Czujnik cofania
Czujnik cofania
Witam,
gdzie się znajduje czujnik cofania? Nie działają mi światła wstecznego a żarówki są dobre. Otworzyłem deskę środkową i dostałem się pod osłonkę dźwigni zmiany biegów ale nie widzę tak żadnego czujnika. Czy czujnik znajduje się pod dywanikiem? Czy w ogóle w innym miejscu - silnik ?
gdzie się znajduje czujnik cofania? Nie działają mi światła wstecznego a żarówki są dobre. Otworzyłem deskę środkową i dostałem się pod osłonkę dźwigni zmiany biegów ale nie widzę tak żadnego czujnika. Czy czujnik znajduje się pod dywanikiem? Czy w ogóle w innym miejscu - silnik ?
Bezpieczniki sprawdzone. Jakby dochodziło napięcie to by dobra żarówka świeciła, nieprawdaż?
Nie nie sądzę żeby skrzynia biegów była tak oczywistym miejscem dla takiego czujnika. Znacznie bardziej oczywistym dla mnie jest drążek zmiany biegów. Tak samo jak jest tam przycisk włączenia ręcznego tak samo myślałem że będzie jakiś stycznik włączający światło wstecznego. W google szukałem ale bez konkretów - głównie do innych generacji tematy
Nie nie sądzę żeby skrzynia biegów była tak oczywistym miejscem dla takiego czujnika. Znacznie bardziej oczywistym dla mnie jest drążek zmiany biegów. Tak samo jak jest tam przycisk włączenia ręcznego tak samo myślałem że będzie jakiś stycznik włączający światło wstecznego. W google szukałem ale bez konkretów - głównie do innych generacji tematy
Ogólnie robiłem zworkę, sprawdzałem obwód bez czujnika i miał podejrzanie dużą rezystancję : 14 Ohm. Z czego jedna żarówka wstecznego ma 1,4 Ohm-a. Korzystając z okazji że będę robił wstawki z włókna szklanego przy nadkolu i trochę będę wygłuszał civa wybebeszyłem całe wnętrze i w każdą złączkę psiknąłem preparatem KONTAKT (przy okazji posprawdzałem multimetrem czy kable przewodzą - od złączki do złączki) oraz wyczyściłem bezpieczniki papierem 500-ką no i w gniazda bezpieczników też kontaktem psiknąłem i wszystko zaczęło śmigać jak należy dodam jeszcze że nie była wina czujnika (chociaż stary ciężko chodził ale włączał się i kupiłem nowy) bo przestały działać także kierunkowskazy (awaryjne działały). I ciężko jednoznacznie określić co było... tak to już jest z elektryką
P.S. ja chcąc naprawić stary czujnik (żeby swobodniej pracował) obróciłem tą tulejkę przycisku tego czujnika wokół własnej osi i to go ostatecznie popsuło... także odradzam... ewentualnie przesmarować czymś typu WD-40 żeby swobodniej był wciskany przez bolec skrzyni i tyle, nie kombinować bo można przekombinować na 75 zł (zamiennik) aha no i jeszcze z zamiennikiem była taka opcja że musiałem dać trochę grubsza podkładkę w przeciwnym razie były cały czas lampy wstecznego włączone <--- to tak dla potomnych
P.S. ja chcąc naprawić stary czujnik (żeby swobodniej pracował) obróciłem tą tulejkę przycisku tego czujnika wokół własnej osi i to go ostatecznie popsuło... także odradzam... ewentualnie przesmarować czymś typu WD-40 żeby swobodniej był wciskany przez bolec skrzyni i tyle, nie kombinować bo można przekombinować na 75 zł (zamiennik) aha no i jeszcze z zamiennikiem była taka opcja że musiałem dać trochę grubsza podkładkę w przeciwnym razie były cały czas lampy wstecznego włączone <--- to tak dla potomnych