przekaźnik??
-
- Berbeć
- Posty: 49
- Rejestracja: pt 03 gru 2010, 20:44:35
- Lokalizacja: Śląsk
przekaźnik??
Witam
Zauważyłem dzisiaj, że w przednich lampach coś jest nie tak. Na światłach mijania wygląda, że jest wszystko ok, ale jak dam długie to jedna strona świeci ok, a druga praktycznie się nie zmienia co do jasności. Zmierzyłem oby dwie kostki i na tej, która świeci teoretycznie dobrze, czyli długie jest mocniejsze niż krótkie, jest napięcie na oby dwóch "krokodylach" zarazem po ok 14V na każdym (i na długich i na krótkich) - przy włączonym silniku. Druga strona zaś pokazuje normalnie. Jak są mijania to napięcie jest na jednym krokodylku, a jak dlugie to jest na drugim.
Na wyłączonym silniku ta strona, która przy włączonym pokazywała napięcie na oby dwóch, pokazuje dalej na oby dwóch, ale na jednym krokodylu np. 8V a na drugim 4V. Druga strona pokazuje normalnie. Na jednym 11,8V i na drugim po właczeniu długich też 11,8V.
Ktoś wie w czym może tkwić problem? Jeśli jest to wina przekaźnika to można gdzieś taki dostać nowy, czy tylko używane wchodzą w grę? Oglądałem poglądowo na necie dostępność takich przekaźników, ale nie znalazłem takich z układem "nóżek" odpowiadającym do D13B2.
Zauważyłem dzisiaj, że w przednich lampach coś jest nie tak. Na światłach mijania wygląda, że jest wszystko ok, ale jak dam długie to jedna strona świeci ok, a druga praktycznie się nie zmienia co do jasności. Zmierzyłem oby dwie kostki i na tej, która świeci teoretycznie dobrze, czyli długie jest mocniejsze niż krótkie, jest napięcie na oby dwóch "krokodylach" zarazem po ok 14V na każdym (i na długich i na krótkich) - przy włączonym silniku. Druga strona zaś pokazuje normalnie. Jak są mijania to napięcie jest na jednym krokodylku, a jak dlugie to jest na drugim.
Na wyłączonym silniku ta strona, która przy włączonym pokazywała napięcie na oby dwóch, pokazuje dalej na oby dwóch, ale na jednym krokodylu np. 8V a na drugim 4V. Druga strona pokazuje normalnie. Na jednym 11,8V i na drugim po właczeniu długich też 11,8V.
Ktoś wie w czym może tkwić problem? Jeśli jest to wina przekaźnika to można gdzieś taki dostać nowy, czy tylko używane wchodzą w grę? Oglądałem poglądowo na necie dostępność takich przekaźników, ale nie znalazłem takich z układem "nóżek" odpowiadającym do D13B2.
-
- Berbeć
- Posty: 49
- Rejestracja: pt 03 gru 2010, 20:44:35
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Berbeć
- Posty: 49
- Rejestracja: pt 03 gru 2010, 20:44:35
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Berbeć
- Posty: 49
- Rejestracja: pt 03 gru 2010, 20:44:35
- Lokalizacja: Śląsk
Ok problem rozwiązany. Na szczęście to była wina kostki. Wymieniłem i działa jak powinno. Widocznie coś w niej było nie tak.
Czy napięcie 13,2V na kostkach (kostki wpięte w żarówkę) przy napięciu aku 14,2V na załączonym silniku to jakaś norma w "jajku" czy zbyt mało?
Czy napięcie 13,2V na kostkach (kostki wpięte w żarówkę) przy napięciu aku 14,2V na załączonym silniku to jakaś norma w "jajku" czy zbyt mało?
Ostatnio zmieniony ndz 24 mar 2013, 19:26:30 przez pawello0071, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Berbeć
- Posty: 49
- Rejestracja: pt 03 gru 2010, 20:44:35
- Lokalizacja: Śląsk
Nie masz przekaźników. I będziesz miał zawszę niższą wartość V na kostce. Idzie to wszystko nie przez przekaźnik sterujący a przez skrzynkę bezpieczników i manetkę. I tak się ciesz, bo 13,2v na kostce to i tak jest dobrze. Także to jest normalna normalistycznie norma.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
-
- Berbeć
- Posty: 49
- Rejestracja: pt 03 gru 2010, 20:44:35
- Lokalizacja: Śląsk