D15B7 Remont

Serce samochodu niedomaga ?
szymek246

D15B7 Remont

#1

Post autor: szymek246 »

Czy warto jest kupować ładny wał korbowy i zakładać do niego nowe panewki?Bo z tego co słyszałem nie warto w hondach robić szlifu wału z tego względu że się usuwa warstwę utwardzoną i za jakiś czas silnik znowu padnie.

Jeśli opłaca się zakładać nowe panewki bez szlifu to jakie polecacie?ACL? bo nie chcę co kawałek remontować silnika...

Najchętniej to bym kupił nowy wał i panewki ale w ASO za sam wał wołają 5400zł więc taka opcja odpada... :bangin:
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#2

Post autor: Laskosz »

Ładny może być każdy jak się odpowiednio potraktuje polerką i takimi tam :P Ja na stary wał zamontowałem nowe panewki nominalne i wszystko gra na razie.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
szymek246

#3

Post autor: szymek246 »

W internecie jest tyle tego namieszane że można się pogubić.... ;) ale właśnie chodziło mi o to by się ktoś wypowiedział co tak robił a nie suche gadanie..... :bangin: A ile km już zrobiłeś i jak jeździsz?Bo nie ukrywam że nie raz mam ochotę pocisnąć pod czerwone pole... :cowboy: .A teraz sprawa panewek...jakie polecacie?Jakieś firmy komplet za 200zł czy zainwestować w ACL?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#4

Post autor: Laskosz »

Mi znajomy sklep jakieś panewki wcisnął za 180 zł, nie pamiętam nazwy musiałbym sprawdzić pudełko. Na razie zrobiłem nie wiele bo jakieś 20 tyś już na dotartym. Jazda różna raz spokojnie, raz się depnie zdrowo :P Nie ma żadnych problemów, ciśnienie ładnie trzyma, nie słychać ich w ogóle.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
szymek246

#5

Post autor: szymek246 »

To wcisnę jej ACL bo nie chcę żeby za jakiś czas znowu strzeliła mi focha... :P
Niby mocniejsze więc powinny dłużej wytrzymać a auta na razie nie zamierzam sprzedać... :hug:
Wał kupuję od jetsona mówił że naprawdę ładny więc zaryzykuję....
Robiłem już kupę remontów silników ale nigdy nie zabierałem się za wał z panewkami...(no raz składałem do sprintera na nowym wale i panewkach ale to było z nowych części i silnik na palecie leżał...No ale przejdźmy do konkretów....
Składam zalewam jakimś najtańszym minerale przez 500km obroty do 3000/min i bez nagłego dodawania gazu...później wymiana na normalny czy jeszcze mineral?Jak mówicie?Wiadomo każdy ma swoją szkołe...inni mówią że nawet 1000km zrobić i stopniowo odmulać a inni że dawać w palnik ile idzie....Jeszcze nie docierałem wału więc wolę posłuchać tych którzy już to robili a nie gdzieś usłyszeli...boja też dużo słyszałem... :clown: Kiedyś to nawet słyszałem o końcu świata i nic się nie stało... :bangin:
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#6

Post autor: Grzesieek »

Co ma dać ten minerał na początku? Z tego co wiem, trzeba go zalać docelowym olejem od początku i tego tysiaka delikatnie zrobić.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#7

Post autor: Laskosz »

Nie lej w ogóle mineralnego. A co będziesz jeszcze robił z tym silnikiem bo w sumie samych panewek nie trzeba docierać.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
szymek246

#8

Post autor: szymek246 »

No w sumie to już nic więcej robić nie będę bo głowicę i pierścienie już 3 miesiące temu zrobiłem.... :happy: Czyli mówisz że włożyć wał i panewki i wioooo....?No olej tak czy siak muszę zmienić bo ten przejechał 3 tyś.km ale będą opiłki po panewkach...

To zakładam panewki,wlewam olej taki jaki był i jeżdżę jak gdyby nic? :sly:
szymek246

#9

Post autor: szymek246 »

Wolę tego tysiaka nakulać delikatnie tak jak mi Grzesieek, doradza...bo to zawsze lepiej dla silnika..tylko teraz olej....?Wlewam takiego jak mam i zmieniam po tysiaku czy po 500km?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#10

Post autor: Laskosz »

Wlej taki jak ma być zmień po tysiącu.
Panewek teoretycznie się nie dociera bo one się nie dopasowują tylko mają przez całe życie być takie jak przy zamontowaniu. Co innego pierścienie czy tuleje. Ale oczywiście to tylko teoria, ja sam oszczędzałem silnik po zmianie
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
szymek246

#11

Post autor: szymek246 »

Ok ;) Czyli temat możemy zamknąć...dzięki chłopaki...jak się kiedyś spotkamy to stawiam browara... :browarek1:
LoOka
Berbeć
Posty: 45
Rejestracja: śr 14 mar 2012, 21:41:53
Lokalizacja: tarnów

#12

Post autor: LoOka »

co do ACL to poważnie się zastanów.. jest grono osób które napewno ich nie poleci...
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#13

Post autor: Laskosz »

LoOka pisze:co do ACL to poważnie się zastanów.. jest grono osób które napewno ich nie poleci...
W większości przypadków problemy mają po nieumiejętnym montażu.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
szymek246

#14

Post autor: szymek246 »

laskosz480 pisze:
LoOka pisze:co do ACL to poważnie się zastanów.. jest grono osób które napewno ich nie poleci...
W większości przypadków problemy mają po nieumiejętnym montażu.
Zgadzam się.....Ja właśnie słyszałem że to są jedne z lepszych....zresztą-są osoby które będą odradzały Hondy...Zależy jak się komu trafi... :happy:
Wolę zapłacić więcej za konkretne części bo jak kupię jakieś zwykłe panewki to też je może szlak trafić...W moim civicu padły 2 silniki,w Twoim pewnie żaden i tu też bym mógł odradzać wszystkim Hondy jednak poprostu miałem pecha co do tych silników bo pierwszy mi służył przez 3 lata i wiem że jak tego zrobię to też pochodzi ...Nawet ferrari się psuje a nie powinno.. :laugh:
Dj Diablo
Potrójny As
Posty: 473
Rejestracja: sob 07 sie 2010, 20:29:14
Lokalizacja: Pcim

#15

Post autor: Dj Diablo »

smiech na sali to czy panewka jest ACL czy orginal z aso to moze je szlaktrafic przez zle dotarcie i palkowanie na zimnym silniku to głównie chodzi oto ze jak butujesz na zimnym motorze to panewki leca pierscienie i uszczelniacze zaworowe i na to niema reguly a panewki jak zakladasz nowe czy pierscienie to zawsze musisz je dotrzec. Ja jak jade gdzies Hania to zawsze ja grzeje 30 min na wolnych obrotach :-)
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#16

Post autor: Laskosz »

Dj Diablo pisze:Ja jak jade gdzies Hania to zawsze ja grzeje 30 min na wolnych obrotach :-)
:szczena:
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
LoOka
Berbeć
Posty: 45
Rejestracja: śr 14 mar 2012, 21:41:53
Lokalizacja: tarnów

#17

Post autor: LoOka »

:szczena:
X2!! po co tak dlugo?? swoją drogą olej w skrzyni ci sie na jałowych nie zagrzeje.. no chyba ze sie myle to niech mnie ktos poprawi;)
Dj Diablo
Potrójny As
Posty: 473
Rejestracja: sob 07 sie 2010, 20:29:14
Lokalizacja: Pcim

#18

Post autor: Dj Diablo »

laskosz480 pisze:
Dj Diablo pisze:Ja jak jade gdzies Hania to zawsze ja grzeje 30 min na wolnych obrotach :-)
:szczena:
wtedy motor jest gotowy do butowania i mozecie mi nie wiezyc ale oleju mi wogole nie bierze od wymiany do wymiany ile zaleje przy zmianie tyle jest przy wymianie zawsze leje zeby było wieksze pól między jedna kropka a druga na bagnecie :-) Tęmperatura pracy silnika to 90 Stopni olej w skrzyni ja jałowych tez sie zagrzeje bo przeciez jest skrzynia przykręcona do bloku i poprzez cieply blok przechodzi ciepło na skrzynie i grzeje sie olej :-)
Ostatnio zmieniony pt 22 lut 2013, 22:26:00 przez Dj Diablo, łącznie zmieniany 1 raz.
LoOka
Berbeć
Posty: 45
Rejestracja: śr 14 mar 2012, 21:41:53
Lokalizacja: tarnów

#19

Post autor: LoOka »

ale skrzynia nie pracuje right??
Dj Diablo
Potrójny As
Posty: 473
Rejestracja: sob 07 sie 2010, 20:29:14
Lokalizacja: Pcim

#20

Post autor: Dj Diablo »

pracuje normalnie w skrzyni zmieniany olej i wszystkie synchronizatory :-) w maju w zeszlym roku
ODPOWIEDZ