V-tec w D15B7 ?

Serce samochodu niedomaga ?
Uafar
Żółtodziób
Posty: 13
Rejestracja: wt 03 kwie 2012, 10:21:28
Lokalizacja: Halinów - Warszawa

V-tec w D15B7 ?

#1

Post autor: Uafar »

Mam silnik D15B7 i chciał bym do niego zamontować V-Tec'a. Czy w ogóle sie da taki zabieg przeprowadzić ? Cos gdzieś mi się o uszy obiło ze jest to możliwe, jednak nie wiem jak. Prosił bym jakiegoś kumatego forumowicza o podpowiedź, co potrzeba do kupić co potrzeba dorobić. Ewentualnie podesłanie linka odsyłającego mnie do jakiegoś artykułu z tym związanego.
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 41

#2

Post autor: Danio »

http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=14

Masz B7 więc koszta nie będą tak duże i roboty mniej niż przy B2

Musisz kupić głowicę Z6, uszczelkę OEM pod głowicę, przerobić wiązkę dodaje się do tej z B7 chyba jakiś kabelek lub dwa banał, komp P28 musi być :>
jestem Danio - jakieś pytania?!
Uafar
Żółtodziób
Posty: 13
Rejestracja: wt 03 kwie 2012, 10:21:28
Lokalizacja: Halinów - Warszawa

#3

Post autor: Uafar »

a dodanie samego Vtec'a nie wchodzi w gre? zrobić cos ala D15Z1 czy to będzie zwyczajny Vtec E ?
Przy zmianie glowicy na Z6 trzeba koniecznie wymienic kolektory ssace czy moga zostac te od B7

Tydzień temu mialem jeszcze B2 :P
kamilx17
Berbeć
Posty: 22
Rejestracja: pt 08 lut 2013, 15:38:07
Lokalizacja: Lublin

#4

Post autor: kamilx17 »

Panie mogą zostać kolektory tylko po co ?? Skore te od z6 są lepsze. Jak masz kolektor z b7 mozesz kupić golasa z6 i przełożyć wtryski przepustnice ktokowy czujniki itd. bo wszystko pasuje i jest takie same.
Jak chcesz dodać samego vteca ?? Nie masz miejsca na zawór vtec w głowicy, chocby dlatego musisz miec glowice która go ma :)
Uafar
Żółtodziób
Posty: 13
Rejestracja: wt 03 kwie 2012, 10:21:28
Lokalizacja: Halinów - Warszawa

#5

Post autor: Uafar »

Rozumiem, a czy przy takim swapie skrzynia polosie i sprzeglo zostaje te same co w B2? (mam silnik B2 z zrobionym pelnym wtryskiem B7)
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4511
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#6

Post autor: Grzesieek »

Przy zmianie na Z1 jest tyle samo roboty. Szukaj, bo połowa internetu jest właśnie o minime D15
jetson
Berbeć
Posty: 21
Rejestracja: ndz 07 cze 2009, 00:09:34
Lokalizacja: 3miasto

#7

Post autor: jetson »

Do zrobienia Vteca potrzebujesz glowice kompletna wraz z czujnikiem od silnika Z6 Y2 Z9 Y8 oraz pochodne.
Do tego pasek rozrzadu na 104 zeby.
Komputer p06 ktory teraz masz trzeba przerobic ( dolozyc obsluge vteca ) .
Swoj aparat z b7 mozna zostawic tylko trzeba rozwiercic gorne ucho a dolne jedno przyciac z jednej strony aby bylo otwarte.
Pozniej tylko ciagniesz 3 kabelki ( jeden to masa reszta to vtec solenoid oraz vtec pressure ) do komputera i mozna sie cieszyc z jazdy
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#8

Post autor: Hakier »

nie zapominaj o kółku rozrządu z d16y7, do tego taki trochę bezsens składać to na kolektorach które masz ponieważ zmulą ten silnik w momencie kiedy się załączy v-tec i różnicy nie odczujesz. a co do wiązki to wystarczy dorzucić jeden kabelek do zaworu v-tec'a, bo ten z czujnika ciśnienia mostkujesz w ecu i po problemie
ODPOWIEDZ