D15B7 Remont

Serce samochodu niedomaga ?
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#41

Post autor: BartekGib »

gruszecky pisze:Połowy nie przeczytałem, zostałem zabity i tak skomentuję to co tu miało miejsce tę zdań wymianę...
Omen. Po herbacie.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
szymek246

#42

Post autor: szymek246 »

Powiedzcie mi jeszcze jedno....Wiecie gdzie mi sprawdzą pompę oleju?Tak wiem wkręca się zegar zamiast czujnika oleju i mam jakie ciśnienie daje pompa.Już tak mierzyłem ale przy poprzednim silniku ciśnienie niby było dobre a później się okazało że były skoki ciśnienia i stopniowo szlak trafiał silnik...Ewentualnie jakieś namiary.Z góry dzięki..
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1660
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#43

Post autor: Grzybohun »

trochę odgrzewam koleta, aby nie było bałaganu.
Chcę kupić civica d15b7 lub d16z6.
Jeśli kupię full seryjny d15b7 to sukcesywnie w czasie użytkowania bd chciał modzić, wkońcu dojdzie do minime. W związku z tym chcę się dowiedzieć:
1.ile kosztuje remont d15b7 z myślą o minime z6 i co muszę a czego nie muszę robić gdy będzie inna głowica?
2. Jaka jest różnica w max prędkości jest po przejsciu na skrzynie d13, na przykładzie tej samej mocy, np seryjny d15b7 V max oraz d15b7+skrzynia d13 V max?
3. (chyba najważniejsze) jak TRWAŁE jest minime? chciałbym tym autem sporo zrobić i nie zachetać go po 5kkm...

Mam nadzieję że spalanie nie wzrośnie jakoś dramatycznie jeśli wsio będzie dobrze ogarnięte :)
Awatar użytkownika
Drive-R
Podwójny As
Posty: 276
Rejestracja: śr 18 sty 2012, 13:48:08
Lokalizacja: Wielkopolska (Ł-ca)

#44

Post autor: Drive-R »

Grzybohun94, poszukaj info o MiniMe ... było tego tyyyyyle że na pewno znajdziesz to czego szukasz :flex:
Ale tak w wielkim skrócie:
Ad1. Zależy od stanu silnika po zakupie i planów na dalsze zwiększanie mocy ( większa moc = "wzmocnienie" elementów znajdujących się w bloku silnika )
Ad2. "Nie wielka" ;) - nie pamiętam dokładnie ale około 20km/h - jeśli zależy ci na przyspieszeniach to ładuj skrzynie z "Noblessa" + 3 i 4 z CRXa a jak chcesz "eco-jazdy" i duży "top speed" to ładuj skrzynie z sedana
Ad3. Hmmm... zależy od stanu ogólnego silnika, od tego ile "ojro" wpakujesz w remont ogólny całego układu napędowego i przede wszystkim od stylu Twojej jazdy ;) - zawsze lej dobry olej, sprawdzaj regularnie stan płynów i nie wchodz na wysokie obroty przed pełnym rozgrzaniem silnika

p.s.
MiniMe zawsze będzie miało mniejszą wytrzymałość niż OEM d16z6
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1660
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#45

Post autor: Grzybohun »

Szukałem;) wiem ile kosztuje minime i po kolei co i jak robić, ale jesli juz bedzie robione to trzeba zrobić remont silnika (czytalem ze ktostam nie zrobil i po 3msc musial zrobic bo dymiło jak parowóz)
Okej a koszt pełnego remontu d15b7 ile może mnie wynieśc?
Awatar użytkownika
Drive-R
Podwójny As
Posty: 276
Rejestracja: śr 18 sty 2012, 13:48:08
Lokalizacja: Wielkopolska (Ł-ca)

#46

Post autor: Drive-R »

Grzybohun94 pisze: trzeba zrobić remont silnika (czytalem ze ktostam nie zrobil i po 3msc musial zrobic bo dymiło jak parowóz)
jak dymił to wina głowicy a nie bloku (szlif, uszczelki, prowadnice i gniazda zaworowe etc. )
Grzybohun94 pisze:Okej a koszt pełnego remontu d15b7 ile może mnie wynieśc?
zależy czy pytasz o koszt samych części czy + robocizna ?
możesz zapytać np u Jarusneta o koszt części (jeśli chcesz głowicę doprowadzić do stanu "fabrycznie nowa + kosmetyka" to jakieś 2k zł same części i obróbka)
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#47

Post autor: gruszecky »

Drive-R pisze:
jak dymił to wina głowicy a nie bloku
co?
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 41

#48

Post autor: Danio »

A D13B2 i D15B7 nie ma tych samych skrzyń? Przecież tu i tu jest S20.

Jak dymi to pierścienie + uszczelniacze zaworowe lub jak silnik zabity to mogą być tuleje w bloku jajowate...

Przy minime radze zrobić profi remont głowicy + zakupić tą cieńszą uszczelkę pod głowicę (OEM oczywiście) ale od któregoś D16 bodajże Y8 (poprawcie jak źle mówię) jest nieco cieńsza i dopręża silnik i coś tam można km wydusić. Pomyśl o lepszym sprzęgle typu półspiek i odchudzeniu zamachu.
jestem Danio - jakieś pytania?!
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2692
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#49

Post autor: Laskosz »

danio były s20 z różnymi przełożeniami
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Drive-R
Podwójny As
Posty: 276
Rejestracja: śr 18 sty 2012, 13:48:08
Lokalizacja: Wielkopolska (Ł-ca)

#50

Post autor: Drive-R »

tak jak danioeg4 napisał .... jak dymi z tłumika to dymi przez zużyte prowadnice zaworowe, uszczelniacze zaworowe, uszczelka głowicy może mieć winę, oraz dół silnika w takowej sytuacji też ma wpływ etc ...... no jest kilka naście opcji ...sorry ale nie chce mi sie wypisywać tu referatu na temat "Mechaniki stosowanej" :P ( najlepiej poprawić wszystko i mieć spokój ducha ) :flex:

Wszystkie CVC z silnikiem D-serii miały skrzynie o oznaczeniu "S20" ... ale ... ALE różniły się przełożeniami poszczególnych biegów oraz przełożeniem głównym
tu masz schemat przełożeń ( bo widzę że Google parzy :P )

Obrazek

Na zielono skrzynia z wersji Nobless , na czerwono skrzynie z EJ2 i EJ1 na niebiesko pozostałe "krótkie skrzynie z D-serii :gunsmilie:
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#51

Post autor: Grzesieek »

Drive-R pisze: Wszystkie CVC z silnikiem D-serii miały skrzynie o oznaczeniu "S20"
Nie wszystkie Drive-Rze, nie wszystkie.
danioeg4 pisze:A D13B2 i D15B7 nie ma tych samych skrzyń?
Nie.
danioeg4 pisze: Przecież tu i tu jest S20.
Ale o innych przełożeniach.
danioeg4 pisze: zakupić tą cieńszą uszczelkę pod głowicę (OEM oczywiście) ale od któregoś D16 bodajże Y8 (poprawcie jak źle mówię) jest nieco cieńsza i dopręża silnik
Nie musi być OEM, może być równie dobrze metalowy Elring. D16Z6 i Y8 mają w oryginale tą samą uszczelkę, z której można dodatkowo usunąć jedną warstwę.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2692
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#52

Post autor: Laskosz »

Grzesiek nie może byc Elring bo za chwile przyjdą ludzie i Cię zjedzą że to profanacja wkładać Elringa do silnika Hondy, bo to zło i się sypie po 10 tyś km i w ogóle kupuje się tylko OEM bo tak.
Żeby nie było sam mam Elringa i polecam
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#53

Post autor: gruszecky »

no przecież przede wszystkim pierścionki, nie ma takiego co po remoncie samej głowicy rozwiązał problem spalania oleju.

W D serii były skrzynie ...kurde od groma ich było, s20 to skrzynie biegów z lat 92-95 czyli charakteryzują się hydraulicznym sprzęgłem i aluminiowymi wodzikami
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 41

#54

Post autor: Danio »

Aaaaa... Ło toto się rozchodzi :D no to fakt pominąłem przełożenia :> Widziałem o tym ale moje rozumowanie obrało tok myślenia czy podejdzie :D

W ogóle nie wiemy nawet jaka skrzynia interesuje.. Czy ma być to krótka czy jak? Rozwodzimy się nad problemem, a facet śpi :D
jestem Danio - jakieś pytania?!
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1660
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#55

Post autor: Grzybohun »

Napisałem Wam że d13b2, czyli krótsza;D
Rozumiem, przy minime nie szczędzić kasy na remonty i zrobić praktycznie remont wszystkiego.
A jak przygotować tą skrzynkę? Jak przygotować ją żeby nie pier**ła mi spod jakiejś krzyżówki?;)
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#56

Post autor: Grzesieek »

Ma być po prostu sprawna. Ze sprawnym sprzęgłem. Honda ma dość kretynoodporne skrzynie, także nie masz co się martwić.
Awatar użytkownika
Drive-R
Podwójny As
Posty: 276
Rejestracja: śr 18 sty 2012, 13:48:08
Lokalizacja: Wielkopolska (Ł-ca)

#57

Post autor: Drive-R »

Grzesieek pisze:
Drive-R pisze: Wszystkie CVC z silnikiem D-serii miały skrzynie o oznaczeniu "S20"
Nie wszystkie Drive-Rze, nie wszystkie.
Masz tu na myśli skrzynie o oznaczeniu L3 montowane w 4-tym genie i skrzynie S40 montowane w 6-tym genie ?
Faktycznie poprawnie powinienem napisać swój post tak: " Wszystkie CVC 5-tej generacji z silnikiem D-serii miały skrzynie o oznaczeniu "S20" "

:rolleyes:
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#58

Post autor: Grzesieek »

Drive-R, S40 głównie miałem na myśli... tak tylko wspomniałem, żeby ktoś nie pomyślał, że tylko to było łączone z Dseriami.
Awatar użytkownika
Drive-R
Podwójny As
Posty: 276
Rejestracja: śr 18 sty 2012, 13:48:08
Lokalizacja: Wielkopolska (Ł-ca)

#59

Post autor: Drive-R »

Grzesieek, spoko ja też chciałem od razu sprostować bo też nie lubię niedomówień a wiadomo - wszystko poszło w świat
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#60

Post autor: Grzesieek »

negroazor pisze:I mam prosbe aby wypowiadaly sie osoby ktore mialy do czynienia z remontem silnika i Grzeesiek :smartass:
Ejj! Ja miałem do czynienia z remontem silnika :P


Nie dorabia się pierścieni na wymiar, bo w Hondzie przy zrobionym "szlifie" wymienia się tłoki na większe zamiast nadrabiać to pierścieniami (no i wiadomo- wpadają na nowe nad wymiarowe tłoki nowe nad wymiarowe pierścienie). No i odpada tutaj obróbka tłoków... i wątpliwe, chałupnicze pierścienie.

Wyważanie całego układu korbowo- tłokowego ma jakiś tam sens, ale zapytałeś swojego mechaniora o koszty? Jak dla mnie bzdura. Zostałbym przy wymianie panewek, pierścieni, planowaniu i podstawowej obróbce głowicy z wymianą uszczelniaczy), wszystkich uszczelek i tyle. I to i tak jest spora suma.
ODPOWIEDZ