CB gdzie w Coupe V
CB gdzie w Coupe V
Witam
gdzie macie antenki od cb w swoich Civic V coupe?
gdzie macie antenki od cb w swoich Civic V coupe?
Antena montażowa, magnesowa, główka anteny w budzie ? ? ?
Na temat anteny, jej montażu, etc. mogę gadać godzinami
Najlepiej antena pracować będzie na dachu. Fale będą się rozchodziły w każdą stronę, gdzie przy montażu powiedzmy na boku dachu taka antena działa punktowo. Ale 99 % ludzi o tym nie wie .... A potem się dziwić, że 1.5 metrowa antena działa na 4 km w wolnym terenie.
Najoptymalniejszym aczkolwiek gorszym miejscem jest środek klapy bagażnika. To przy antenie magnesowej i montażowej z główką w budę. Zawsze parę decybeli zejdzie aniżeli na środku dachu, ale to i tak lepiej aniżeli boki dachu, boki klapy, etc. Środek klapy, zestroić to analizatorem (NIE badziewnym reflektometrem) i powinno się osiągnąć porządne wyniki.
Na temat anteny, jej montażu, etc. mogę gadać godzinami
Najlepiej antena pracować będzie na dachu. Fale będą się rozchodziły w każdą stronę, gdzie przy montażu powiedzmy na boku dachu taka antena działa punktowo. Ale 99 % ludzi o tym nie wie .... A potem się dziwić, że 1.5 metrowa antena działa na 4 km w wolnym terenie.
Najoptymalniejszym aczkolwiek gorszym miejscem jest środek klapy bagażnika. To przy antenie magnesowej i montażowej z główką w budę. Zawsze parę decybeli zejdzie aniżeli na środku dachu, ale to i tak lepiej aniżeli boki dachu, boki klapy, etc. Środek klapy, zestroić to analizatorem (NIE badziewnym reflektometrem) i powinno się osiągnąć porządne wyniki.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Za dużo zmiennych typu długość i jakoś anteny, długość kabla, samo radio itd. itp. Z ojcem kiedyś ustawialiśmy antenę i używaliśmy do tego jakiegoś specjalnego miernika (już nie pamiętam jak to się konkretnie nazywało)- i jest to jedyny sposób na poprawne ustawienie wszystkiego, pozostałe opcje to partyzantka (to właśnie zdanie ojca, który w latach "bumu" na CB 10-15lat temu ustawiał tego setki). Pojedź do jakiegoś dobrego sklepu/serwisu RTV/Car Audio i zapytaj czy świadczą takie usługi. Za parę złotych będziesz miał wszystko pięknie ustawione.
Analizator antenowy to się nazywa
Reflektometry są do du..
Jedyne sensowne urządzenie do strojenia mobilnych anten CB.
Ale jest właśnie mnóstwo innych czynników ... Podstawowe
1. Radio podłączone na stałe porządnymi kablami do akumulatora - a nie oryginalne gniazdo zapalniczki, które 4 watowe radio "kastruje" z przynajmniej 0.5-0.6 wata
2. Radio/mikrofon z jak najmniejszą ilością wodotrysków - w CB nie o to chodzi ....
3. Poszukiwania radia produkcji Filipińskiej - nowe wytwory chowają się z tyłu szeregu
4. Wspomaganie się mikrofonem ze wzmocnieniem, ale dobranym do modulacji radia oraz naszej własnej
5. Porządny kabel antenowny, a nie byle lepszy RG58
6. Antena bez "szklanych cewek" i innych wodotrysków
7. Najlepiej antena na uchwyt albo w główka anteny w budę - najlepsze zmasowanie a to jest podstawa
8. Dobór najwyższego miejsca na samochodzie, na środku każdego elementu samochodu a nie na boku, etc. - fale rozchodzą się punktowo
9. Unikanie ASC - to się nie sprawdzało, nie sprawdza i sprawdzać się nigdy nie będzie
10. Nie sugerowanie się Presidentami, Alanami, Unidenami etc. Jest mnóstwo innych producentów NIEDOCENIANYCH, którzy przy Citizen Band robią naprawdę porządne komponenty - nie marka się liczy, a jego podzespoły i działanie
11. Posiadanie świadomości, że istnieją też inne anteny aniżeli Hustler, ML145, Wilson, President Missouri, Florida i Georgia, które są do potłuczenia o kant du..
To są takie podstawowe zasady dające gwarancję porządnego nadawania, szerokiego odbioru i zapewniające odpowiednią modulację Naszych treści, a to jest dzisiaj bardzo ważne, żebyśmy mogli siebie porządnie rozumieć na "19'stce" ....
P.S. W Polsce jest może z 60-70 analizatorów antenowych i taka sama ilość jest osób, które antenę do nadwozia za pomocą analizatora porządnie wystroją ....
Reflektometry są do du..
Jedyne sensowne urządzenie do strojenia mobilnych anten CB.
Ale jest właśnie mnóstwo innych czynników ... Podstawowe
1. Radio podłączone na stałe porządnymi kablami do akumulatora - a nie oryginalne gniazdo zapalniczki, które 4 watowe radio "kastruje" z przynajmniej 0.5-0.6 wata
2. Radio/mikrofon z jak najmniejszą ilością wodotrysków - w CB nie o to chodzi ....
3. Poszukiwania radia produkcji Filipińskiej - nowe wytwory chowają się z tyłu szeregu
4. Wspomaganie się mikrofonem ze wzmocnieniem, ale dobranym do modulacji radia oraz naszej własnej
5. Porządny kabel antenowny, a nie byle lepszy RG58
6. Antena bez "szklanych cewek" i innych wodotrysków
7. Najlepiej antena na uchwyt albo w główka anteny w budę - najlepsze zmasowanie a to jest podstawa
8. Dobór najwyższego miejsca na samochodzie, na środku każdego elementu samochodu a nie na boku, etc. - fale rozchodzą się punktowo
9. Unikanie ASC - to się nie sprawdzało, nie sprawdza i sprawdzać się nigdy nie będzie
10. Nie sugerowanie się Presidentami, Alanami, Unidenami etc. Jest mnóstwo innych producentów NIEDOCENIANYCH, którzy przy Citizen Band robią naprawdę porządne komponenty - nie marka się liczy, a jego podzespoły i działanie
11. Posiadanie świadomości, że istnieją też inne anteny aniżeli Hustler, ML145, Wilson, President Missouri, Florida i Georgia, które są do potłuczenia o kant du..
To są takie podstawowe zasady dające gwarancję porządnego nadawania, szerokiego odbioru i zapewniające odpowiednią modulację Naszych treści, a to jest dzisiaj bardzo ważne, żebyśmy mogli siebie porządnie rozumieć na "19'stce" ....
P.S. W Polsce jest może z 60-70 analizatorów antenowych i taka sama ilość jest osób, które antenę do nadwozia za pomocą analizatora porządnie wystroją ....
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
cb posiadam minlanda alan 109 do tego antene magnesową taka:
http://ar-system.pl/pl/cb-antena-magnes ... c-100.html
Antene chyba walne na lewa strone klapy bagaznika nie wyglada to moze super ale gdzies musi byc.
Kiedys na forum gdzies widziałęm jak koleś miał antene od Cb podłączona do anteny radiowej jak to mozliwe i czy to sie sprawdza w praktyce.
Co do radia mam je na wejscie pod zapalniczke ale nie wyglada to zazbyt estetycznie wiec chce sie dobrac od tyłu do zapalniczki i baleki polaczyc, dobry pomysł, jaki bezpiecznik dac, może doradzicie inny sposób. Radio w civic bedzie pod popielniczka w tej otwieranej podwójnen kieszonce.
http://ar-system.pl/pl/cb-antena-magnes ... c-100.html
Antene chyba walne na lewa strone klapy bagaznika nie wyglada to moze super ale gdzies musi byc.
Kiedys na forum gdzies widziałęm jak koleś miał antene od Cb podłączona do anteny radiowej jak to mozliwe i czy to sie sprawdza w praktyce.
Co do radia mam je na wejscie pod zapalniczke ale nie wyglada to zazbyt estetycznie wiec chce sie dobrac od tyłu do zapalniczki i baleki polaczyc, dobry pomysł, jaki bezpiecznik dac, może doradzicie inny sposób. Radio w civic bedzie pod popielniczka w tej otwieranej podwójnen kieszonce.
Na zestawie który posiadasz nie oczekuj W OGÓLE JAKICHKOLWIEK osiągów
Na tej antenie nic nie uzyskasz. Po prostu NIC.
Są anteny wytworu Sirio - nazywają się Twin-Car i są to anteny FM i CB w jednej główce. Zmasowanie bardzo dobre, mniej szumów, ale wysokość samego bata anteny NISZCZY wszystko doszczętnie.
Coś mi się wydaje, że NIE CZYTASZ tego co my tu piszemy. Napisałem Ci powyżej kilkanaście punktów dotyczących CB, a Ty dalej nie wiesz jaki jest najlepszy system na podłączenie CB radia do prądu w samochodzie ....
Na tej antenie nic nie uzyskasz. Po prostu NIC.
Są anteny wytworu Sirio - nazywają się Twin-Car i są to anteny FM i CB w jednej główce. Zmasowanie bardzo dobre, mniej szumów, ale wysokość samego bata anteny NISZCZY wszystko doszczętnie.
Coś mi się wydaje, że NIE CZYTASZ tego co my tu piszemy. Napisałem Ci powyżej kilkanaście punktów dotyczących CB, a Ty dalej nie wiesz jaki jest najlepszy system na podłączenie CB radia do prądu w samochodzie ....
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Jest problem gdy mam uruchomione radio samochodowe i cb wszystko jest ok do czasu kiedy chce coś powiedzieć i wcisnę przycisk do mówienia na gruszce, wtedy radio mi się "restartuje" znaczy podświetlenie jest ale radio się restartuje i dziwku nie ma i uruchamia sie od nowa radio. Radio cb na początek było podłączone pod gniazdo zapalniczki a teraz jest podłączone pod radio i w obu przypadkach jest ten sam problem.
Nie pozostaje Ci nic innego jak próba podłączenia radia na stałe porządnym kablem i dodatkowym bezpiecznikiem płytkowym na kablu plusowym. Zastosuj się do tego a jestem pewien, że problemy jakiekolwiek znikną. Jeżeli nie - problem z radiem. Radio najwidoczniej przy nadawaniu dostaje zbyt mało mocy i układ przeciwzwarciowy odcina pracę radia.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.