d16z6 vs d16w4 ?

Serce samochodu niedomaga ?
Awatar użytkownika
mmalcuzynski
Pełnoprawny User
Posty: 62
Rejestracja: pn 13 cze 2011, 12:33:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

d16z6 vs d16w4 ?

#1

Post autor: mmalcuzynski »

Z cyklu wiedza bardziej szczegółowa:
chodzi mi po głowie coraz bliżej swap. Z założenia chce kupić silnik, rozebrać i złozyć na nowo, po wszelkich szlifach planowaniach itp, i na wiekszosci nowych gratach w środku.
Ostatnio w mojej głowie wygrywa zbudowanie od podstaw D16z6. Chce go odrazu zakuć przy okazji budowy, a w późniejszych czasach dorzucić turbo.
Jako że nie lubie kupowania na odległość (allegro), zadzwoniłem do Ralfa który zaproponował mi od reki d16w4 słupek. Jednak tu sie rodzi moje pytanie jakie róźnice mają d16z6 i d16w4 jesli chodzi o blok gówice itp, czy np graty z z6 typu wałek, korbowody, tłoki, panewki, kółka rozrządu będą podchodziły bezproblemu do z6, mówie o nowych gratach przeznaczonych do d16z6.

Wiem że w4 jest na obd2 a z6 na obd1 , i podobno obd2 się gorzej później stroji?!

Niby w4 jest nowszym silnikiem, który zapewnia Ralf że jest identyczny co z6.

Prosiłbym o jakieś porady, najlepiej z życia wzięte :D z góry dziękuje..
Uprzedzajac niektore komentarze, moje wiedza opiera sie jedynie na forach i opiniach, czyli powiedzmy jest zerowa. Nie nie bede robił tego samemu, a z pomocą mechanika, ale nie ma on wystarczajacej wiedzy o silnikach hondy,wiec chcialbym byc jego doradcą teoretycznym, a pozatym to ja bede kupował czesci, a nie chce kupować nie pasujących.
dzieki
ODPOWIEDZ