Plus Lub Minus?

Problemy z prądem.
perla2267
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: ndz 26 lip 2009, 10:19:39
Lokalizacja: tarnobrzeg

Plus Lub Minus?

#1

Post autor: perla2267 »

Witam mam pytanie wie ktoś może czy w hondzie V gen występuje takie coś + lub - po zapaleniu silnika a zanikający gdy silnik zostanie wyłączony? Gdzie szukać?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2692
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#2

Post autor: Laskosz »

Ale co to ma być ? prąd w kablu, kontrolka, obrazek ?
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#3

Post autor: BartekGib »

Chcesz po prostu uzyskać plus lub minus ze stacyjki :) ? Bo tak to też rozumuję.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
perla2267
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: ndz 26 lip 2009, 10:19:39
Lokalizacja: tarnobrzeg

#4

Post autor: perla2267 »

Montuje przycisk start / stop z laguny II i tam zapala się kontrolka jak silnik pracuje a gaśnie jak wyłączy się. i potrzebuje pojawiającą się masę lub plus mnie to obojętnie wysteruje sobie to co trzeba.
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#5

Post autor: BartekGib »

Bierzesz multimetr, zdejmuje dolną osłonę kolumny kierowniczej tak, abyś miał dostęp do stacyjki. Zapłon, dostęp do kabli i lecisz po kolei kable łącząc minus z jakąś śrubą kolumny a plus po kolei patrząc na wyniki na multimetrze.

Jak dla mnie to najpewniejszy pomysł do uzyskania takich informacji bo wydaje mi się, że montaż przycisku Start/Stop to nie takie hop-siup.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
perla2267
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: ndz 26 lip 2009, 10:19:39
Lokalizacja: tarnobrzeg

#6

Post autor: perla2267 »

Ja już mam zamontowany tylko taki byle jaki jak i zmieniam na taki z laguny i tam jest kontrolka która zapala się po włączeniu silnika.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2692
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#7

Post autor: Laskosz »

może na wtryskach będzie taki prąd
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
perla2267
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: ndz 26 lip 2009, 10:19:39
Lokalizacja: tarnobrzeg

#8

Post autor: perla2267 »

Dzięki. Na pewno zobaczę :).
Awatar użytkownika
grrruby
Nałogowiec
Posty: 837
Rejestracja: sob 19 lut 2011, 00:49:19
Lokalizacja: Gorlice/Rzeszów

#9

Post autor: grrruby »

dużo zachodu z montażem takiego przycisku? :) może jakiś opis zrobisz, jak skończysz, co z czym popodłączać ;)
perla2267
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: ndz 26 lip 2009, 10:19:39
Lokalizacja: tarnobrzeg

#10

Post autor: perla2267 »

Mogę zrobić jak go zamontuje. Tylko gdzie ten opis wstawić?
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#11

Post autor: BartekGib »

perla2267 pisze:Tylko gdzie ten opis wstawić?
Warsztat -> Zrób to sam.

PRZYCISK Z S2000 W INNYCH MODELACH [Tutorial]
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#12

Post autor: Hakier »

z tego co widzę potrzebujesz coś co da sygnał o zapalonym silniku, ogólnie wątpię że znajdziesz plus bądź minus po zapalonym silniku, no chyba że zasilanie od pompy paliwa czy czegoś takiego, wtryski o ile dobrze pamiętam mają stałe zasilanie po zapłonie.

da się też pewniej i prościej zrobić, ale musiał byś jakieś postawy elektroniki znać bo trzeba by zrobić prymitywny patent który działał by w ten sposób że po odpaleniu silnika czyli wzroście napięcia w instalacji elektrycznej z 12V do 14V załączał by ci zasilanie na ten twój patent, takie coś da się zrobić o ile dobrze pamiętam na zenerce i tyrystorze. poszukaj na elektrodzie czegoś na ten temat, jeśli nic nie znajdziesz to wtedy pomyślimy co z tym zrobić
szatri
Forumowy As
Posty: 158
Rejestracja: czw 01 mar 2012, 22:36:46
Lokalizacja: Zamość

#13

Post autor: szatri »

Pod kontrolkę ładowania lub oleju się podepnij
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#14

Post autor: motomaniek10 »

szatri pisze:Pod kontrolkę ładowania lub oleju się podepnij
Dokładnie, przekaźnik NC. Masa z kontrolki a plus po stacyjce.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2692
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#15

Post autor: Laskosz »

Tylko że ładowanie i ciśnienie już są w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Wtryski zresztą też. Ciężka sprawa :D
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#16

Post autor: motomaniek10 »

Wtryski są po zapłonie a ciśnienie dopiero jak wał się kręci.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2692
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#17

Post autor: Laskosz »

Wiem że na pewno nie działają na włączonym zapłonie, a czy jest tam na nich prąd nie będe się kłócił.
motomaniek10 pisze:ciśnienie dopiero jak wał się kręci
to i tak za wcześnie. Musiało by auto palić idealnie na dotyk to może by się udało
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#18

Post autor: motomaniek10 »

Napięcie na wtryskach jest, ale nie ma sterowania z kompa, więc obwód niezamknięty. W ogóle to chodzi o to, że wciskam przycisk i puszczam a rozrusznik kreci do odpalenia? Bo jeśli tak to wykorzystać można najtańszą centralkę gazową, która się przełącza po obrotach. ustawiamy jakieś tam obroty (eksperymentalnie) i niebieski gazowy przewód rozcina przekaźnikiem kabel rozrusznika. Jak znajdę czas to zrobię schemat.

Rzućcie mi tu tylko schemat tego przycisku z laguny.
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#19

Post autor: BartekGib »

Przy takich przyciskach zazwyczaj jest teoria, że musisz podać tylko sygnał a samym zapłonem i fazą kończącą pracą rozrusznika steruje jakiś automat.

Czyli wciskasz na sekundę a automat dalej robi sam swoje aż do momentu swobodnego odpalenia.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#20

Post autor: motomaniek10 »

I taki "automat" chcę stworzyć..
ODPOWIEDZ