Ciśnienie na tłokch

Serce samochodu niedomaga ?
Piekal
Podwójny As
Posty: 289
Rejestracja: czw 31 sty 2013, 22:08:44
Lokalizacja: Brodnica

Ciśnienie na tłokch

#1

Post autor: Piekal »

Witam. Niedlugo bede sprawdzał ciśnienie na tłokach w mojej d13b2 i mam kilka pytań.
1.Robić to na zimnym silniku czy ciepłym ?
2.Przepustnica ma być otwarta czy zamknięta ?
3.wykręcić wszystkie świece od razu czy po kolei ?
EmpTy212
Forumowy As
Posty: 171
Rejestracja: pn 16 kwie 2012, 17:06:35
Lokalizacja: Łódź

#2

Post autor: EmpTy212 »

1. Na zimnym, na ciepłym olej będzie dodatkowo uszczelniać i wyjdzie lepszy wynik.
2. Gaz wciśnięty do końca
3. Nie ma znaczenia, bez reszty świec będzie łatwiej mu kręcić.

Edit: Na ciepłym się mierzy !! Zaspany jestem i napisałem lekką głupotę!!
Piekal
Podwójny As
Posty: 289
Rejestracja: czw 31 sty 2013, 22:08:44
Lokalizacja: Brodnica

#3

Post autor: Piekal »

A jakie ciśnienie powinno być ?
EmpTy212
Forumowy As
Posty: 171
Rejestracja: pn 16 kwie 2012, 17:06:35
Lokalizacja: Łódź

#4

Post autor: EmpTy212 »

Ciśnienie sprężania:

- nominalne 1,28 MPa
- minimalne
silniki D15Z1 oraz D16Z6 1,14 MPa
- silniki D13B2, D15B2 oraz D15B7 0,93 MPa
Piekal
Podwójny As
Posty: 289
Rejestracja: czw 31 sty 2013, 22:08:44
Lokalizacja: Brodnica

#5

Post autor: Piekal »

Czyli 9,3 bar tak ?
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#6

Post autor: BartekGib »

Piekal pisze:Czyli 9,3 bar tak ?
Tak. 9.3 bar'a.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Piekal
Podwójny As
Posty: 289
Rejestracja: czw 31 sty 2013, 22:08:44
Lokalizacja: Brodnica

#7

Post autor: Piekal »

Czyli ile bar powinno byc zeby samochod dobrze chodzil ? A ile najmniej ? I jakie cisnienie sprezania ma d13b2 jak wychodzi z salonu?
EmpTy212
Forumowy As
Posty: 171
Rejestracja: pn 16 kwie 2012, 17:06:35
Lokalizacja: Łódź

#8

Post autor: EmpTy212 »

Ja jebe masz napisane wszystko czego ty jeszcze chcesz ? Ciśnienie jakie powinno być aby ten silnik funkcjonował w miarę poprawnie to minimum 0.93MPa. Ciśnienie które powinien trzymać jeśli jest w dobrej kondycji to 1,28MPa. Coś jeszcze chcesz aby ktoś ci wyjaśnił ? Każdy silnik ma inne parametry jak wychodzi z salonu więc nikt ci nie powie ile ale coś koło 1.3MPa...
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#9

Post autor: Laskosz »

D13b2 juz nie wychodzi z salonu :cwaniak:
Jak to nie ? :( a mi się marzy IX g z d13 pod maską :(
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#10

Post autor: gruszecky »

:gunsmilie: w sumie to nie doczytałem odpowiedzi i się zacząłem wymądrzać a okazuje się że dobrze jest więc niniejszym edytuję
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Piekal
Podwójny As
Posty: 289
Rejestracja: czw 31 sty 2013, 22:08:44
Lokalizacja: Brodnica

#11

Post autor: Piekal »

Dzisiaj mierzylem cisnienie na tlokach i mam takie oto wyniki na poszczegolnych tłokach :

I- 11.8
II- 12.00
III- 12.2
IV- 12.9

Co o tym sądzicie ?
tsunami
Obeznany
Posty: 145
Rejestracja: czw 03 maja 2012, 10:21:40
Lokalizacja: Krakow

#12

Post autor: tsunami »

Ja wlasnie jade mierzyc na dniach, zobacze co u mnie slychac na tlokach... dam znac jak u mnie trzyma kompresja.
Piekal
Podwójny As
Posty: 289
Rejestracja: czw 31 sty 2013, 22:08:44
Lokalizacja: Brodnica

#13

Post autor: Piekal »

Okeej ;)
damianek12
Podwójny As
Posty: 263
Rejestracja: śr 04 lip 2012, 18:45:48
Lokalizacja: Opole

#14

Post autor: damianek12 »

Ja z mojego punktu widzenia liczmy masz 1 bar różnicy i to nie robi aż takie różnicy na wał tak mi sie wydaje.A kompresja nie jest najgorsza tak mi sie wydaje jak bez remontu.
kamilx17
Berbeć
Posty: 22
Rejestracja: pt 08 lut 2013, 15:38:07
Lokalizacja: Lublin

#15

Post autor: kamilx17 »

Wyreguluj zawory i wtedy sprawdź czy sie poprawiło :)
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 41

#16

Post autor: Danio »

Gdyby tak chciało wał deformować od różnicy 1 bar to musiałby być z amelinium :D W normie a to ze ciśnienie jest inne to może zależeć od masy czynników ;] ale będzie zyło serducho z tym ;)
jestem Danio - jakieś pytania?!
kaczor44
Żółtodziób
Posty: 19
Rejestracja: pn 25 lip 2011, 13:01:57
Lokalizacja: Gdansk

Re: Ciśnienie na tłokch

#17

Post autor: kaczor44 »

Piekal pisze:Witam. Niedlugo bede sprawdzał ciśnienie na tłokach w mojej d13b2 i mam kilka pytań.
1.Robić to na zimnym silniku czy ciepłym ?
2.Przepustnica ma być otwarta czy zamknięta ?
3.wykręcić wszystkie świece od razu czy po kolei ?
w roli ścisłości
1. silnik rozgrzany do temperatury pracy
2 przepustnica otwarta
3 wszystkie świece MUSZĄ być wykręcone aby rozrusznik mógł odpowiednio szybko obracac wałem
4 powinno być wciśnięte sprzęgło aby zniwelować opory skrzyni i naładowany dobrze akumulator zeby nie było różnicy w prędkości z jaka kreci rozrusznik na początku i na koncu pomiaru dopiero przy tak spełnionych warunkach masz prawidłowo wykonany pomiar ciśnienia a nie wielkie różnice do np 1 bara mogą byc,
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#18

Post autor: gruszecky »

mówi się "gwoli ścisłości" a nie "w roli ścisłości".. co to w ogóle ma znaczyć"w roli ścisłości" ?coś jak "w roli clowna wystapi dziś..." ? Czy może chodzi o aspekt rolnictwa?!

Sory, po prostu mega nie podoba mi się Twój zderzak :gunsmilie:
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
LukasEG8
Berbeć
Posty: 42
Rejestracja: ndz 19 lip 2009, 20:22:45
Lokalizacja: Poznań

#19

Post autor: LukasEG8 »

Prościej sie nie da,
tsunami
Obeznany
Posty: 145
Rejestracja: czw 03 maja 2012, 10:21:40
Lokalizacja: Krakow

#20

Post autor: tsunami »

Wczoraj z malymi obawami o zdrowie mojego serducha w EG sprawdzilem kompresje na tlokach i ku mojemu zdziwieniu badanie wypadlo tak :

D15B2

1 - 1.23
2 - 1.23
3 - 1.26
4 - 1.23

Co o tym sadzicie, mechanik mowi ze wszystko gra, swiece czyste zero oleju na 3 troszke gwint byl brudnawy ale to w koncu silnik 20letni wiec mysle ze to calkiem dobry wynik :cool2:
ODPOWIEDZ