jaki silnik na ok 200 KM

Serce samochodu niedomaga ?
Awatar użytkownika
skwaromir
Pełnoprawny User
Posty: 82
Rejestracja: ndz 29 sie 2010, 12:08:08
Lokalizacja: LLU

#21

Post autor: skwaromir »

Jak byś sam był w stanie sam się ogarnąć z wykonaniem większości i cierpliwie graty kolekcjonaował to z mojej perspektywy b20vtec jest ciekawą opcją.
SR20DET jest. S13 jest. Kolekcjonowanie części...
GrzechuSuli
Nałogowiec
Posty: 637
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
Lokalizacja: Radom/Warszawa

#22

Post autor: GrzechuSuli »

Do wakacji chciałbym już wymienić ten silnik, bo juz z niego lekka padaka, nie wiem ile wytrzyma jeszcze i oleju mi zeżre:D
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
flecik
Pełnoprawny User
Posty: 91
Rejestracja: śr 09 maja 2012, 16:30:26
Lokalizacja: Mszczonów

#23

Post autor: flecik »

HakerPL1 pisze:żeby wyciągnąć 200km z b18 musisz dołożyć kolejne 5tys w silnik
Wiesz z doświadczenia zapewne takie śmieszne mity
flecik
Pełnoprawny User
Posty: 91
Rejestracja: śr 09 maja 2012, 16:30:26
Lokalizacja: Mszczonów

#24

Post autor: flecik »

skwaromir pisze:Jak byś sam był w stanie sam się ogarnąć z wykonaniem większości i cierpliwie graty kolekcjonaował to z mojej perspektywy b20vtec jest ciekawą opcją.
No czytalem ze b20 nie zakreci wysoko, ale ze mozna zrobic mix b18 plus wał b20 bodajrze i już mozna krecić masz pojemnosć 1.9 i tez daje rade róznica pewnie minimalna ale to czytałem i rozmawiałem z osoba która ma taki setup < tez nie zadlugo pogadałem wiec taka srednia ta informacja
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4504
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#25

Post autor: Grzesieek »

flecik pisze:
HakerPL1 pisze:żeby wyciągnąć 200km z b18 musisz dołożyć kolejne 5tys w silnik
Wiesz z doświadczenia zapewne takie śmieszne mity
Mogę się mylić, ale zrobienie porządnego dolotu, wydechu wraz z kolektorem, zmiana ssącego z przepustnicą (przy B18C4 chyba wręcz konieczność), wrzucenie tego na auto łącznie z kilkoma pierdołami i dobre wystrojenie wszystkiego to chyba będzie zbliżony koszt (nie mówię o dolocie z allegro za 200zł i tłumiku za podobną kasę, tylko o solidnej robocie)?
Awatar użytkownika
pit
Potrójny As
Posty: 324
Rejestracja: wt 14 kwie 2009, 19:24:09
Lokalizacja: Lublin/Piaski

#26

Post autor: pit »

kup sobie pan K20A2 i problem głowy 200km na dzień dobry w wolnossącym
Awatar użytkownika
skwaromir
Pełnoprawny User
Posty: 82
Rejestracja: ndz 29 sie 2010, 12:08:08
Lokalizacja: LLU

#27

Post autor: skwaromir »

Hmm Pit widzę masz taki setup. 10k pln nie przybraknie na ogarnięcie go ??
SR20DET jest. S13 jest. Kolekcjonowanie części...
GrzechuSuli
Nałogowiec
Posty: 637
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
Lokalizacja: Radom/Warszawa

#28

Post autor: GrzechuSuli »

na allegro z tego co widze to 7-9 tysi takie serduszko.. tzn caly swap
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
flecik
Pełnoprawny User
Posty: 91
Rejestracja: śr 09 maja 2012, 16:30:26
Lokalizacja: Mszczonów

#29

Post autor: flecik »

a od kiedy honda mila newta??:p
Awatar użytkownika
skwaromir
Pełnoprawny User
Posty: 82
Rejestracja: ndz 29 sie 2010, 12:08:08
Lokalizacja: LLU

#30

Post autor: skwaromir »

GrzechuSuli pisze:na allegro z tego co widze to 7-9 tysi takie serduszko.. tzn caly swap
W takich przypadkach sam swap to za mało :) widziałem dane z allegro. Interesuje mnie reszta elementów. Zapewne znajdzie też ciekawą ofertę poniżej 7k pln.
SR20DET jest. S13 jest. Kolekcjonowanie części...
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#31

Post autor: Hakier »

Grzesieek pisze:
flecik pisze:
HakerPL1 pisze:żeby wyciągnąć 200km z b18 musisz dołożyć kolejne 5tys w silnik
Wiesz z doświadczenia zapewne takie śmieszne mity
Mogę się mylić, ale zrobienie porządnego dolotu, wydechu wraz z kolektorem, zmiana ssącego z przepustnicą (przy B18C4 chyba wręcz konieczność), wrzucenie tego na auto łącznie z kilkoma pierdołami i dobre wystrojenie wszystkiego to chyba będzie zbliżony koszt (nie mówię o dolocie z allegro za 200zł i tłumiku za podobną kasę, tylko o solidnej robocie)?
nie mylisz się, sam tego osobiście nie robiłem ale znam koszty części i robocizny ;)


a co do k20 to wstawienie tego cholerstwa to koszt ok 15-25 tys w zależności za ile znajdziesz silnik, kto to będzie robił, itd.
pewnie znów będzie opiernicz za to co powiem teraz ale też kiedyś nad tym myślałem tylko jak sobie policzyłem to, to za te pieniądze wolałbym sobie imprezę czy lancera kupić ;) mniej nerwów człowiek straci oraz o wiele bardziej komfortowe i normalniejsze są te auta a zapierniczają równie dobrze
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4504
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#32

Post autor: Grzesieek »

HakerPL1, co do K20 to się zgodzę, ale Impreza GT/WRX (bo w tej kasie tylko na to można liczyć) czy LanEvo to duuuużo wyższe koszta ekspolatacji, nieporównywalne wręcz z Civiciem.
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#33

Post autor: Hakier »

ogólnie licz tak ze sam silnik to 20tys, zawieszenie, koła, opony, jakieś inne pierdoły, fotele, hamulce itd. to na biedę masz kolejne 20tys
tak ze dwudziestoletnie auto auto wychodzi cię ok 40tys a za te pieniądze albo dokładając niewiele możesz kupić auto z lat 2000-2008 które ma moc z 200-300koni ;)

pierwsze co mi wpadło w oko na allegro to impreza sti z 2004r o mocy 350km za 45tys zł

czy koszty eksploatacji będą tak tragicznie wyższe? takie k20 pali pewnie na biedę z 10-12l w spokojnej jeździe, nie sądzę żeby taka subarka czy mitsubishi paliła więcej jak jakieś 2 litry na setkę więcej od takiego k20. a większe spalanie na pewno wynagrodzi komfort jazdy, o niebo lepsza trakcja, prowadzenie w zakrętach oraz przyczepność ;)

a jeśli jeszcze poruszyć kwestie części zamiennych to one na pewno będą droższe do tych aut niż do civica z k20 ale czy powiedzmy auto z 2005 roku będzie się tak często psuło aby odczuć to?

moim zdaniem kombinowanie z k20 to taka sztuka dla sztuki, za te pieniądze włożone w takie auto można spokojnie kupić coś lepszego ;)
Awatar użytkownika
Maciej
Obeznany
Posty: 132
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 14:41:54
Lokalizacja: Białystok

#34

Post autor: Maciej »

Koszty utrzymania Civica nawet z K20, będą sporo niższe niż EVO czy STi. Tyle, że żaden Civic nie zaoferuje tego co daje E/S które samo w sobie jest autem typowo sportowym, a nie koszykiem na zakupy.
Zresztą ciężko to porównywać, bo to samochody z zupełnie innych planet, Civica można kupić mając 1000zł na podstawowe serwisy, przy E/S bez 5k w pogotowiu nie ma co nawet podchodzić.
Awatar użytkownika
pit
Potrójny As
Posty: 324
Rejestracja: wt 14 kwie 2009, 19:24:09
Lokalizacja: Lublin/Piaski

#35

Post autor: pit »

koszty swapów to dla mnie śmieszny temat bo jeżeli się nie umie nic samemu to dokłada się krocie..
ale jeżeli umie się coś samemu zrobić i ma trochę pomysłowości to wsadzenie swapu k20 do civica to śmiech na sali..
Silnik powiedzmy 7 tyś.. plus 2tyś już na gotowo.
( przynajmniej u mnie 7tyś swap + 2tyś na resztę drobiazgów. Na seryjnym ECU. Odpalony i jeżdżący.

Kolejna kwestia to modyfikacje.. no i tu już jak przy każdym setupie albo się robi samemu albo kupuje gotowce.

A porównanie EVO czy STI czy WRX'a d Civica to jak porównanie zdjęcia czarno białego do kolorowego.. Każde ma swój urok, ale i każde ma swoją cenę.
FaziRBK
Żółtodziób
Posty: 12
Rejestracja: wt 21 wrz 2010, 14:38:44
Lokalizacja: Rybnik

#36

Post autor: FaziRBK »

Jeżeli chodzi o h22 to dolicz koszta łap + półosi ponieważ seryjne z pralki, accorda itd nie podejdą(sam posiadam h22 w 6 genie). Wielu ludzi piszę, że to kobyła a o dziwo od d serii razem ze skrzynią jest cięższa o 18kg i wisi nieco niżej.
K20 dochodzą łapy jak wyżej a reszta to kwestia tego czy będziesz to robił sam czy oddasz komuś.
Kolejna sprawa jest taka, że jakiego byś silnika nie włożył musisz przerobić elektrykę pod dany silnik, więc tutaj też masz koszta. I jeżeli zdecydowałbyś się na k serię to lepiej nieco dołożyć i k24 wrzucić.
Jeżeli chodzi o b serię to kupując kompletnego swapa np b18c lub b18c6 musisz liczyć ok. 10k na swapa(dla mnie chore pieniądze jak za te silniki).
Jeżeli chodzi o d16 to łapy mogą zostać Twoje + kompresor lub turbo, ale i tak w 6k może się zmieścisz ze strojeniem i olejami jeżeli będziesz to robił sam. Tylko przydałoby się wymienić chociażby rozrząd a warto też np: sprzęgło. I tutaj też dochodzi elektryka przejście np na obd1, obd2 - obd1 lepsze wyjście pod strojenie.
Generalnie czego byś nie chciał zrobić jeżeli chcesz zmieścić się w 6k a nie robisz tego sam to nie masz na co liczyć. B seria dla mnie osobiście to oklepany temat i żeby mieć w tym 200hp to trzeba mały worek kasy włożyć bo powyżej 180kuca to już walka o każdy kuca za sporą kasę, a nie wspomnę o ilości niutków, a b seria w porównaniu z h czy k ma ich mało. Pamiętaj, że hp(konie) to nie wszystko.
Jednymi słowy napisz czy będziesz to robił sam czy oddajesz komuś.
Na Twoim miejscu jeżeli chcesz mieć i moc i niutki to warto odłożyć kasę i zainwestować w k serię - Na wstępie sporo kucy i niutków + możesz to modzić a w b serii zostaniesz w miejscu.
Ja zajmuje się swapami, więc napiszę Ci przykład.
Jeżeli chciałbyś swap d16z6, to za kompletny swap musisz liczyć od 2300 do 2700 za zdrowy silnik, do tego dochodzi robocizna(już z wliczoną elektryką) ok. 800-1000zł zależy od warsztatu. Oczywiście nie możesz zapomnieć o rozrządzie w d serii to koszt ok 270-300zł za dobry rozrząd do tego olej liczmy ok 100zł, filtr oleju 25-40zł, olej do skrzyni mtf 2litry 100zł, warto wymienić sprzęgło, żeby zaoszczędzić sobie roboty i kasy w przyszłości koszt w zależności co to ma być od 250-350 i liczyłbym górną granicę np: na sprzęgło exedy.
Policz sobie i wtedy będziesz wiedział ile kosztuje swap. Najrozsądniejsze wyjście robić to samemu, ale tutaj musisz posiadać choć minimalną wiedzę na temat mechaniki + posiadać podstawowe narzędzia, warto też mieć wyciągarkę lub podnośnik, chyba, że chcesz wyciągać silnik dołem, ale tego nie polecam.
Generalnie moim skromny zdaniem, swapy Hondy i tak są bardzo drogie, z upływem czasu mało co spadają z ceny. Ze względu na popyt.
Awatar użytkownika
pit
Potrójny As
Posty: 324
Rejestracja: wt 14 kwie 2009, 19:24:09
Lokalizacja: Lublin/Piaski

#37

Post autor: pit »

przecież jak ktoś ma pojęcie to łapy ogarnie sam.. układ paliwowy też da się zostawić seryjny z Ep3 dołożyć tylko jakiś regulator paliwa i nie ma problemu. Elektrykę też ktoś zapewne ogarnie :P to naprawdę nie jest takie trudne jak się wydaje..
FaziRBK
Żółtodziób
Posty: 12
Rejestracja: wt 21 wrz 2010, 14:38:44
Lokalizacja: Rybnik

#38

Post autor: FaziRBK »

Jak ma pojęcie, bo powiesić silnik to żaden problem. Ale trzeba go powiesić prosto lub pod odpowiednim kątem. A co do elektryki to trzeba mieć chociaż znikome pojęcie.
Awatar użytkownika
skwaromir
Pełnoprawny User
Posty: 82
Rejestracja: ndz 29 sie 2010, 12:08:08
Lokalizacja: LLU

#39

Post autor: skwaromir »

pit pisze: Silnik powiedzmy 7 tyś.. plus 2tyś już na gotowo.
Dzięki za odp.
pit pisze: 2tyś na resztę drobiazgów. Na seryjnym ECU. Odpalony i jeżdżący.
O te koszta mi chodziło ile trzeba na dodatkowe graty wydać.
SR20DET jest. S13 jest. Kolekcjonowanie części...
Awatar użytkownika
pit
Potrójny As
Posty: 324
Rejestracja: wt 14 kwie 2009, 19:24:09
Lokalizacja: Lublin/Piaski

#40

Post autor: pit »

wiesz no koszty kosztami ale np dużo gratów i potrzebnych materiałów można zaadoptować niekoniecznie ze sklepu z częściami samochodowymi zwłaszcza od tunerów.

Jest masa innych sklepów gdzie te same materiały kupisz za 1/4ceny..

Opaski ciśnieniowe sklep tunerski 10zł 1szt/ sklep z maszynami rolniczymi ta sama opaska identyko cena 3zł 1szt
Węże chłodnicy dobrałem sobie w sklepie z ciągnikami cena 8zł wąż z 3 kolankami który pasował idealnie do chłodnicy/ sklep tunerski ( 1m silikony 10zł plus kolanka i łączniki każde po 5-8zł.
Takich przykładów jest masa..
i zaraz ktoś napisze że to żenada w takich sklepach kupować itp.. Tylko niech mi ktoś powie po kiego wała mam przepłacać za TEN SAM produkt, tylko dlatego że kupuję go w sklepie tunerskim ( co punkty do lansu ?)

Trzeba mieć trochę samozaparcia i wyobraźni i pomysłowości a nie iść na łatwiznę i kupować tam gdzie wiadomo że jest :D
ODPOWIEDZ