jaki silnik na ok 200 KM

Serce samochodu niedomaga ?
GrzechuSuli
Nałogowiec
Posty: 637
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
Lokalizacja: Radom/Warszawa

jaki silnik na ok 200 KM

#1

Post autor: GrzechuSuli »

witam, jako że od jakiegoś czasu zbieram na swap, bo moje d14b7 ledwo co żyje, chciałbym, żebyście mi troszkę doradzili przy wyborze nowego serduszka. Oczekuje od silnika mocy rzędu ok 180-200 koni mechanicznych, tyle w zupełności mnie zadowoli. Więc przechodząc do sedna, jaki silnik wybrać na swap? jakiś h22? d16 + turbo/kompresor? b18 chyba nie na moja kieszeń.. chciałbym przeznaczyć na swap mniej więcej 5-6 tysięcy. Jakieś propozycje? Jak osiągnąć taką moc jak najtańszym kosztem? pomóżcie
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
EG_WL
Pełnoprawny User
Posty: 55
Rejestracja: pn 09 kwie 2012, 20:41:34
Lokalizacja: WL

Re: jaki silnik na ok 200 KM

#2

Post autor: EG_WL »

GrzechuSuli pisze:witam, jako że od jakiegoś czasu zbieram na swap, bo moje d14b7 ledwo co żyje, chciałbym, żebyście mi troszkę doradzili przy wyborze nowego serduszka. Oczekuje od silnika mocy rzędu ok 180-200 koni mechanicznych, tyle w zupełności mnie zadowoli. Więc przechodząc do sedna, jaki silnik wybrać na swap? jakiś h22? d16 + turbo/kompresor? b18 chyba nie na moja kieszeń.. chciałbym przeznaczyć na swap mniej więcej 5-6 tysięcy. Jakieś propozycje? Jak osiągnąć taką moc jak najtańszym kosztem? pomóżcie
http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=17321&highlight=swap

b18c4 brał bym ale wiadomo trzeba trochę hajsu dorzucić
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#3

Post autor: Hakier »

prosta sprawa, o bserii zapomnij za te pieniądze, znajdź jakieś fajne i dobre d16 i do tego turbo bądź kompresor, jeśli znajdziesz dobry silnik to powinno ci wytrzymać 200km. ja mam D16W4 i bede go robił na docelowo 220km, z resztą tu masz mój temat :
http://www.civicklub.pl/forum/showthrea ... o-czy-swap
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

Re: jaki silnik na ok 200 KM

#4

Post autor: BartekGib »

GrzechuSuli pisze: chciałbym przeznaczyć na swap mniej więcej 5-6 tysięcy. Jakieś propozycje? Jak osiągnąć taką moc jak najtańszym kosztem?
Przeczytaj to sam. Masz parę klocków na 200 km i zapewne żadnego zapasowego dopływu gotówki w razie. Montujesz silnik, jakiś nowy rozrząd i olej i co ? I jajco. 200 km samego silnika a buda + zawieszenie + hamulce pewnie niezbyt przygotowane.

Jak dla mnie taka robota to trochę "głupota". To tak jakby na wyprawę w góry zabrać tylko ciepłą profesjonalną kurtkę a do kompletu założyć krótkie spodenki, japonki i czapkę z daszkiem.

Żeby ogarnąć 200 km w seryjnej budzie 5Gen'u to już trzeba i w sam osprzęt zainwestować.

A już jeżeli co - H22 to niezła klempa chociaż wiem, że można je powoli kupić w dobrym pieniądzu, D16+turbo to kastracja znaczka na masce i większe ryzyko wyplucia motoru. Dla mnie jedyne wyjście to właśnie B18. Ale na to sianka już trzeba mieć .... Jakość kosztuje.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
GrzechuSuli
Nałogowiec
Posty: 637
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
Lokalizacja: Radom/Warszawa

#5

Post autor: GrzechuSuli »

HakerPL1 pisze:prosta sprawa, o bserii zapomnij za te pieniądze, znajdź jakieś fajne i dobre d16 i do tego turbo bądź kompresor, jeśli znajdziesz dobry silnik to powinno ci wytrzymać 200km. ja mam D16W4 i bede go robił na docelowo 220km, z resztą tu masz mój temat :
http://www.civicklub.pl/forum/showthrea ... o-czy-swap
no właśnie w okolicy gość sprowadza angliki bodajże na części i ma d16w4 z przebiegiem ok 150000 km za 2500pln w automatycznej skrzyni biegów, więc nie powinno być zlochane serduszko, pytanie tylko jakie koszta założyć turbinke czy nawet kompresor i co lepiej założyć..
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
GrzechuSuli
Nałogowiec
Posty: 637
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
Lokalizacja: Radom/Warszawa

Re: jaki silnik na ok 200 KM

#6

Post autor: GrzechuSuli »

BartekGib pisze:
GrzechuSuli pisze: chciałbym przeznaczyć na swap mniej więcej 5-6 tysięcy. Jakieś propozycje? Jak osiągnąć taką moc jak najtańszym kosztem?
Przeczytaj to sam. Masz parę klocków na 200 km i zapewne żadnego zapasowego dopływu gotówki w razie. Montujesz silnik, jakiś nowy rozrząd i olej i co ? I jajco. 200 km samego silnika a buda + zawieszenie + hamulce pewnie niezbyt przygotowane.

Jak dla mnie taka robota to trochę "głupota". To tak jakby na wyprawę w góry zabrać tylko ciepłą profesjonalną kurtkę a do kompletu założyć krótkie spodenki, japonki i czapkę z daszkiem.

Żeby ogarnąć 200 km w seryjnej budzie 5Gen'u to już trzeba i w sam osprzęt zainwestować.

A już jeżeli co - H22 to niezła klempa chociaż wiem, że można je powoli kupić w dobrym pieniądzu, D16+turbo to kastracja znaczka na masce i większe ryzyko wyplucia motoru. Dla mnie jedyne wyjście to właśnie B18. Ale na to sianka już trzeba mieć .... Jakość kosztuje.
Pytam o silnik, o resztę się nie martw, już wcześniej o tym pomyslalem. Mam już poliuretan i sportowy zawias, kupiłem heble na przód 282, na tył w następnym miesiącu razem z rozporkami, co jeszcze będzie potrzebne to dokupie, nie pchalbym się w 180-200 koni z seryjną budą
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#7

Post autor: BartekGib »

Skoro zapewniasz .... Jeżeli masz taki zapas gotówki i pewne D16W4 to możesz wziąć. Ale bardziej kompresor jak turbo ładować, bo jak wcześniej pisałem - Honda na turbo to PRZEKLEŃSTWO. W starciu turbo-kompresor do takiego motoru dla mnie wygrywa kompresor.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Awatar użytkownika
Maciej
Obeznany
Posty: 132
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 14:41:54
Lokalizacja: Białystok

#8

Post autor: Maciej »

Mając 5k nawet nie podchodź do tematu D16+ turbo. Żeby wrzucić D16 + doładowanie 10k pęknie szybciej niż zaraz, a mając 10k wolałbym B18C6 z S80, mniejsze ryzyko fuck upa, fajna skrzynia ze szperą i przede wszystkim NA, a jak się znudzi to sprzedaż SWAP za to samo, bo te silniki odkąd pamiętam trzymają cenę.
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#9

Post autor: Hakier »

GrzechuSuli pisze:
HakerPL1 pisze:prosta sprawa, o bserii zapomnij za te pieniądze, znajdź jakieś fajne i dobre d16 i do tego turbo bądź kompresor, jeśli znajdziesz dobry silnik to powinno ci wytrzymać 200km. ja mam D16W4 i bede go robił na docelowo 220km, z resztą tu masz mój temat :
http://www.civicklub.pl/forum/showthrea ... o-czy-swap
no właśnie w okolicy gość sprowadza angliki bodajże na części i ma d16w4 z przebiegiem ok 150000 km za 2500pln w automatycznej skrzyni biegów, więc nie powinno być zlochane serduszko, pytanie tylko jakie koszta założyć turbinke czy nawet kompresor i co lepiej założyć..
z tego co ja liczyłem do swojego to 4000zł musisz mieć na turbo czy kompresor , plus wydech ok 1000 i mówię tu o samych częściach ze strojeniem
sprawa droga, ale autko potem powinno fajnie śmigać ;)

z maćkiem w pełni się zgadzam
tak ze jak widzisz choćbyś na "wacku" stawał w 5tys nie zmieścisz się z silnikiem i zrobieniem go na 200km. chyba ze polecisz trochę mniejszą mocą, dasz turbo z audi tt bodajże kkk03, intercooler z iveco, kolektor z d15z1 i części z używanych aut i może jakieś 170-180km wyciśniesz za 2-3tys zł o ile sam to poskładasz tylko ktoś ci wystroi

ale to moim zdaniem trochę rzeźba
GrzechuSuli
Nałogowiec
Posty: 637
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
Lokalizacja: Radom/Warszawa

#10

Post autor: GrzechuSuli »

no właśnie tak się zastanawiałem ile instalacja kompresora może kosztować, bo już kiedyś wstępnie na to postawiłem, ile z takiego komptesorka można wyciągnąć? z pełnym przelotem i CAI ? do kompresora też trzeba intercooler? nie muszę robić wszystkiego od razu, na początek wstawie serie silnik a jak uzbieram w skarbonce to zacznę modzic. chyba opcja z silnikiem z angola w automacie będzie najrozsadniejsza jeśli chodzi o stan techniczny serca, prawda?
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
Awatar użytkownika
Maciej
Obeznany
Posty: 132
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 14:41:54
Lokalizacja: Białystok

#11

Post autor: Maciej »

O ile nie będzie miał miliona kilometrów przelotu na oleju z ichszej Biedronki to prawda. Co do kompresora w Hondzie jest obszerny temat na ckpl.
GrzechuSuli
Nałogowiec
Posty: 637
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
Lokalizacja: Radom/Warszawa

#12

Post autor: GrzechuSuli »

poszukam
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#13

Post autor: Hakier »

prawda jest taka że czy będzie to kompresor czy turbo nie ma to znaczenia, do 200 koni możesz wstawiać co tylko chcesz ;)

ogólnie zasada jest taka że turbo jest sporo cichsze niż kompresor, a za to kompresor ma liniowy przyrost mocy, ale znów więcej mocy wyciągnie się na turbo, tak ze jest cała masa plusów i minusów ;)

a co do intercooler'a to powinien on być przy każdym doładowaniu, niezależnie czy to kompresor czy turbo

jeśli będziesz montował kompresor to zapewne Eatona M62, jeśli turbo to pewnie TD04-16T
dlatego poszukaj po allegro po ile latają te elementy i zdecyduj co chcesz ;)


ciekawe czy moja honda doczeka się turbo bo coraz częściej i coraz bardziej zaczyna mnie irytować to auto, najwyżej jak ty zrobisz w swoim doładowanie to mnie przewieziesz i znów mi coś odbije ;)
GrzechuSuli
Nałogowiec
Posty: 637
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
Lokalizacja: Radom/Warszawa

#14

Post autor: GrzechuSuli »

w sumie do buska nie mam aż tak daleko;D jeśli ktoś jeszcze ma jakieś przestrogi, podpowiedzi to śmiało, dzielcie się doświadczeniami:)
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
diablo001
Obeznany
Posty: 106
Rejestracja: pn 31 gru 2012, 09:18:50
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#15

Post autor: diablo001 »

na civicklub jest silnik z integry 1.8 za 5300 :D
flecik
Pełnoprawny User
Posty: 91
Rejestracja: śr 09 maja 2012, 16:30:26
Lokalizacja: Mszczonów

#16

Post autor: flecik »

laduj c4 troche modow i spelni twoje wymagania i czekaj na dobre ogloszenie bo mozna kupic to za 3.5 tystak ja kupilem i lata jak zle nie jest doladowane czyli, awaryje. utrzymanie nie jest drogie podatny sliniczke mozesz wyrwac z niezlachanego auta wlasnie z angli
GrzechuSuli
Nałogowiec
Posty: 637
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
Lokalizacja: Radom/Warszawa

#17

Post autor: GrzechuSuli »

zazwyczaj b18c4 chodzą po 5k, boję się, że jak się pojawi jakieś za powiedzmy 3.5k to coś z nim będzie nie halo..
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#18

Post autor: Hakier »

żeby wyciągnąć 200km z b18 musisz dołożyć kolejne 5tys w silnik
GrzechuSuli
Nałogowiec
Posty: 637
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
Lokalizacja: Radom/Warszawa

#19

Post autor: GrzechuSuli »

no już raczej zostawilbym te 170..
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 41

#20

Post autor: Danio »

200km? na tej cyfrze się nie kończy. gdzie nm?
jestem Danio - jakieś pytania?!
ODPOWIEDZ