Omen. Po herbacie.gruszecky pisze:Połowy nie przeczytałem, zostałem zabity i tak skomentuję to co tu miało miejsce tę zdań wymianę...
D15B7 Remont
Powiedzcie mi jeszcze jedno....Wiecie gdzie mi sprawdzą pompę oleju?Tak wiem wkręca się zegar zamiast czujnika oleju i mam jakie ciśnienie daje pompa.Już tak mierzyłem ale przy poprzednim silniku ciśnienie niby było dobre a później się okazało że były skoki ciśnienia i stopniowo szlak trafiał silnik...Ewentualnie jakieś namiary.Z góry dzięki..
- Grzybohun
- Natchniony
- Posty: 1660
- Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
- Lokalizacja: ze wsi Warszawa
- Wiek: 30
trochę odgrzewam koleta, aby nie było bałaganu.
Chcę kupić civica d15b7 lub d16z6.
Jeśli kupię full seryjny d15b7 to sukcesywnie w czasie użytkowania bd chciał modzić, wkońcu dojdzie do minime. W związku z tym chcę się dowiedzieć:
1.ile kosztuje remont d15b7 z myślą o minime z6 i co muszę a czego nie muszę robić gdy będzie inna głowica?
2. Jaka jest różnica w max prędkości jest po przejsciu na skrzynie d13, na przykładzie tej samej mocy, np seryjny d15b7 V max oraz d15b7+skrzynia d13 V max?
3. (chyba najważniejsze) jak TRWAŁE jest minime? chciałbym tym autem sporo zrobić i nie zachetać go po 5kkm...
Mam nadzieję że spalanie nie wzrośnie jakoś dramatycznie jeśli wsio będzie dobrze ogarnięte
Chcę kupić civica d15b7 lub d16z6.
Jeśli kupię full seryjny d15b7 to sukcesywnie w czasie użytkowania bd chciał modzić, wkońcu dojdzie do minime. W związku z tym chcę się dowiedzieć:
1.ile kosztuje remont d15b7 z myślą o minime z6 i co muszę a czego nie muszę robić gdy będzie inna głowica?
2. Jaka jest różnica w max prędkości jest po przejsciu na skrzynie d13, na przykładzie tej samej mocy, np seryjny d15b7 V max oraz d15b7+skrzynia d13 V max?
3. (chyba najważniejsze) jak TRWAŁE jest minime? chciałbym tym autem sporo zrobić i nie zachetać go po 5kkm...
Mam nadzieję że spalanie nie wzrośnie jakoś dramatycznie jeśli wsio będzie dobrze ogarnięte
- Drive-R
- Podwójny As
- Posty: 276
- Rejestracja: śr 18 sty 2012, 13:48:08
- Lokalizacja: Wielkopolska (Ł-ca)
Grzybohun94, poszukaj info o MiniMe ... było tego tyyyyyle że na pewno znajdziesz to czego szukasz
Ale tak w wielkim skrócie:
Ad1. Zależy od stanu silnika po zakupie i planów na dalsze zwiększanie mocy ( większa moc = "wzmocnienie" elementów znajdujących się w bloku silnika )
Ad2. "Nie wielka" - nie pamiętam dokładnie ale około 20km/h - jeśli zależy ci na przyspieszeniach to ładuj skrzynie z "Noblessa" + 3 i 4 z CRXa a jak chcesz "eco-jazdy" i duży "top speed" to ładuj skrzynie z sedana
Ad3. Hmmm... zależy od stanu ogólnego silnika, od tego ile "ojro" wpakujesz w remont ogólny całego układu napędowego i przede wszystkim od stylu Twojej jazdy - zawsze lej dobry olej, sprawdzaj regularnie stan płynów i nie wchodz na wysokie obroty przed pełnym rozgrzaniem silnika
p.s.
MiniMe zawsze będzie miało mniejszą wytrzymałość niż OEM d16z6
Ale tak w wielkim skrócie:
Ad1. Zależy od stanu silnika po zakupie i planów na dalsze zwiększanie mocy ( większa moc = "wzmocnienie" elementów znajdujących się w bloku silnika )
Ad2. "Nie wielka" - nie pamiętam dokładnie ale około 20km/h - jeśli zależy ci na przyspieszeniach to ładuj skrzynie z "Noblessa" + 3 i 4 z CRXa a jak chcesz "eco-jazdy" i duży "top speed" to ładuj skrzynie z sedana
Ad3. Hmmm... zależy od stanu ogólnego silnika, od tego ile "ojro" wpakujesz w remont ogólny całego układu napędowego i przede wszystkim od stylu Twojej jazdy - zawsze lej dobry olej, sprawdzaj regularnie stan płynów i nie wchodz na wysokie obroty przed pełnym rozgrzaniem silnika
p.s.
MiniMe zawsze będzie miało mniejszą wytrzymałość niż OEM d16z6
Moja Hanka
viewtopic.php?p=11043543#11043543
viewtopic.php?p=11043543#11043543
- Drive-R
- Podwójny As
- Posty: 276
- Rejestracja: śr 18 sty 2012, 13:48:08
- Lokalizacja: Wielkopolska (Ł-ca)
jak dymił to wina głowicy a nie bloku (szlif, uszczelki, prowadnice i gniazda zaworowe etc. )Grzybohun94 pisze: trzeba zrobić remont silnika (czytalem ze ktostam nie zrobil i po 3msc musial zrobic bo dymiło jak parowóz)
zależy czy pytasz o koszt samych części czy + robocizna ?Grzybohun94 pisze:Okej a koszt pełnego remontu d15b7 ile może mnie wynieśc?
możesz zapytać np u Jarusneta o koszt części (jeśli chcesz głowicę doprowadzić do stanu "fabrycznie nowa + kosmetyka" to jakieś 2k zł same części i obróbka)
Moja Hanka
viewtopic.php?p=11043543#11043543
viewtopic.php?p=11043543#11043543
A D13B2 i D15B7 nie ma tych samych skrzyń? Przecież tu i tu jest S20.
Jak dymi to pierścienie + uszczelniacze zaworowe lub jak silnik zabity to mogą być tuleje w bloku jajowate...
Przy minime radze zrobić profi remont głowicy + zakupić tą cieńszą uszczelkę pod głowicę (OEM oczywiście) ale od któregoś D16 bodajże Y8 (poprawcie jak źle mówię) jest nieco cieńsza i dopręża silnik i coś tam można km wydusić. Pomyśl o lepszym sprzęgle typu półspiek i odchudzeniu zamachu.
Jak dymi to pierścienie + uszczelniacze zaworowe lub jak silnik zabity to mogą być tuleje w bloku jajowate...
Przy minime radze zrobić profi remont głowicy + zakupić tą cieńszą uszczelkę pod głowicę (OEM oczywiście) ale od któregoś D16 bodajże Y8 (poprawcie jak źle mówię) jest nieco cieńsza i dopręża silnik i coś tam można km wydusić. Pomyśl o lepszym sprzęgle typu półspiek i odchudzeniu zamachu.
jestem Danio - jakieś pytania?!
- Drive-R
- Podwójny As
- Posty: 276
- Rejestracja: śr 18 sty 2012, 13:48:08
- Lokalizacja: Wielkopolska (Ł-ca)
tak jak danioeg4 napisał .... jak dymi z tłumika to dymi przez zużyte prowadnice zaworowe, uszczelniacze zaworowe, uszczelka głowicy może mieć winę, oraz dół silnika w takowej sytuacji też ma wpływ etc ...... no jest kilka naście opcji ...sorry ale nie chce mi sie wypisywać tu referatu na temat "Mechaniki stosowanej" ( najlepiej poprawić wszystko i mieć spokój ducha )
Wszystkie CVC z silnikiem D-serii miały skrzynie o oznaczeniu "S20" ... ale ... ALE różniły się przełożeniami poszczególnych biegów oraz przełożeniem głównym
tu masz schemat przełożeń ( bo widzę że Google parzy )
Na zielono skrzynia z wersji Nobless , na czerwono skrzynie z EJ2 i EJ1 na niebiesko pozostałe "krótkie skrzynie z D-serii
Wszystkie CVC z silnikiem D-serii miały skrzynie o oznaczeniu "S20" ... ale ... ALE różniły się przełożeniami poszczególnych biegów oraz przełożeniem głównym
tu masz schemat przełożeń ( bo widzę że Google parzy )
Na zielono skrzynia z wersji Nobless , na czerwono skrzynie z EJ2 i EJ1 na niebiesko pozostałe "krótkie skrzynie z D-serii
Moja Hanka
viewtopic.php?p=11043543#11043543
viewtopic.php?p=11043543#11043543
Nie wszystkie Drive-Rze, nie wszystkie.Drive-R pisze: Wszystkie CVC z silnikiem D-serii miały skrzynie o oznaczeniu "S20"
Nie.danioeg4 pisze:A D13B2 i D15B7 nie ma tych samych skrzyń?
Ale o innych przełożeniach.danioeg4 pisze: Przecież tu i tu jest S20.
Nie musi być OEM, może być równie dobrze metalowy Elring. D16Z6 i Y8 mają w oryginale tą samą uszczelkę, z której można dodatkowo usunąć jedną warstwę.danioeg4 pisze: zakupić tą cieńszą uszczelkę pod głowicę (OEM oczywiście) ale od któregoś D16 bodajże Y8 (poprawcie jak źle mówię) jest nieco cieńsza i dopręża silnik
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2692
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
Grzesiek nie może byc Elring bo za chwile przyjdą ludzie i Cię zjedzą że to profanacja wkładać Elringa do silnika Hondy, bo to zło i się sypie po 10 tyś km i w ogóle kupuje się tylko OEM bo tak.
Żeby nie było sam mam Elringa i polecam
Żeby nie było sam mam Elringa i polecam
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
- Drive-R
- Podwójny As
- Posty: 276
- Rejestracja: śr 18 sty 2012, 13:48:08
- Lokalizacja: Wielkopolska (Ł-ca)
Masz tu na myśli skrzynie o oznaczeniu L3 montowane w 4-tym genie i skrzynie S40 montowane w 6-tym genie ?Grzesieek pisze:Nie wszystkie Drive-Rze, nie wszystkie.Drive-R pisze: Wszystkie CVC z silnikiem D-serii miały skrzynie o oznaczeniu "S20"
Faktycznie poprawnie powinienem napisać swój post tak: " Wszystkie CVC 5-tej generacji z silnikiem D-serii miały skrzynie o oznaczeniu "S20" "
Moja Hanka
viewtopic.php?p=11043543#11043543
viewtopic.php?p=11043543#11043543
- Drive-R
- Podwójny As
- Posty: 276
- Rejestracja: śr 18 sty 2012, 13:48:08
- Lokalizacja: Wielkopolska (Ł-ca)
Grzesieek, spoko ja też chciałem od razu sprostować bo też nie lubię niedomówień a wiadomo - wszystko poszło w świat
Moja Hanka
viewtopic.php?p=11043543#11043543
viewtopic.php?p=11043543#11043543
Ejj! Ja miałem do czynienia z remontem silnikanegroazor pisze:I mam prosbe aby wypowiadaly sie osoby ktore mialy do czynienia z remontem silnika i Grzeesiek :smartass:
Nie dorabia się pierścieni na wymiar, bo w Hondzie przy zrobionym "szlifie" wymienia się tłoki na większe zamiast nadrabiać to pierścieniami (no i wiadomo- wpadają na nowe nad wymiarowe tłoki nowe nad wymiarowe pierścienie). No i odpada tutaj obróbka tłoków... i wątpliwe, chałupnicze pierścienie.
Wyważanie całego układu korbowo- tłokowego ma jakiś tam sens, ale zapytałeś swojego mechaniora o koszty? Jak dla mnie bzdura. Zostałbym przy wymianie panewek, pierścieni, planowaniu i podstawowej obróbce głowicy z wymianą uszczelniaczy), wszystkich uszczelek i tyle. I to i tak jest spora suma.