Hamulce i wydech
Hamulce i wydech
Wróciłem właśnie z przeglądu i okazało się ze praktycznie nie mam tylnych hamulców. (EG3 bębny)
I zastanawiam się czy opłaca sie kupować nowe szczęki, bębny zestawy naprawcze czy swap tarcz.
Co jest potrzebne do przełożenia tarcz do jaja ?
I mam przedmuchy na środkowym i końcowym tłumiku. Czy w miejsce środkowego (kiedyś kata) warto spawać strumienice ?
I zastanawiam się czy opłaca sie kupować nowe szczęki, bębny zestawy naprawcze czy swap tarcz.
Co jest potrzebne do przełożenia tarcz do jaja ?
I mam przedmuchy na środkowym i końcowym tłumiku. Czy w miejsce środkowego (kiedyś kata) warto spawać strumienice ?
Potrzebujesz wzdłużne wahacze wleczone, albo same elementy mocujące tarcze (nie wiem jak to ładnie nazwać... to do czego przykręca się zacisk z jarzmem, ale nigdy nie widziałem, żeby ktoś to bez wahaczy sprzedawał), zaciski, tarcze, klocki (wiadomo), do tego linki pod tarcze (ok. 100zł sztuka!) i to tyle... mając dużo szczęścia i idąc bardzo budżetowo (niekoniecznie dobrze) można się zamknąć w 500zł (300zł za wahacze z osprzętem + 200zł linki). Najlepiej wziąć pod uwagę od razu wymianę "cukierków", ocenić stan tarcz, klocków i piast (pasują z wersji z bębnami). Jak nie trafisz dobrze, to koszta wzrastają dość mocno.
Co do wydechu- środkowy i katalizator to nie to samo. Katalizator jest między środkowym tłumikiem a kolektorem. W jego miejsce zamiast strumienicy polecam tłumik przelotowy... najlepiej w obudowie katalizatora- pozwala to uniknąć potencjalnych problemów i przy okazji wyciszy trochę cały układ.
Co do wydechu- środkowy i katalizator to nie to samo. Katalizator jest między środkowym tłumikiem a kolektorem. W jego miejsce zamiast strumienicy polecam tłumik przelotowy... najlepiej w obudowie katalizatora- pozwala to uniknąć potencjalnych problemów i przy okazji wyciszy trochę cały układ.
A z civica IV gen np D16A6 nie podejda tarcze do tyłu wraz z osprzętem?(wahacze,linki,jarzma)?
Moim zdaniem FlyKamil ja bym nie podejmował sie az takiego zachodu bo to dużo roboty i nakładu kasy.lepiej zadbać o extra działający układ tylnych hamulców.części dobrych firm i tyle.
Moim zdaniem FlyKamil ja bym nie podejmował sie az takiego zachodu bo to dużo roboty i nakładu kasy.lepiej zadbać o extra działający układ tylnych hamulców.części dobrych firm i tyle.
Nie ważne przy czym stoisz.Ważne jak tym jeździsz.
MaciejWU, http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=18680
- gruszecky
- Natchniony
- Posty: 1696
- Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
- Lokalizacja: Otóż z Poznania
- Wiek: 37
- Kontakt:
Grzesiek mocno przedobrzył z linkami ręcznego albo kupuje w detalu, w IC na standardowych zniżkach dostaniesz coś pokroju TRW w cenie na poziomie 65 PLN - ostatnio to przerabiałem. Swoją drogą Ja będąc w tej samej sytuacji co Ty 7 lat temu czyli jak skończyły mi się bębny, kupiłem swap hampli na tył komplet za 350PLN, do tego dopłaciłem 100 PLN za linki ręcznego (z 5D pasują ) bo swap był z del sola i okazały się za krótkie.
Inna sprawa że często też wypadałoby zregenerować zaciski, to cena chyba z 40PLN za tłoczek i 25PLN za zestaw uszczelek - ale ja tego nie robiłem od razu tylko po ok 5 latach
Inna sprawa że często też wypadałoby zregenerować zaciski, to cena chyba z 40PLN za tłoczek i 25PLN za zestaw uszczelek - ale ja tego nie robiłem od razu tylko po ok 5 latach
Jakiś miesiąc temu sprawdzaliśmy z kolegą ceny linek hamulcowych do swapu tarcz z civica ek4 vti i w InterCars wyszło po 80zł za sztukę
Suzuki Swift
viewtopic.php?f=26&t=27583
viewtopic.php?f=26&t=27583
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2688
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
Są takie sameGrzesieek pisze: I ogólnie linki z Coupe będą chyba dłuższe (inny rozstaw osi), ale to tylko takie moje domysły.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878