Czy to uszczelka pod głowicą ?
Czy to uszczelka pod głowicą ?
Witam ! Mam taki problem w swojej hani i martwię się, że może to być uszczelka pod głowicą.
Poniżej podam objawy jakie ma moja hania:
- Falujące obroty silnika
- Zalane świece aż po gwint
- Ślady oleju pod obudową rozrządu i w okolicach miski olejowej
- Ubytek płynu chłodzącego ( Płyn miał dziwną gęstość i był koloru kawowego )
- Nadmiar oleju silnikowego na bagnecie
Jak myślicie to może być uszczelka, ponieważ ja przypuszczałem, że to uszczelka pod pokrywą zaworów i zakupiłem cały komplet razem z uszczelkami do gniazd świec.
A tu widzę, że to może być jednak wina tej pod głowicą.
I nie wiem jak to dokładnie stwierdzić, oraz ile może kosztować wymiana takiej uszczelki.
Może wy coś podpowiecie bo ja nie wiem.
Moja Hania:
Honda Civic V gen 1995 rok Hatchback
Silnik- 1.3 75 KM ( Gaźnik )
Poniżej podam objawy jakie ma moja hania:
- Falujące obroty silnika
- Zalane świece aż po gwint
- Ślady oleju pod obudową rozrządu i w okolicach miski olejowej
- Ubytek płynu chłodzącego ( Płyn miał dziwną gęstość i był koloru kawowego )
- Nadmiar oleju silnikowego na bagnecie
Jak myślicie to może być uszczelka, ponieważ ja przypuszczałem, że to uszczelka pod pokrywą zaworów i zakupiłem cały komplet razem z uszczelkami do gniazd świec.
A tu widzę, że to może być jednak wina tej pod głowicą.
I nie wiem jak to dokładnie stwierdzić, oraz ile może kosztować wymiana takiej uszczelki.
Może wy coś podpowiecie bo ja nie wiem.
Moja Hania:
Honda Civic V gen 1995 rok Hatchback
Silnik- 1.3 75 KM ( Gaźnik )
Objawy dokładnie takie jak właśnie przy uszkodzonej UPG. U mnie było to samo ... nie wiem jak do d serii ale ja za OEM UPG do b serii płaciłem 140 zł + jak wiadomo dochodzi koszt planowania głowicy . To jest powiedzmy najlepszy przypadek ... czasami niestety takie objawy występują gdy blok jest gdzieś w środku pęknięty . Wtedy pozostaje nam szukać innego bloku . To raczej rzadkie przypadki , więc obstawiałbym właśnie UPG . Pozdro
-
- Berbeć
- Posty: 49
- Rejestracja: pt 03 gru 2010, 20:44:35
- Lokalizacja: Śląsk
A u mnie też podszedł olej pod gwint świec. Przy wymianie chłodnicy w zbiorniczku wyrównawczym też był kawowy ten płyn ale po wymianie chłodnicy i płynu już 10-mscy nie zmienia barwy. Kompresja u mnie w okolicach 12,5 z niewielkim odchyłkiem 0,1-0,2. Przy badaniu zalecili wymianę uszczelki górnej pokrywy zaworów z tymi uszczelkami od świec. Co sądzicie o tej diagnozie? Może to samo będzie u Ciebie...
Ta uszczelka wygląda tak :
zaraz idę wymienić... jakieś sugestie?
Ta uszczelka wygląda tak :
zaraz idę wymienić... jakieś sugestie?