzie zajrzeć...