Problem z ogrzewaniem
Problem z ogrzewaniem
Witam. Mam taki problem z ogrzewaniem od jakiegos czasu, a dawniej tak nie było. Otóż chodzi o to , że gdy opale samochod i podczas jazdy lub postoju gdy wlacze dmuchawe na grzanie dzieje sie cos dziwnego, wskazówka temperatury podnosi sie ale cieplego powietrza dalej nie ma, dopiero po dluzszym czasie zaczyna leciec jakies cieple powietrze ale wtedy zalatuje jakby czyms ze silnika, no ogolnie cos smierdzi i wskazowka temperatury zaczyna wysoko sie podnosic. Wtedy powietrze leci cieple i smierdzace dokladnie mowiac, zauwazylem ze gdy zmniejsze z np 2 na 1 to wskazowka znowu sie podnosci, dopiero jak zwieksze moc dmuchania to spada ale po jakims czasie znowu to samo sie dzieje i jest prawie na czerwonym polu lub na nim. Co to moze byc? Kumpel mi mówił ze pewnie nagrzewnica walneła, ale moze to inny powod? Moze termostat albo cuś?
W BMW tak miałem i winą był uszkodzony płaszcz wodny głowicy. Wymień nagrzewnicę ale wątpię, że to coś da ponieważ nagrzewnica jest ciągle w obiegu cieczy, a przełożenia (0,1,2,3,4) na panelu sterowania sterują tylko wiatrakiem + zamykają dopływ ciepłego z nagrzewnicy poprzez zapadkę plastikową (zasłaniają wlot powietrza z nagrzewnicy).
Zobacz czy w oleju nie ma cieczy chłodniczej oraz czy nie wali z wydechu białą parą (paruje zawsze w zimie ale nie dużo) sprawdź też czy w płynie chłodniczym nie ma oleju. W oleju jesli jest płyn to bagnet oleju będzie miał takie bielsze ślady lub olej będzie jasny a nie czarny na korku też może być galaretka taka biała jeśli coś jest nie tak. Zobacz czy jest obieg cały złap za wąż powrotny na ciepłym i zobacz czy jest gorący czy letni.
Zobacz czy w oleju nie ma cieczy chłodniczej oraz czy nie wali z wydechu białą parą (paruje zawsze w zimie ale nie dużo) sprawdź też czy w płynie chłodniczym nie ma oleju. W oleju jesli jest płyn to bagnet oleju będzie miał takie bielsze ślady lub olej będzie jasny a nie czarny na korku też może być galaretka taka biała jeśli coś jest nie tak. Zobacz czy jest obieg cały złap za wąż powrotny na ciepłym i zobacz czy jest gorący czy letni.
jestem Danio - jakieś pytania?!
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 92
- Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
- Lokalizacja: Kraków
No tak okazał się, a jakos musiał wyparowac bo dawniej sprawdzalem było pod korek czegos nalane i na to wychodzi ze pewnie zamiast plynu poprzedni wlasciciel lał samą wode do chlodnicy. Jak wzialem sie za wymienianie to plynu moze było pół szklanki i to wszystko co wycieklo z chlodnicy. Wiec koniec koncow w chlodnicy wlana byla woda ktora wyparowała o czym nie pomyslalem dopiero ostanio gdy zaczelo mi sie to dziac i wszystko wyszlo, teraz jest juz ok ale po co juz takie komenty typu "Powodzenia" nie sa tu potrzebne.
Może wymiana to zbyt drastyczna metoda, ale na pewno po kupnie należy skontrolować jakość tego płynu.[/quote]4
Kontrolowałem, i było pod samym korkiem
To dobrze Danio ze sprawdzasz, ale nie każdy o tym tylko mysli i ma czas na to Inne zajecia w zyciu tez sa A to , że woda była to nie moja wina wiec do mnie bez pretensji.
KONIEC TEMATU
Kontrolowałem, i było pod samym korkiem
To dobrze Danio ze sprawdzasz, ale nie każdy o tym tylko mysli i ma czas na to Inne zajecia w zyciu tez sa A to , że woda była to nie moja wina wiec do mnie bez pretensji.
KONIEC TEMATU
- Logan
- Administracja
- Posty: 1707
- Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 33
- Kontakt:
Napisałem jakość, czyli odporność cieczy, która jest w chłodnicy na zamarzanie, a nie jej ilośćSongoEG pisze:Może wymiana to zbyt drastyczna metoda, ale na pewno po kupnie należy skontrolować jakość tego płynu.
Kontrolowałem, i było pod samym korkiem
To dobrze Danio ze sprawdzasz, ale nie każdy o tym tylko mysli i ma czas na to Inne zajecia w zyciu tez sa A to , że woda była to nie moja wina wiec do mnie bez pretensji.
KONIEC TEMATU
EOT
Ostatnio zmieniony wt 19 mar 2013, 09:29:16 przez Logan, łącznie zmieniany 1 raz.