średnice stabilizatorów
średnice stabilizatorów
Prosze o pomoc, bo nie wiem jakie są srednice stabilizatorow w EG4.
negroazor, taki, że EG4 nie ma stabilizatorów
Kopiuje temat Patiego z PasswordJDM... takie lepsze/gorsze kompendium wiedzy o stabilizatorach w Civicach: http://www.passwordjdm.pl/printview.php?t=6485&start=0
Kopiuje temat Patiego z PasswordJDM... takie lepsze/gorsze kompendium wiedzy o stabilizatorach w Civicach: http://www.passwordjdm.pl/printview.php?t=6485&start=0
Pati - 2009-05-20, 09:06
Temat postu: FAQ o stabilizatorach
Krótki przewodnik o stabilizatorach w Civicach (dla opornych)
4gen:
W stabilizator przedni i tylny wyposażane były wersje 1,6 (ED7, ED9) i one są jedynym źródłem fabryznych stabilizatorów.
Przód: można przekładać z mocniejszej wersji do słabszej, pasuje sztuka w sztuke. Warto jednak wcześniej czy przedni wahacz ma miejsce na mocowanie stabilizatora (99% że jest)
Tył: można przekładać z mocniejszej wersji do słabszych, natomiast poza samym stabilizatorem potrzebne będą oczywiście gumy i obejmy mocujące, blaszki trzymające do nadwozia, wahacze poprzeczne (o ile nie mają miejsca do mocowania łączników, a jesli fabrycznie nie było stabilizatora, na 99% nie mają). Tu pocieszenie bo wahacz poprzeczny dolny pasuje od civica 5g. Uwaga: roczniki 89-91 maja tyne dolne mocowanie amortyzatora na widełki, 88 ma na oczko.
5gen:
Stabilizator przedni był w wersjach 1,6 (hb, sedan, coupe). Tylny był w wersjach VTi (EG6, EG9, EG2 - delSol VTi) oraz w EG5 (d16z6 / d16a9, hb). Źródłem fabrycznych stabilizatorów do 5gen (poza wyżej wymienionymi) jest Integra 3g (94-01) oraz Civic 5d/kombi - tzw. angol).
Przód: Fabrycznie stabilizator przedni występuje w 3 grubościach: najcieńsze są w civicu, średnia grubość (24mm)w Integrze TypeR, najgrubszy (26mm) w Angliku VTi. Przekładać można dowolnie pod warunkiem, że razem z łącznikami i gumami oraz obejmami stabilizatora. ITR i Anglik VTi mają takie same łączniki.
Tył: Fabrycznie występuje w 2 grubościach: 13mm (seryjny z 5gen) oraz 22/23mm (ITR). Pasują wymiennie (w komplecie z łącznikami oraz gumami i obejmami), ale przy montażu stabilizatora 22mm zalecane jest dodanie wzmocnenia tylnych sanek, typu ASR.
6gen:
Fabrycznie stabilizator przedni występował w wersjach EK3, EK4 oraz EJ9 99-00. (nadwozia coupe do sprawdzenia). Tylny był w EK4 i EK9
Przód: jesli fabrycznie nie posiadasz stabilizatora, pasuje ten z EJ9 po liftingu lub EK3, ale warto sprawdzić czy wahacze dolne posiadają miejsca na mocowanie stabilizatora. Na 99% ich nie mają więc dochodzi jeszcze ich wymiana. Jesli chcesz coś mocniejszego, pasuje ten z EK4, ale tylko i wyłącznie w komplecie z dolnymi wahaczami z EK4 - nie pasuje do wahaczy z EJ9 - nawet tych z miejscem na stabilizator. Oczywiście odpowiednie łączniki, gumy i obejmy są konieczne.
Tył: tu wybór jest znikomy. Albo ten z EK4 (na szczęście większość dolnych wahaczy ma miejse na jego zamocowanie) wraz z łącznikami, gumami oraz obejmami, plus do tego blachy mocujące do nadwozia. Jeśli stabilizator z EK9 (praktycznie nie do dostania), to montujemy jak z EK4 plus wzmocnienie sanek. Ostatnia opcja to kupno zestawu ASR + stabilizator z ITR (DC2).
Miedzy generacjami stabilizatory nie są wymienne.
!markos - 2009-05-20, 10:06
itr ma przedni stabilizator 24mm
oraz chyba przezajebiscie nudzi ci sie w pracy <biggrin>
Pati - 2009-05-20, 10:18
nie przeczę
po setnym durnym pytaniu czy z 1,3 do 1,5 pasuje albo czy z 5g podpasuje do 6g czy też przedni da sie założyć na tył wymiękłem...
Emre - 2009-05-20, 10:20
Pati, dobra robota... <cheers>
P.S. najlepiej przyklej ten temat...
elmer - 2009-05-20, 10:52
Wahacze EJ9 99-00 i EK4 są identyczne, sprawdzałem z wahaczami ARTX'a.
Qukie - 2009-05-20, 14:20
Z tego co pamietam to stabilizator na tył do 5 gen wystepował w wersjach 13mm i 14mm
Pati - 2009-05-20, 14:24
pomijalna różnica
Blaid - 2009-05-20, 15:48
Jest jeszcze stabilizator z Del Sola VTi, chyba 15 mm.
beddom - 2009-05-21, 00:55
taki maly dodatek do 4gen stabilizatory oba byly jeszcze w ED4.
Loko - 2009-05-21, 01:39
Jeśli chodzi o 6g coupe: w EJ6 nie ma żadnego, w EJ8 (EX/iSR) jest tylko przedni 22mm, a w EM1 (Si) jest przedni 26mm i tylni 13mm.
ARTX - 2009-05-21, 08:49
Loko napisał/a:
EM1 (Si) jest przedni 26mm i tylni 13mm.
przednie tez wystepuja 24mm a tylne nie 13mm tylko 16mm jak w EK4
wierzba - 2009-05-21, 12:13
ARTX napisał/a:
tylko 16mm jak w EK4
15mm - nawet masz takie oznaczenie na gumach pod staba...
kuchar - 2009-05-21, 12:57
Temat postu: Re: FAQ o stabilizatorach
Pati napisał/a:
5gen:
Stabilizator przedni był w wersjach 1,6 (hb, sedan, coupe).
Ej2 też ma stabilizator z przodu
Loko - 2009-05-22, 01:00
ARTX napisał/a:
Loko napisał/a:
EM1 (Si) jest przedni 26mm i tylni 13mm.
przednie tez wystepuja 24mm a tylne nie 13mm tylko 16mm jak w EK4
Dane z katalogu Hondy - CIVIC Si 1999:
- 52300-S52-A01 - SPRING, RR. STABILIZER (13MM)
- 51300-S04-N01 - SPRING, FR. STABILIZER (26MM)
Te same dane są u nas w ASO, a także na HondaPartsNow i HondaPartsDeals. Może na Europę było inaczej, ja sprawdzałem dla VIN USDM.
spychu - 2009-06-01, 19:18
Loko napisał/a:
ARTX napisał/a:
Loko napisał/a:
EM1 (Si) jest przedni 26mm i tylni 13mm.
przednie tez wystepuja 24mm a tylne nie 13mm tylko 16mm jak w EK4
Dane z katalogu Hondy - CIVIC Si 1999:
- 52300-S52-A01 - SPRING, RR. STABILIZER (13MM)
- 51300-S04-N01 - SPRING, FR. STABILIZER (26MM)
Te same dane są u nas w ASO, a także na HondaPartsNow i HondaPartsDeals. Może na Europę było inaczej, ja sprawdzałem dla VIN USDM.
Moje stabilizatory z EK4
Przód 26mm
tyl 15mm
Zarowno po VINie przed i poliftowym jak i po modelu w EPC wystepuja jedne i te same numery czesci i oznaczenia na gumach. Numery czesci moge podac jak bede w domu.
Innej konfiguracji w EK4 nie spotkalem. Na 100% nie bylo 24mm chyba ze w wersjach na jakies dziwne rynki.
A jesli chodzi o 6gena.
EJ9 przed 98 rokiem - brak stabow
EJ9 od 98 roku - przod 22mm / tyl brak
EK3 przed i polift - przod 22mm / tyl brak
EK4 przed i polift - przod 26mm / tyl 15mm
EJ6 - przod 22mm / tyl brak
EJ8 - przod 22mm / tyl brak