Czy to uszczelka pod głowicą ?

Serce samochodu niedomaga ?
luki68
Pełnoprawny User
Posty: 52
Rejestracja: śr 20 paź 2010, 11:43:21
Lokalizacja: Wrocław

Czy to uszczelka pod głowicą ?

#1

Post autor: luki68 »

Witam ! Mam taki problem w swojej hani i martwię się, że może to być uszczelka pod głowicą.
Poniżej podam objawy jakie ma moja hania:
- Falujące obroty silnika
- Zalane świece aż po gwint
- Ślady oleju pod obudową rozrządu i w okolicach miski olejowej
- Ubytek płynu chłodzącego ( Płyn miał dziwną gęstość i był koloru kawowego )
- Nadmiar oleju silnikowego na bagnecie

Jak myślicie to może być uszczelka, ponieważ ja przypuszczałem, że to uszczelka pod pokrywą zaworów i zakupiłem cały komplet razem z uszczelkami do gniazd świec.
A tu widzę, że to może być jednak wina tej pod głowicą.
I nie wiem jak to dokładnie stwierdzić, oraz ile może kosztować wymiana takiej uszczelki.

Może wy coś podpowiecie bo ja nie wiem.

Moja Hania:
Honda Civic V gen 1995 rok Hatchback
Silnik- 1.3 75 KM ( Gaźnik )
Awatar użytkownika
Davidho
Forumowy As
Posty: 150
Rejestracja: pt 16 sie 2013, 17:30:37
Lokalizacja: Gdynia

#2

Post autor: Davidho »

Objawy dokładnie takie jak właśnie przy uszkodzonej UPG. U mnie było to samo ... nie wiem jak do d serii ale ja za OEM UPG do b serii płaciłem 140 zł + jak wiadomo dochodzi koszt planowania głowicy . To jest powiedzmy najlepszy przypadek ... czasami niestety takie objawy występują gdy blok jest gdzieś w środku pęknięty . Wtedy pozostaje nam szukać innego bloku . To raczej rzadkie przypadki , więc obstawiałbym właśnie UPG . Pozdro
kunik91
Pełnoprawny User
Posty: 88
Rejestracja: czw 11 sie 2011, 17:17:45
Lokalizacja: częstochowa

#3

Post autor: kunik91 »

d13b2 ma metalową uszczelke pod głowicą koszt od 250zł w góre,
Nikoś
Pełnoprawny User
Posty: 94
Rejestracja: czw 26 lip 2012, 22:04:14
Lokalizacja: Kartuzy

#4

Post autor: Nikoś »

Ja za Lringa dałem nie całą stówkę
czyzyk
Pełnoprawny User
Posty: 85
Rejestracja: pn 09 maja 2011, 20:11:06
Lokalizacja: Janów Lubelski

#5

Post autor: czyzyk »

zapewne uszczelka poszła pod głowica, albo jak kolega mówi blok pękniety, ale to mniej realne.
-====--

Swapy silników, minime itp..

-===--
pawello0071
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: pt 03 gru 2010, 20:44:35
Lokalizacja: Śląsk

#6

Post autor: pawello0071 »

Ten opis wygląda na uszkodzenie uszczelki pod głowicą, z resztą koledzy wyżej już to napisali.
Moja rada jedynie jest taka, żebyś nie kupował najtańszej uszczelki i koniecznie oddał głowicę do planowania.
ernest90s
Forumowy As
Posty: 155
Rejestracja: wt 27 sie 2013, 15:51:38
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post autor: ernest90s »

A u mnie też podszedł olej pod gwint świec. Przy wymianie chłodnicy w zbiorniczku wyrównawczym też był kawowy ten płyn ale po wymianie chłodnicy i płynu już 10-mscy nie zmienia barwy. Kompresja u mnie w okolicach 12,5 z niewielkim odchyłkiem 0,1-0,2. Przy badaniu zalecili wymianę uszczelki górnej pokrywy zaworów z tymi uszczelkami od świec. Co sądzicie o tej diagnozie? Może to samo będzie u Ciebie...

Ta uszczelka wygląda tak :
Obrazek
zaraz idę wymienić... jakieś sugestie?
steve23
Żółtodziób
Posty: 11
Rejestracja: pt 13 gru 2013, 16:49:41
Lokalizacja: BYTOM

#8

Post autor: steve23 »

możesz jeszcze zerknąć na spaliny czy nie śmierdzą mokrym kotem i nie masz mokrego zderzaka:)
ODPOWIEDZ