Szczeki hamulcowe EG4

vrrs
Żółtodziób
Posty: 14
Rejestracja: pt 19 paź 2012, 21:56:17
Lokalizacja: Lublin

Szczeki hamulcowe EG4

#1

Post autor: vrrs »

Witam!
Mam pytanie, o jakiej srednicy wchodza szczeki do Civica EG4? 180mm czy 200mm? Bo chce je zamowic i sa w dwoch rozmiarach.

Drugie pytanie czy warto tak profilaktycznie kupic zestawy naprawcze do cylinderkow? Martwi mnie to ze jedna szczeka byla duzo bardziej zuzyta od drugiej(tak bardzo ze reczny lapie na jedno kolo, regulacja samoregulatorow pomaga na krotka mete), Honde kupilem juz z takimi wiec nie wiem jak to bylo wczesniej, wiem tyle ze poprzedni wlasciciel to druciak i potrafil wymienic jeden amortyzator.
kunik91
Pełnoprawny User
Posty: 88
Rejestracja: czw 11 sie 2011, 17:17:45
Lokalizacja: częstochowa

#2

Post autor: kunik91 »

co do szczek, to ja kupowałem według katalogu intercarsu i pasowały do eg3, także twoje napewno też spasują, co do nierównomiernego złużywania sie szczęk, to pewnie masz cylinderki pozapiekane i to one są temu winne. Najlepiej kupić zestawy tegenracyjne, w IC też są za nieduże pieniądze, uwaga przy wymianie na odpowietrzniki cylinderków, lubią sie urywać.
Jak chcesz ogarniać porządnie to daj bebny do przetoczenia:)
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#3

Post autor: Hakier »

vrrs, masz te mniejsze, ale pomyśl bo może dobrym rozwiązaniem była by zmiana tylnych hamulców na tarczowe. pewnie wiele więcej jak wymiana szczęk i cylinderków by cię to nie wyniosło ;)
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4501
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#4

Post autor: Grzesieek »

Wyniesie sporo więcej, chyba, że trafi na kompletny swap z EG do EG w idealnym stanie- a na to bym w normalnych pieniądzach nie liczył.
vrrs
Żółtodziób
Posty: 14
Rejestracja: pt 19 paź 2012, 21:56:17
Lokalizacja: Lublin

#5

Post autor: vrrs »

Zamówiłem szczęki i nowe cylinderki. 2 cylinderki + szczęki TRW + wysyłka wyniosły mnie 160zł, także całkiem spoko. Myślałem o tarczach, ale to na razie nie na mój budżet, no i trochę potrzeba czasu żeby to ogarnąć, a mi się zaraz przegląd szykuje.
vrrs
Żółtodziób
Posty: 14
Rejestracja: pt 19 paź 2012, 21:56:17
Lokalizacja: Lublin

#6

Post autor: vrrs »

Wczoraj wszystko złożyłem jednak problem z ręcznym pozostał. Gdy samoregulatory są całkiem skręcone, dźwignia ręcznego wydaje się działać normalnie, jednak hamulce łapią bardzo słabo. Gdy podkręcę samoregulatory z obu stron tak samo to ręczny działa bardzo dobrze, ale obciera bęben w lewym kole i podczas jazdy się nagrzewa. Gdy poluzuję samoregulator w lewym kole to już nie obciera, ale słabo łapie ręczny na to koło.

Da się coś z tym zrobić jakoś wyregulować bez dodatkowych kosztów?
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#7

Post autor: Danio »

Ja tarcze wyrwałem za 200zł z EG do EG z linkami itd :) Ale czekalem na rozbiórkę EG5 ze dwa miesiące :D Zaciski po regeneracji były tarcze rocznie zero progu i klocuszki miały mięsa :D teraz trza wymienić :D
jestem Danio - jakieś pytania?!
vrrs
Żółtodziób
Posty: 14
Rejestracja: pt 19 paź 2012, 21:56:17
Lokalizacja: Lublin

#8

Post autor: vrrs »

Wszystko jest złożone raczej dobrze. Myślę że to raczej wina progów na bębnach. Teraz rozebrałem i widzę że w tym lewym obciera o wewnętrzny próg(jak nie zakładam bębna do końca to nie trze, a jak docisnę to ociera). Zrobię na razie ręczny przynajmniej na to jedno koło, żeby mocniej trzymał, tylko nie wiem czy tak przejdzie przegląd.
Bolsik
Żółtodziób
Posty: 13
Rejestracja: pn 20 lip 2009, 17:47:00
Lokalizacja: warszawa - ursynów
Kontakt:

#9

Post autor: Bolsik »

110 zł i masz nowe bębny jak już robić to robić porządnie ... :)
vrrs
Żółtodziób
Posty: 14
Rejestracja: pt 19 paź 2012, 21:56:17
Lokalizacja: Lublin

#10

Post autor: vrrs »

110zł za jeden bęben racja?

Wyszlifowałem trochę ten rant i jest lepiej zobaczymy jeszcze podczas jazdy.
vrrs
Żółtodziób
Posty: 14
Rejestracja: pt 19 paź 2012, 21:56:17
Lokalizacja: Lublin

#11

Post autor: vrrs »

Samochód przeszedł przegląd, winą był ten rant o którym pisałem, po jego spiłowaniu i regulacji samoregulatorów hamulce miód :)
ODPOWIEDZ