Podświetlanie zegarów i "ludzików" SMD RGB

Czyli jak to zrobić i się nie narobić.
kanio1
Żółtodziób
Posty: 7
Rejestracja: śr 19 gru 2012, 00:30:39
Lokalizacja: Kielce

Podświetlanie zegarów i "ludzików" SMD RGB

#1

Post autor: kanio1 »

Jak by komuś się chciało tak jak mi :) to proszę . Tutorialek mojego autorstwa.
Po odebraniu wszystkich zamówionych przesyłek:
Obrazek

Obrazek

zaczęła się zabawa :p

lekki tutorial jak robiłem to u siebie. (montaż listw smd rgb w zegarach i panelu nawiewu)
Zabrałem się za demontaż zegarów i panelu nawiewów,
gdy wybebeszyłem już pół wnętrza dostałem się do upragnionych celów

Obrazek
Obrazek

Krok po kroku moje poczynania
1) Gdy mamy już wyjęty regulator podważamy najpierw 2 ząbki od góry , aby zdjąć szarą obudowę

Obrazek


2) i po 1 z każdego boku

Obrazek


3) po zdjęciu szarej obudowy należy powyjmować delikatnie płaskim małym śrubokręcikiem wszystkie przyciski i białą obramówkę

Obrazek


4) od spodu odkręcamy wszystkie śrubki pokazane strzałkami

Obrazek


5) znów od góry jakimiś śrubokrętami albo czymś innym należy podważyć 3 widoczne zaczepy aby móc dojśc do środka regulatora, z tym się lekko namęczyłem bo nie chce to tak łatwo wyjść od razu

Obrazek


6) po rozłączeniu obu elementów pokazuje się nam coś takiego

Obrazek


7) wykręcamy i wyjmujemy 2 żaróweczki z uchwytów (nie będą nam już potrzebne) jednak nie wkładamy z powrotem oprawek , ja osobiśćie obie odlutowałem aby nie zajmowały niepotrzebnie miejsca.

Obrazek


8) z obramowania przycisków zdzieramy czarny pasek którego zadaniem jest rozpraszanie światła żarówek, w naszym przypadku tylko zmniejszało by to jasność świecenia diód

Obrazek


9) uciąłem od odcinka 1m z zestawu , 10 cm pasek (choć można śmiało odcinać 15cm- 3 odcinki) , i polutowałem 4 kabelki ( wolałem brać dłuższe aby później móc je skrócić ) do odpowiednich lutów z paska . Tutaj uwaga aby w jakiś sposób oznaczyć sobie poszczególny kabel do którego miejsca jest przylutowany gdyż w pasku rgb mamy do czynienia nie z 2 a z 4 "lutami" R G B i 12v+ . Ja przy pomocy izolacji oznaczyłem poszczególne kabelki. Aby w dalszej części nie złączyć źle kabli z 2 paskiem od zegarów. Należy jescze zwrócić uwagę na to że pasek przyklejony jest do "góry" a nie bezpośrednio na ludziki , żeby światło padało regularnie a nie punktowo.

Obrazek


10) składamy w odwrotnej kolejności regulator nawiewów


11) zabieramy się za zegary, od góry mamy 3 zatrzaski

Obrazek


12) od dołu kolejne 3

Obrazek


13) po zdjęciu szybki mamy mniej więcej taki widok (od razu widać że jakiś artysta malarz i to dosłownie chcąc pomalować wskazówki pomazał je całe , łącznie z czarnym elementem i to na dodatek zwykłym lakierem do paznokci )

Obrazek


14) z tyłu zegary wyglądają tak ( u mnie są dodatkowe kable - z podświetlania białymi paskami smd) , wyjmujemy stare żarówki podświetlające nam zegary i lecimy dalej z robotą

Obrazek


15) odkręcamy teraz tarcze obrotów tam gdzie strzałki są śrubki

Obrazek


16) prędkościomierz

Obrazek


17) wskaźnik paliwa i temp.

Obrazek


18) po wyjęciu tarcz mamy takie coś :p , widać stare paski które należy wyjąć , radzę dokładnie wyczyścić wnętrze zegarów gdyż zbiera się tam bardzo dużo kurzu (te pajęczynki) najlepiej jakimś rozpuszczalnikiem czy zmywaczem do paznokci .

Obrazek
Obrazek


19) z tyłu każdej tarczy należy zmyć starą powłokę farby która rozpraszała nam światło żarówek wstarczy tylko tam gdzie z przodu są jakieś cyferki bądź napisy. Ja użyłem tutaj płatków kosmetycznych i rozpuszczalnika - bardzo szybko i dokładnie poszło.

Obrazek


20) wskazówki dokładnie odtłuszczamy benzyną ekstrakcyjną lub rozpuszczalnikiem i oklejamy elementy których nie chcemy pomalować, lepiej użyć jakiejś przezroczystej taśmy klejącej a nie tak jak ja izolacji gdyż lakier podchodził za izolacje i robiły się delikatne zacieki.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Nie trzeba się bać o późniejsze niewłaściwe wskazywanie zegarów jeśli powiedzmy ruszymy którąś wskazówką, (bynajmniej do momentu gdy nie będziemy ich zdejmować. Ja musiałem to zrobić aby dokładnie oczyścić ze starego lakieru wskazówki a nie chciałem przy tym aby rozpuszczalnik wybielił mi tarczę)

21) no i malujemy! Radzę podłożyć jakiś kawałek karteczki pod wskazówki aby nie uplamić nic innego. Nakładamy 1 warstwę , czekamy 5-10 min i kolejna warstwa (ja dałem chyba 3 albo 4 i wtedy elegancko kryło )

Obrazek
Obrazek
Obrazek


22) gdy wskazówki nam wysychają bierzemy się za obudowę zegarów, ja wpakowałem tam cały pasek nie rozcinając go (żeby zaoszczędzić sobie niepotrzebnego lutowania) , mniej więcej robimy przymiarkę i spasowanie paska aby wszedł cały pasek bez cięcia. Koniec z kontrolerem wypuściłem pozostałą po żarowce dziurką.

Obrazek


23) do 2 końca paska należy przylutować 4 kable (znów lepiej dłuższe) i oznaczamy je tak jak poprzednio aby później móc je połączyć w identycznej kolejności z kabli od regulatora nawiewów. Na pomoc po raz kolejny przyszła izolacja.
Kolejna wskazówka: aby sobie elegancko i bez zwarć polutować kable, można ponacinać każdy z końców i powyginać je na przemian w 2 różne strony . Oczywiście wszystkie końce dokładnie oklejamy izolacją aby zapobiec zwarcią.


Obrazek


24) wpasujemy teraz pasek tak aby każda z tarcz mogła wejść do końca , nie zaczepiając przy tym o pasek.
Wstępna przymiarka


Obrazek


25) Przyklejamy teraz pasek do obudowy . Ja przykleiłem go prawie na samym "końcu" , dzięki czemu tarcze nie zaczepiają o pasek i światło po złożeniu nie jest bardzo rażące tylko idealnie podświetla zegary od środka. 4 kable z 2 końca paska wypuściłem jakimś tam otworem, dodatkowo można użyć pistoletu do kleju i dorzucić go trochę w miejscach gdzie pasek mógł by się później odczepiać.

Obrazek


26) zegary składamy w odwrotnej kolejności pamiętając o wszystkich śrubkach !


27) z kontrolera wychodzi kabel którym bierzemy zasilanie z zegarów . Ja przylutowałem czarny kabelek do lutu z minusem i czerwony do + (z tyłu zegarów)

Obrazek


28) po złożeniu zegarów można już udać się do samochodu i przymierzyć i odrazu sprawdzić czy aby napewno dobrze wszsytko dobrze polutowaliśmy i czy paski chodzą

Obrazek


29) wkładamy do samochodu już regulator nawiewów i zegary, kable z obu ( te dorabiane przez nas do pasków) łączymy ze sobą pamiętając przy tym o odpowiednim dopasowaniu do siebie tj. R do R , G do G , B do B i 12+ do 12+

Obrazek


30) po podłączeniu wiązek do zegarów można już sprawdzić efekt naszej pracy

Obrazek
Obrazek


31) nie pozostaje nam już nic innego jak tylko ładnie poskładać cały kokpit w całość. Ja czujnik podczerwieni puściłem kratką nawiewu , żeby pilot miał dobry zasięg.



na koniec filmik pokazujący jak to wszystko chodzi
To tyle TADAM :phttp://www.youtube.com/watch?v=gJZ8gCxXIGE
CrystalDrill
Żółtodziób
Posty: 11
Rejestracja: sob 29 wrz 2012, 21:47:28
Lokalizacja: Bolesławiec

#2

Post autor: CrystalDrill »

Powiedz mi proszę jakie koszta i ile prądu to Ciągnie?
na pewno powtórzę taki mod. Jesteś wielki.
zabas
Pełnoprawny User
Posty: 74
Rejestracja: pt 30 sty 2009, 12:31:14
Lokalizacja: Oświęcim

#3

Post autor: zabas »

oki fajnie ci to wyszło - też o tym myslałem ale teraz mam takie pytanie :)
czy jak ustawisz sobie np. fioletowe podświetlenie, pojeździsz troche i zgasisz autko - wchodzac na nastepny dzien do autka i odpalająć bedzie to świecic na fioletowo znów czy musisz od nowa ustawić ?
kanio1
Żółtodziób
Posty: 7
Rejestracja: śr 19 gru 2012, 00:30:39
Lokalizacja: Kielce

#4

Post autor: kanio1 »

zabas pisze:oki fajnie ci to wyszło - też o tym myslałem ale teraz mam takie pytanie :)
czy jak ustawisz sobie np. fioletowe podświetlenie, pojeździsz troche i zgasisz autko - wchodzac na nastepny dzien do autka i odpalająć bedzie to świecic na fioletowo znów czy musisz od nowa ustawić ?
tak będzie świecić na taki jaki zostawiłeś wcześniej , czyli ma jak gdyby "pamięć"
Powiedz mi proszę jakie koszta i ile prądu to Ciągnie?
na pewno powtórzę taki mod. Jesteś wielki
koszt to 57 zł diody ( zestaw 1m diod + kontroler +wysyłka) i jakieś tam kabelki :p
pobór prądu to bodajże 5w na 1 metr. czyli 1 klasyczna żaróweczka od podświetlania :)
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#5

Post autor: Hakier »

dość schludnie to wygląda i nie powiem bo dość solidnie zrobione tylko bez urazy ale jak dla mnie to jednak takie miganie kolorkami zalatuje agro
kanio1
Żółtodziób
Posty: 7
Rejestracja: śr 19 gru 2012, 00:30:39
Lokalizacja: Kielce

#6

Post autor: kanio1 »

HakerPL1 pisze:dość schludnie to wygląda i nie powiem bo dość solidnie zrobione tylko bez urazy ale jak dla mnie to jednak takie miganie kolorkami zalatuje agro
ogółem zmieniam kolor tylko na 1 wybrany. Radio też ma opcje zmiany kolorów (Pioneer DEH-4300UB) więc całość wnętrza jest w 1 kolorku :)
diablo001
Obeznany
Posty: 106
Rejestracja: pn 31 gru 2012, 09:18:50
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#7

Post autor: diablo001 »

te 2 zaroweczki ktore podswietlaja caly nawiew jakie to sa
hondagostyn

#8

Post autor: hondagostyn »

t5 r5
diablo001
Obeznany
Posty: 106
Rejestracja: pn 31 gru 2012, 09:18:50
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#9

Post autor: diablo001 »

a jak wyjac nawiew z deski
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#10

Post autor: Hakier »

od spodu masz dwie śrubki, wykręcasz je przez otwór na radio
Bongoz
Berbeć
Posty: 44
Rejestracja: czw 31 maja 2012, 19:40:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

#11

Post autor: Bongoz »

pamietaj przy wyciaganiu zeby nie zlamac tego drucika, tylko go delikanie popchnac od dolu do gory. Jak go zlamiesz to jest do wywalenia
Awatar użytkownika
Provo
Berbeć
Posty: 30
Rejestracja: czw 30 maja 2013, 22:28:45
Lokalizacja: Szczecin

#12

Post autor: Provo »

A można prosić o jakiś reupload zdjęc?
ODPOWIEDZ