Skrzynia biegów z 1.4 VI Gen do 1.3 V Gen

Serce samochodu niedomaga ?
CzlowiekSiema
Berbeć
Posty: 33
Rejestracja: pt 23 lis 2012, 22:11:07
Lokalizacja: Zamość

Skrzynia biegów z 1.4 VI Gen do 1.3 V Gen

#1

Post autor: CzlowiekSiema »

Witam , mechanik powiedział mi że wałek zdawczy szumi w skrzyni i raczej jest to raczej nie opłacalne by zrobić tego remont . Kumpel ma skrzynie z 1.4 VI Gen (Angielka ) . Pytanie teraz sie nasuwa , czy ta skrzynia będzie pasowała do mojego silnika 1.3 ?
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#2

Post autor: Grzesieek »

Będzie pasowała, tylko nie wiem, czy sprzęgła i koła zamachowe są takie same... będziesz musiał zostać przy zestawie z którejś z nich. Skrzynie różnią się też przełożeniami... wszystko do doczytania, bo jest sporo informacji, tylko trzeba chcieć.
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#3

Post autor: gruszecky »

będzie pasowała - koło zamachowe czy sprzęgło nie ma tu nic do rzeczy
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 41

#4

Post autor: Danio »

Kolego poszukaj skrzyni z EG3 Noblesse jest mega krótka i civic ładnie na niej jeździ :) a jak już masz wsio na wierzchu polecam odchudzić zamach i w połączeniu z krótką skrzynią jechał by naprawdę ładnie jak na D13 pomyśl ;) a skrzynie wszystkie podejdą z D serii więc bez obaw ;> jednak celuj w tą od Noblesse :D
jestem Danio - jakieś pytania?!
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#5

Post autor: gruszecky »

jaka jest kuna mać różnica między eg3 noblesse a nie noblesse pod kątem mechaniki? to tylko wersja wyposażenia. Najlepszą skrzynią jest taka od d16z6/d16y2/d16y8

dlaczego?

Bo ma duże łożyska które wytrzymują odpowiednio większe obciążenie.

Ponadto taka d16y8 i d16w4 poza dużymi łożyskami ma stalowe wodziki

Skrzynia d13 noblesse to zwykła d13 skrzynia o oznaczeniu s20. Noblesse to wersja wyposażenia.

Wyjątkiem jest skrzynia z d13b2 z 95 roku w której można znaleźć FD 4.4.

Ale to dotyczy nie tylko Noblesse. Noblesse to wersja wyposażenia.

Tak jak College tylko w drugą stronę
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#6

Post autor: Grzesieek »

gruszecky pisze:jaka jest kuna mać różnica między eg3 noblesse a nie noblesse pod kątem mechaniki? to tylko wersja wyposażenia. Najlepszą skrzynią jest taka od d16z6/d16y2/d16y8

dlaczego?

Bo ma duże łożyska które wytrzymują odpowiednio większe obciążenie.

Ponadto taka d16y8 i d16w4 poza dużymi łożyskami ma stalowe wodziki

Skrzynia d13 noblesse to zwykła d13 skrzynia o oznaczeniu s20. Noblesse to wersja wyposażenia.

Wyjątkiem jest skrzynia z d13b2 z 95 roku w której można znaleźć FD 4.4.

Ale to dotyczy nie tylko Noblesse. Noblesse to wersja wyposażenia.

Tak jak College tylko w drugą stronę
Amen. Dodam jeszcze, że niektóre skrzynie z 1.4 też mają fajne FD (co innego przełożenia poszczególnych biegów).
CzlowiekSiema
Berbeć
Posty: 33
Rejestracja: pt 23 lis 2012, 22:11:07
Lokalizacja: Zamość

#7

Post autor: CzlowiekSiema »

Wielkie dzięki za pomoc ;) Bo mam do kupienia za 150 zł właśnie tą skrzynie z 1.4 . Cena chyba nie jest za wysoka jak za skrzynie ?
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#8

Post autor: gruszecky »

jest spoko, jeśli masz oznaczenie S40 na tej skrzyni to znaczy że masz stalowe wybieraki i to już jakiś progres-nie pękają tak jak w s20.

Natomiast prawdopodobnie masz tam FD w okolicach 4,05 czy coś takiego... Masz jeszcze swoją skrzynię z d13b2? Jeśli tak, przełóż z niej przełożenie główne -to to duże koło zębate. To będziesz miał fajną skrzynię nawet troche krótszą niż d16vtec :gunsmilie:
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#9

Post autor: Grzesieek »

Najpierw dowiedz się z jakiego rocznika jest skrzynia i z jakim silnikiem siedziała, bo może się okazać, że masz w niej lepsze FD niż w swojej :P
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 41

#10

Post autor: Danio »

gruszecky pisze:Wyjątkiem jest skrzynia z d13b2 z 95 roku w której można znaleźć FD 4.4
Byłem przekonany, że tylko w noblesse'ach taka była i o to mi chodzi. Raczej do D13 nie potrzeba mu stalowych wodzików i tych łożysk. Co więcej ma krótsze biegi co jest pozytywne dla D13 :gunsmilie:
jestem Danio - jakieś pytania?!
CzlowiekSiema
Berbeć
Posty: 33
Rejestracja: pt 23 lis 2012, 22:11:07
Lokalizacja: Zamość

#11

Post autor: CzlowiekSiema »

gruszecky pisze:jest spoko, jeśli masz oznaczenie S40 na tej skrzyni to znaczy że masz stalowe wybieraki i to już jakiś progres-nie pękają tak jak w s20.

Natomiast prawdopodobnie masz tam FD w okolicach 4,05 czy coś takiego... Masz jeszcze swoją skrzynię z d13b2? Jeśli tak, przełóż z niej przełożenie główne -to to duże koło zębate. To będziesz miał fajną skrzynię nawet troche krótszą niż d16vtec :gunsmilie:
Moja skrzynia dalej jest w ruchu :D ale nie mogę już słuchać tego szumu więc rozglądam się i trafiło się takie coś ;) Jutro wypytam o wszystko i dam znać ;)

Aaaa , jeszcze jedno . Koledzy z forum powiedzieli mi że mam tylko słupek z 13b2 reszta z 1.5. Jak myślicie ktoś wstawił sam słupek 1.3 czy razem ze skrzynią ?
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#12

Post autor: gruszecky »

bez różnicy, skrzynia d13 i d15 są takie same
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
CzlowiekSiema
Berbeć
Posty: 33
Rejestracja: pt 23 lis 2012, 22:11:07
Lokalizacja: Zamość

#13

Post autor: CzlowiekSiema »

Skrzynia jest z silnika 1.4 IS 90 KM . rok 98-99
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#14

Post autor: Grzesieek »

Jeśli to skrzynia o oznaczeniu 1M to prawdopodobnie ma krótkie FD ~4.4... przynajmniej bazując na tabelach.
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#15

Post autor: gruszecky »

nie no to będzie zwykła s40... d14a4 lub d14z2 : patrz na tabele:

http://img235.imageshack.us/img235/4708 ... niaub6.jpg
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#16

Post autor: Grzesieek »

Albo 1M: http://zapodaj.net/b4c42b8fefe22.png.html (np. lata produkcji się zgadzają.). Za mało wiemy, żeby konkretnie powiedzieć co to za skrzynia.
jetson
Berbeć
Posty: 21
Rejestracja: ndz 07 cze 2009, 00:09:34
Lokalizacja: 3miasto

#17

Post autor: jetson »

Jesli to skrzynia z kombika to jest szansa ze ma Fd 4,4
Pakowali tam takie skrzynie bo auto bylo dosc ciezkie i nawet z silnikiem 1,6 nie dawalo rady z rozpedzaniem sie .
CzlowiekSiema
Berbeć
Posty: 33
Rejestracja: pt 23 lis 2012, 22:11:07
Lokalizacja: Zamość

#18

Post autor: CzlowiekSiema »

niestety nie jest ona z kombi . Jest z sedana
ODPOWIEDZ